X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשרד להגנת הסביבה בדק כ-114 מפעלים ומתקנים בשנת 2008 ומצא כי במחצית מהם פליטת המזהמים גבוהה מהמותר בחיפה כימיקלים נרשמה חריגה של 209% בחלקיקים ובבתי הזיקוק חריגה של 128% בפליטת הניקל
▪  ▪  ▪
חריגה מהתקנים בקנה מידה נרחב [AP]

במסגרת פרויקט בדיקות הפתע בארובות מפעלים שעורכים רכזי איכות אויר במחוזות ובאגף איכות אויר במשרד להגנת הסביבה, נמצא כי 50% מהמפעלים שנבדקו בשנת 2008 חורגים מן התקן המותר לפליטת מזהמים לאוויר. כך מסר (יום ב', 13.7.09) המשרד. זו השנה השמינית בה נערכו בדיקות כאלה.
בשנת 2008 בוצעו 466 בדיקות פתע ב-42 מפעלים וב-72 מתקנים, לעומת 377 בדיקות ב-50 מפעלים וב-87 מתקנים בשנת 2007. בדיקות הפתע כללו לקיחת דגימות אויר מארובות המפעלים וניתוחן.
21 מפעלים (המהווים 50%) מבין המפעלים שנדגמו נמצאו חורגים, ונגד מנהליהם ננקטו הליכי אכיפה. מרבית המפעלים נקטו בפעולות להפחתת פליטות ולעמידה בתקני הפליטה בעקבות גילוי הממצאים והליכי האכיפה המנהליים. יש לציין, כי מרבית המפעלים שבהם בוצעו הבדיקות הינם מפעלים בעלי פוטנציאל זיהום אויר גבוה מלכתחילה.
כך למשל, בבתי הזיקוק בחיפה, נמצאה חריגה של 66% בחלקיקים ו-128% בניקל. בעקבות שימוע, התקין המפעל מסנן חיצוני שהופעל במרס 2009. המפעל נדרש גם לבצע בדיקות חוזרות במשך חצי שנה להוכחת עמידה בתנאים.
בחיפה כימיקלים נרשמה חריגה של 209% בחלקיקים וחריגה של 39% בתחמוצות החנקן. המפעל טען כי לא ניתן לעמוד בתקן עקב תכולת חנקן גבוהה במזוט בו הוא משתמש. בדיקה של הדלק על-ידי המשרד אכן הראתה אחוז חנקן שהינו גבוה יחסית. בבדיקות חוזרות שביצע המפעל לא היו חריגות. המפעל נמצא במעקב של המשרד ובמהלך 2009 תתבצענה בדיקות פתע נוספות לבדיקת עמידה בתקנים.
השר ארדן: "ננקוט ביד קשה כנגד המזהמים"
השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, מסר כי אינו מוכן להשלים עם המצב שבו אחוז גבוה מהמפעלים חורג מהמותר ומסכן את בריאות הציבור, ולפיכך הנחה את הדרג המקצועי במשרדו לנקוט יד קשה בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותו אל מול מפעלים אלו.
ארדן הדגיש כי כניסת חוק אויר נקי לתוקף בעוד כשנה תאפשר למשרד להגנת הסביבה לנקוט אמצעי אכיפה מרתיעים ומחמירים יותר נגד מפירי החוק, ושבמסגרת החוק תוגבל משמעותית כמות המזהמים הנפלטים מהמפעלים, והמפעלים הגדולים יחויבו להצטייד בהיתר פליטה המבוסס על שימוש בטכנולוגיות הטובות ביותר הקיימות לצמצום הזיהום הנפלט.
הוא הוסיף כי החוק יטיל אחריות אישית על מנהלי המפעלים החורגים ויאפשר לתת קנסות גבוהים ועונשי מאסר של עד שלוש שנים לאלו שיפרו את ההוראות. כמו-כן, תהיה אפשרות להטיל בהליך מהיר עיצומים כספיים בגובה מאות אלפי שקלים על מפעלים שלא יבצעו את הוראות החוק או את הנחיות המשרד להגנת הסביבה.

תאריך:  13/07/2009   |   עודכן:  13/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדיקה: 50% מהמפעלים חרגו מתקני פליטת מזהמים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך במרכז האקדמי באריאל    שתיית תמצית המופקת משורשי צמח הסירה הקוצנית מנעה אצל עכברים הלוקים בסוכרת את התפתחות המחלה
אלעזר לוין
אינו מחזיק מניות בחברת הראל    ייתכן שיקבל גם מענק נוסף
רותי אברהם
הסכם פשרה: עמנואל רוזן יתנצל על התבטאויות מעליבות    חברי הנהלת הפועל תל אביב מוותרים על פיצוי    ההסכם שהושג בהליך גישור בפני עו"ד יורם מושקט קיבל תוקף של פסק דין
עידן יוסף
שר התקשורת בנאום בוועידת גלובס: הוריתי למשרדי להנחות בהקדם את חברות התקשורת להקפיד על עיקרון הנייטרליות ברשת האינטרנט    יש לעודד את בעלי התשתיות להשקיע עכשיו - מתוך ראייה לטווח ארוך, אנו מעודדים פריסת תשתיות על ידי חברות כמו: חברת חשמל ורכבת ישראל"
יואב יצחק
כתב האישום שיוגש כפוף לשימוע    זקן נהגה להאזין באופן קבוע לשיחות טלפון של אולמרט עם אחרים, כולל פוליטיקאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il