X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרופ' פרבהו גופטרה, מבכירי המומחים לגלובליזציה בעולם, אומר כי מבלי ייצור מותגים עולמיים עוצמתה העולמית של ישראל תיעלם "המצב בשווקים עלול להוביל למלחמת עולם"
▪  ▪  ▪
פרופ' פרבהו גופטרה [צילום: אסף לב]

"ישראל כמדינה היא מותג עולמי אבל כשבודקים רואים שאין לישראל אף מותג בקנה מידה עולמי והחברות הישראליות מפסידות מכך". כך טען אמש (יום ד', 8.7.09) פרופ' פרבהו גופטרה, מבכירי הכלכלנים הגלובליים בעולם בכינוס שנערך באיגוד לשכות המסחר.
לדבריו, בכל אחד מהענפים והתחומים שלושת המותגים העולמיים המובילים מחזיקים בנתח שוק של כ-50 אחוזים מכלל הפעילות העולמית, ואילו שאר 50 האחוזים נחלקים בין עשרות אלפי חברות ברחבי העולם. "בישראל, בניגוד למדינות עם כלכלה ענייה הרבה יותר, אין אף חברה הנמנית על שלושת המותגים המובילים באף אחד מהתחומים".
לדבריו, ישראל נתפסת כמעצמה בתחומי הביטחון, הטלקומוניקציה, טכנולוגיית המידע ושאר התעשיות עתירות הידע אולם הגישה הישראלית היא אינדיבידואלית כשכל חברה פועלת לקידום עצמה, ובמונחים כלכליים מדובר בהתנהלות רעה הפוגעת בחברות המקומיות ובכלכלה הישראלית.
"בישראל אין ראייה מערכתית ואין יד מכוונת שמטרתה להפוך חברות ישראליות למותגים עולמיים בתחומים בהם התעשיה הישראלית נחשבת למובילה. הרווחיות של החברות, וכפועל יוצא הכנסות המדינה, תלויות בקנה המידה של הפעילות וכל עוד החברות הישראליות לא יצליחו להתברג לצמרת החברות העולמיות בתחומן הן לא יצליחו לייצר את הרווחיות הרצויה והעוצמה של ישראל כמדינה ושל החברות הפועלות בה תיעלם".
פרופ' גופטרה סיפר כי בהודו הייתה החלטה המגובה בצעדים ממשלתיים שמטרתם להפוך חברות הודיות למותגים עולמיים מובילים ובמסגרת זו ההודים איתרו חברות מובילות בעולם, אמריקניות ברובן, והשתלטו עליהן כשהממשלה מספקת להן מינוף פיננסי נוח. כך לדבריו, החברות ההודיות, הנחשבות לעניות יותר מאלו הישראליות, הפכו למותגים עולמיים, בעוד בישראל הדבר אינו מתבצע.
"רחוקים מאוד מיציאה מהמשבר"
בהתייחסו למשבר העולמי, פרופ' גופטרה אמר כי הוא אינו איש בשורות. לדבריו, כל האינדיקציות המתפרסמות, במיוחד בארה"ב, מראות כי אנו רחוקים מאוד מיציאה מהמשבר. "לאחר שנים בהן הכלכלות העולמיות קידשו את הגלובליזציה, כתוצאה מהמשבר אנו עדים לתופעה של התכנסות לאומית", אמר. "כיום כל מדינה מנסה לעזור לחברות הפועלות בה ולהציל את כלכלתה. בעידן גלובאלי הדבר בלתי אפשרי".
לדבריו, בפעמים האחרונות שנעשה מעבר חד מכלכלה גלובלית להתכנסות לאומית, הדבר נגמר במלחמות עולם ואין זה מן הנמנע כי תהליך זה עלול להתרחש שוב כתוצאה מהמשבר הנוכחי. "כבר כיום אנו עדים לגידול חד בתקציבי הביטחון של ממשלות שונות והדבר מייצר מירוץ התחמשות העלול להביא למלחמה עולמית". לטענת פרופ' גופטרה, "הדרך הנכונה להתמודד עם המשבר העולמי היא להקים גוף אסדרה גלובלי שיפקח על הפעילות הסיכונים הפיננסים בכל העולם והוא זה שיהיה מוסמך לקבוע מדיניות כלכלית בראייה גלובלית".
פרופ' גופטרה נחשב לאחד המומחים העולמיים לגלובליזציה. כיום הוא מכהן כמנהל אגף פיתוח ארגוני בחברת וולפסברג, חברת-הבת של ענק הבנקאות UBS וכיועץ לגופי ענק בינלאומיים. בין הגופים עימם עבד נמנים דויטשה בנק, בריטיש פטרוליום, נוקיה ואחרים.

תאריך:  09/07/2009   |   עודכן:  09/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ישראל היא מותג עולמי ללא מותגים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר זהר
הפרידה ממלך הפופ ריתקה מאות מילוני גולשים, אף שביום מותו נרשם עומס כבד יותר ברשת
עמר בנוביץ
הגיב לפניית יתר בעלי מכבי ת"א: "כולם יודעים שיש לי כוונות טובות"
רותי אברהם
מינהל מקרקעי ישראל תובע לפנות משטחו במושב עוצם את העבריין שלום דומרני    דומרני בנה בשטח בריכה ללא היתר כחוק    הפרקליטות: הגשנו כתבי אישום נגדו גם על בנייה בלתי-חוקית
גלית יצחק
המתרחצים והמשתזפים בחופי הים, מכל קופת חולים, מוזמנים להגיע ולעבור בדיקה על-ידי רופא עור, באופן דיסקרטי בתוך אוהל סגור
עופר וולפסון
אבי דויטש, יו"ר האיגוד בלשכת המסחר, פורש לאחר כהונה של 5 שנים    קופות הגמל יוכלו להציע מועמדים מטעמן, כשבחירות יכריעו את זהות היו"ר החדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il