X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדובר בכמות של כ-180 אלף מזגנים ב-2008 נמכרו כ-420 אלף מזגנים - עלייה של 50% בהשוואה לשנת 2002 מחירו הממוצע של מזגן - 2,900 ש"ח
▪  ▪  ▪
נהירה למזגנים

החום הכבד יביא לרכישתם של כ-180 אלף מזגנים הקיץ בכ-520 מיליון ש"ח, בדומה לקיץ אשתקד. כך העריך (יום ב', 13.7.09) משה כהן, יושב-ראש איגוד תעשיות המתכת והחשמל בהתאחדות התעשיינים, על סמך בדיקה שערך האיגוד בקרב יצרני המזגנים. כהן מציין כי מדובר למעשה בשינוי מגמה לאחר שבמחצית הראשונה של השנה חלה ירידה של 20%-25% במכירות המזגנים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
על-פי הערכת התאחדות התעשיינים, בשנת 2008 נמכרו בין 400 אלף ל-420 אלף מזגנים בהיקף כספי של יותר מ-1.5 מיליארד ש"ח במחירי מכירה - עלייה של 50% בהשוואה לשנת 2002.
מחירו הממוצע של מזגן יהיה הקיץ כ-2,900 ש"ח, בדומה לאשתקד, וטווח מחירי המזגנים ינוע בין 1,800 ש"ח ל-8,000 ש"ח למזגנים משלושת רבעי כוח סוס ועד 5 כוח סוס.
מדיווחי היצרנים מתברר, כי בכל בית בישראל יש בממוצע כ-2 מזגנים, כאשר אחוז החדירה של המזגנים נע בין 80%-90% מבתי האב, בהשוואה לכ-70% לפני כ-5 שנים.
היצרנים מדווחים כי 40% מרוכשי המזגנים מחליפים מזגן מישן לחדש, ו-60% רוכשים מזגנים חדשים בבתים חדשים או קונים מזגנים נוספים בבתים קיימים.
המזגנים החדישים - מפחיתי צריכה אנרגטית בכ-30%
כהן הזכיר כי בעת רכישת מזגן חדש, מומלץ להשוות בין מגוון המזגנים המוצעים בשוק, ולהקפיד לרכוש מזגן אשר היעילות האנרגטית שלו היא הגבוהה ביותר על-מנת לחסוך בהוצאות החשמל. לדבריו, המזגנים החדישים המיוצרים כיום, בהם הוכנסו רכיבים כמו גז ירוק ומשתמשים בטכנולוגיות מתקדמות, מביאים לחיסכון של עד 30% בצריכת החשמל, לעומת מזגנים שיוצרו בשנים האחרונות.
הוא קרא למשרד התשתיות להוביל מהלך, בדומה למדינות אירופה רבות, ביניהן אנגליה, צרפת, איטליה ויוון, אשר יעודד מעבר צרכנים למזגנים יעילים יותר וחסכוניים יותר מבחינה אנרגטית. זאת באמצעות מתן החזר כספי לצרכנים, הן פרטיים והן תעשיינים, בשיעור של עד 50%, בעת החלפת מערכת מיזוג אוויר ישנה בחדשה.
כמו-כן נמסר, כי יצרני המזגנים השקיעו בשנתיים האחרונות כ-60 מיליון ש"ח. מדובר בהשקעות בקווי ייצור, המתאימים לעבודה עם הגזים הירוקים. זאת, כדי לעמוד בתקנות המתקדמות והמחייבות של משרד התשתיות. לפיכך יש להגביר את האכיפה והפיקוח על היבואנים על-מנת לוודא שהם אכן מכניסים לארץ מזגנים העומדים בתקנות ולהקפיד שכל היצרנים המקומיים ישווקו מוצרים בעלי תו תקן ישראלי מלא, ללא יוצא מן הכלל.
כהן מציין, כי ישראל מייצאת כיום מזגנים לכ-50 מדינות בכל רחבי העולם - בין השאר, לרוסיה, למדינות מזרח-אירופה, לאפריקה, לספרד, למקסיקו, לאוסטרליה ולמדינות נוספות.
בין החברות המובילות המייצרות מזגנים בישראל, ניתן למנות את תדיראן, אלקטרה, פרג וחברת יוניק.

תאריך:  13/07/2009   |   עודכן:  13/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קיץ חם: הציבור ירכוש מזגנים ב-520 מיליון ש"ח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אלקטרה מטעה- זהירות
גלעדי  |  7/08/09 22:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יקים חברת יעוץ לנדל"ן, בשותפות עם סגניתו זמיר-טואף, שגם היא פורשת    ועדת הביקורת פוקחת עין
אלעזר לוין
המפקח על הביטוח אישר ללא פרסום את המינוי - לפני ישיבת הדירקטוריון    רוזן פורש לאחר 13 שנים, שבהם גדל שווי החברה פי 11    לא נמסרו סיבות פרישתו    "עבדתי בחברה מופלאה"
רותם רוזנטל
הטלוויזיה החינוכית פתחה אתר אינטרנט חדש עם אוצרות מהארכיון, ואנחנו צללנו פנימה כדי לדוג שבעה רגעים בלתי נשכחים מהתוכניות שזכו ל-100% רייטינג
אלעזר לוין
הנהלת הבורסה: "קיימת אי-בהירות לגבי החברה, בעקבות פרסומים על פרישת המנכ"ל רוז'נסקי"    הערכה: פורש בגלל כניסת אלעד תשובה, בנו של בעל השליטה, לניהול עסקים בחברה    רוז'נסקי אמר בעבר ל-News1: "תשובה איננו יודע מראש על רבות מהעסקות שלנו"
יפעת גדות
בעת העתיקה נאסר על נשים לקחת חלק במשחקים האולימפיים    העונש - הוצאה להורג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il