X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המפקח על הביטוח אישר ללא פרסום את המינוי - לפני ישיבת הדירקטוריון רוזן פורש לאחר 13 שנים, שבהם גדל שווי החברה פי 11 לא נמסרו סיבות פרישתו "עבדתי בחברה מופלאה"
▪  ▪  ▪
פרישה מפתיעה ומחליף מהיר
הערכה: מצנח זהב של 5 מיליון שקל לרוזן
אלעזר לוין
אינו מחזיק מניות בחברת הראל * ייתכן שיקבל גם מענק נוסף
לרשימה המלאה

מנכ"ל חברת הביטוח הראל, מרדכי (מוטי) רוזן , פרש אתמול (12.7.09) במפתיע מתפקידו. דירקטוריון הראל, שהתכנס אמש לישיבה מיוחדת בעניין זה, קיבל את ההתפטרות ומינה את המשנה למנכ"ל, מישל סיבוני, למנכ"ל החדש. המינוי אושר לאחר שהמפקח נתן לו, ללא פרסום, אישור. הוא ייכנס לתוקף לאחר שהמפקח על הביטוח יאשר אותו רשמית, ולאחר תקופת חפיפה בין היוצא לנכנס.
ישיבת הדירקטוריון נפתחה בהודעתו של יושב-ראש הקבוצה ומבעלי השליטה, יאיר המבורגר, על התפטרותו של רוזן. לאחר מכן ניתנה רשות הדיבור לרוזן, שאמר:
"לפני 13 שנה, ב-1 ביוני 1986, הצטרפתי לקבוצת הראל, כמשנה למנכ"ל הראל השקעות והחברה-הבת שילוח. זאת, לאחר שקודם לכן כיהנתי כסגן נשיא לענייני כספים בסלקום, מאז הקמתה. באותה עת (1986) הייתה הראל חברת ביטוח לא גדולה, ששוויה בשוק ההון היה כ-300 מיליון שקל, מחזור הפרמיות השנתי שלה היה 1.6 מיליארד שקל, ועבדו בה 200 איש. לאחר מכן מוניתי למנכ"ל החברה-הבת ציון (לאחר שהראל רכשה אותה ממשפחת טיבר, א.ל.), מנכ"ל משותף בהראל ביטוח, ומאז 2004 מנכ"ל יחיד בהראל ביטוח.
"היום, עם פרישתי, שווי השוק של הראל הוא 3.4 מיליארד שקל (פי 11, א.ל.) , מחזור ההכנסות של החברה היה אשתקד יותר מ-8 מיליארד שקל, בקבוצה מועסקים יותר מ-3,000 איש, ומניות הראל נסחרות בבורסה כאחת מ-25 החברות הגדולות. הראל היא חברת הביטוח השנייה בגודלה בישראל, במונחי שווי שוק, והשלישית בגודלה במונחי הכנסות, עם 18.6% מהענף. הראל היא כיום החברה הגדולה והמובילה בארץ בביטוחי בריאות, השנייה בגודלה בביטוח כללי, השלישית בביטוח חיים וקופות גמל והרביעית בענף קרנות הפנסיה. הראל היא כיום החברה המובילה בפעילות עם סוכני הביטוח, ו-29% מהסוכנים עובדים עם הראל. בחמש השנים האחרונות זכתה החברה במקום הראשון, בפער ניכר מהמקום השני, בסקר שביעות רצון שערכה לשכת סוכני הביטוח בין הסוכנים חברי הלשכה".
רוזן הודה למשפחת המבורגר, לבעלי המניות האחרים ולדירקטוריונים של החברות, על האמון הרב שנתנו בו "ועל הזכות שניתנה לי לעבוד בחברה מופלאה זו". היו"ר המבורגר והדירקטורים הודו מצידם לרוזן על עבודתו והשגיו.
הסכמה מראש - למניעת בעיות
דירקטוריון הראל מינה מיד את המשנה למנכ"ל סיבוני למנכ"ל החברה של החברה. זאת, לאחר שיאיר המבורגר נפגש ללא פרסום עם המפקח על הביטוח ידין ענתבי, שנתן את הסכמתו למינוי. בכך ביקש ככל הנראה המבורגר שלא לחזור על המשגה של בנק הפועלים, שמינה מנכ"ל ללא התייעצות מוקדמת עם נגיד בנק ישראל.
סיבוני עובד בהראל 17 שנים. הוא לא רק המשנה למנכ"ל, אלא גם מנהל עסקי ביטוח החיים, הפנסיה והגמל של החברה ("חטיבת חיסכון לטווח ארוך"), שהם ענפי פעילות עיקריים של קבוצת הראל. דירקטורים אמרו בישיבה כי סיבוני, כמשנה למנכ"ל וכאחראי על תחומי פעילות מרכזיים, הוא המועמד הטבעי והראוי לתפקיד. הם ציינו גם את ההיכרות רבת השנים איתו ועם פעילותו.

תאריך:  13/07/2009   |   עודכן:  13/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנכ"ל הראל מרדכי רוזן פרש; סיבוני במקומו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותם רוזנטל
הטלוויזיה החינוכית פתחה אתר אינטרנט חדש עם אוצרות מהארכיון, ואנחנו צללנו פנימה כדי לדוג שבעה רגעים בלתי נשכחים מהתוכניות שזכו ל-100% רייטינג
אלעזר לוין
הנהלת הבורסה: "קיימת אי-בהירות לגבי החברה, בעקבות פרסומים על פרישת המנכ"ל רוז'נסקי"    הערכה: פורש בגלל כניסת אלעד תשובה, בנו של בעל השליטה, לניהול עסקים בחברה    רוז'נסקי אמר בעבר ל-News1: "תשובה איננו יודע מראש על רבות מהעסקות שלנו"
יפעת גדות
בעת העתיקה נאסר על נשים לקחת חלק במשחקים האולימפיים    העונש - הוצאה להורג
יפעת גדות
שיטפו לעיתים קרובות חתכים או שריטות במים ובסבון
איציק וולף
הבריטים טוענים שהשימוש שעשו ספינות חיל הים באמצעי הלחימה שנקנו בבריטניה מנוגדים להסכמים הביטחוניים החתומים בין המדינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il