X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שני הפרסומאים הרוויחו יחד כ-6 מיליון ש"ח ממכירת תמי 4 לשטראוס, לאחר שהחזיקו ב-2% מהחברה
▪  ▪  ▪
ראובן אדלר [צילום: בוצ´צ´ו]

הפרסומאים אייל חומסקי וראובן אדלר, בעלי משרד הפרסום אדלר-חומסקי, הרוויחו כ-3 מיליון שקל כל אחד מעסקת המכירה של תמי 4 לשטראוס. השניים רכשו כל אחד באופן פרטי כ-1% מהחברה לפני כשנתיים, בסכום של כמה מאות אלפי שקלים.
"המודל שבו אנחנו, כפרסומאים, נכנסים כשותפים בחברה שאותה אנחנו מפרסמים הוא הגישה החדשה של המשרד לתגמול", אמר חומסקי. "אנחנו מאמינים במודל התקשרות עם הלקוחות שמבוסס על שותפות, על רתימת משרד הפרסום לתוצאות הכספיות של החברה, לטוב ולרע. מודל כזה, שמשרד הפרסום שותף בבעלות על החברה, מייצר קשר ישיר בין התוצאות לבין העבודה שלנו".
האם אתם שותפים בחברות נוספות שהן לקוחות של המשרד?
"כן. יש עוד כמה חברות שהן לקוחות שלנו, שראובן ואני משקיעים בהן. ברוב המקרים מדובר באחוזים בודדים, עד 10%. יש לנו כל מני מודלים של התקשרויות שבהם המשרד מתוגמל על בסיס הצלחה, וכן, אנחנו עושים מאמץ לנסות להיכנס כשותפים בחברות של הלקוחות שלנו כחלק מאסטרטגיה שלנו להיות חלק, לטוב ולרע, מלקוח".
למודל כזה יש גם חסרונות, אתה בעצם כבול ללקוח והלקוח כבול אליך גם אם מערכת היחסים בתחום הפרסום עולה על שרטון.
"בעולם, קבוצת הפרסום grey עובדת עם פרוקטר אנד גמבל כבר 80 שנה. קוקה קולה עובדת עם הסוכנויות שלה עשרות שנים. אני מסכים שיש בזה גם מן הסיכון, ולכן אנחנו עושים סלקציה ולא נכנסים כשותפים בכל חברה.
"כיום, כשכבר ברור שלא ניתן להתבסס על מודל העמלות כדי לייצר רווחים למשרד הפרסום, זה אחד המודלים הבולטים שהופך את משרד הפרסום לשותף אמיתי".
משרד הפרסום אדלר-חומסקי מטפל כבר כמה שנים בתקציב הפרסום של תמי 4. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, תמי 4 השקיעה כ-12 מיליון שקל בפרסום במחצית הראשונה של 2009 (במחירים ריאליים) - עלייה מטאורית של 62% לעומת התקציב שהשקיעה במחצית הראשונה של 2008 - כך שאדלר-חומסקי הרוויח גם מעסקת המכירה וגם מהעמלות הכרוכות בטיפול בתקציב הפרסום.
מגמה כזו החלה בעולם בשנה-שנתיים האחרונות, בעיקר בקרב סוכנויות הפרסום העצמאיות (שאינן שייכות לאחת מקבוצות הפרסום הגדולות בעולם). אחת מסוכנויות הפרסום העצמאיות הבולטות שעורכות מהלכי רכישת אחוזי בעלות אצל לקוחותיה היא סוכנות הפרסום הניו יורקית anomaly - הסוכנות נכנסה כשותפה בהוצאת ספרים לקראת השקת כמה ספרים שקידמה, וכן בחברת הלוטו של מדינת מישיגן, שגם היא לקוחה של הסוכנות.
הפרסומאים בישראל מנסים למצוא את המודל החדש ליצירת רווחים למשרד הפרסום, לאור קריסת מודל העמלות הגלויות והנסתרות. בראיון שנתן יו"ר איגוד משרדי הפרסום החדש, מודי כידון, ל-TheMarker עם כניסתו לתפקיד הוא אמר: "אתמקד בשינוי שיטת התגמול של משרדי הפרסום: אני חושב שצריך לעבוד בשקיפות מלאה כדי להסיר כל חשש של המפרסמים בעבודה שלהם מול משרדי הפרסום.
"הלקוחות שלנו צריכים לדעת בדיוק על מה הם משלמים לנו וכמה. הרי כל משרד פרסום שעובד עם לקוחות שהם חברות בינלאומיות יודע איך אפשר לעבוד בשקיפות. התפקיד שלי הוא לייצר דיאלוג פומבי בין המפרסמים לפרסומאים, ולדאוג שהמודל השקוף יאומץ בקרב כל המשרדים לכל סוגי הלקוחות".

תאריך:  13/07/2009   |   עודכן:  13/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אדלר וחומסקי: שותפות ברווחים במקום עמלות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אופיר בר-זהר
כך אמר יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, לעובדי הערוץ, על-רקע הודעתו של יוסי מימן, מבעלי הערוץ, על כך שבסוף החודש לא יוזרמו אליו כספים נוספים
עידן יוסף
ניסו לדרוס פעמיים את אחד הקצין שעסק בהצבת מטרות בשטח אש    הקצין ירה ופצע קשה את אחד הבדואים
עופר וולפסון
התנאים הפיננסיים במרכזי מתקני שורק, אשדוד ואשלים עודכנו    החשכ"ל: "השינויים צפויים לגוון את אפשרויות המימון העומדות למציעים במכרזים ולהגביר את התחרות והיעילות במכרז"
ארז וולברג
כך סבור דייב סיפרי, מייסד ומנכ"ל האתרים טכנורטי ו-OffBeatGuides    אמר בוועידת התקשורת ונתח שוק של גלובס: "אני שואל את עצמי למה תופעת הבלוגוסיפרה לא תפסה עדיין בישראל. יש לכם הרבה מה להגיד על כל דבר"
יוסי ניסן
בשיחת "אחד על אחד" בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס" אמר לוי לפרסומאית יפית גרינברג: "במיתון אנו רואים עלייה במכירות, כי מי שלא יכול לקנות ברשתות היקרות עובר אלינו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il