X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מטרתו הראשונה של "סיפור גדול", היא קודם כל לבדר את קהל הצופים לפי כל כללי הז'אנר שבו ישנה קבוצה של זכרים נכשלים המוצאים את עצמם בסיטואציה אבסורדית וכנגד כל הסיכויים מתגברים על כל הקשיים
▪  ▪  ▪
שחקנים מעולים [צילום: אתר סרט]

נהניתי מאוד מהסרט "סיפור גדול". לעומת הניסיון של יחסי הציבור למכור את הסרט כקומדיה, מצאתי את עצמי מול דרמה עדינה ומקסימה, עם רגעים קומיים נפלאים וכמובן שחקנים מעולים שאחד מהם, דביר בנדק, גונב לכולם את ההצגה (גילוי נאות: דביר שיחק בשני הסרטים שביים כותב שורות אלו, "ילדים טובים" ו"אנטרקטיקה").
מטרתו הראשונה של "סיפור גדול", היא קודם כל לבדר את קהל הצופים לפי כל כללי הז'אנר שבו ישנה קבוצה של זכרים נכשלים המוצאים את עצמם בסיטואציה אבסורדית וכנגד כל הסיכויים מתגברים על כל הקשיים. מי שהעלה במוחו את הלהיט הבריטי "ללכת עד הסוף" לא טעה. מדובר בסרט מאותו הז'אנר, רק ישראלי.
"סיפור גדול" היה יכול ליפול בקלות לפח סרט הבורקס הישראלי הוולגרי, במיוחד עם נושא טעון של אנשים כבדי גוף מרמלה שמקימים קבוצת סומו. ייאמר לזכות הסרט שהוא עומד במשימה הזו בגבורה. צמד הבמאים הצעירים שרון מימון וארז תדמור, מבצעים את עבודתם בעדינות, בחוכמה ובמקצועיות ראויה לחלוטין. עכשיו אחרי שהסרט יזכה לגרסה אמריקנית אני מקווה שהבמאים האמריקנים יעדיפו להתרכז בסיפור ובדמויות ולא במשמני הגוף שלהם.
"סיפור גדול" שנבחר לפתוח את פסטיבל הקולנוע בירושלים והוקרן בהצלחה בפסטיבל טרייבקה 2009, הוא סוג של אנטיתזה לתוכניות המציאות כמו "לרדת בגדול", שכל עניינם הוא לגרום לאנשים לרדת במשקל ולקבע סטריאוטיפים של יופי לפי מה שמגזיני האופנה וערוצי הלייף סטייל קובעים שהוא יפה וראוי.
הגיבורים בסרט זה הם שמנים, אוהבים לאכול, הם גם בני אדם לא שלמים, אבל מקסימים כל אחד בדרכו ואיך לא, יש להם בעיית ביטחון עצמי בגלל המראה שלהם.
הרצל מסיקה (איציק כהן בתפקיד ראשי ראשון בסרט קולנוע), עובד במסעדה יפנית ברמלה, חי עם אמו המודאגת (לבנה פינקלשטיין) מואס ב"דיקטטורת הרזון" ובקדושת הדיאטות של מנחת סדנת ההרזיה (אוולין הגואל) בה הוא וחבריו משתתפים. עובדי המסעדה היפנים מעריצים את גופו השמן של הרצל וחושפים בפניו את רזי ספורט הסומו.
הרצל מחליט לפרוש מהסדנה ולהקים קבוצת סומו בעזרת קיטאנו, מנהל המסעדה היפנית שבה הוא עובד. בדרך הוא גם מוצא אהבה, משתחרר מכבלי הבושה (והאמא) ולומד לקבל את עצמו כפי שהוא.
אין הרבה סרטים ישראלים שמצליחים להעלות חיוך על השפתיים. הקולנוע הישראלי בשנים האחרונות מספק דרמות קשות שעוסקות במצב הביטחוני, כלכלי, חברתי וכולם חמורי סבר. "סיפור גדול" נטוע עמוק בלב החברה הישראלית: הדמויות הן מתוך העם אבל אף פעם לא וולגריות וצעקניות כמו בסרטי הבורקס.
היוצרים מזגזגים בקלילות בין קומדיה עממית לדרמה אנושית ואף פעם לא הופכים את הסרט לגס מדי כמו שהיה נהוג בשנות ה-70 וה-80 או מעיק ומדכא כמו שנהוג בעשור האחרון. יש ב"סיפור גדול" איזון מדויק שמצליח ליצור דרמה אנושית מצחיקה לפרקים, מרגשת לעיתים ובעיקר מספקת קולנוע ישראלי מבדר ומהנה.

תאריך:  13/07/2009   |   עודכן:  13/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
42 מגרשים שלא היה להם קונה באפריל - נחטפו בשבוע שעבר תוך ביקוש של עשרות קונים    הצלחת המכרז - הוכחה נוספת להתאוששות בשוק הנדל"ן
אמיתי זיו
לא מדובר בהרשמה מחייבת, אלא בטופס מקוון בו יתבקש הלקוח להשאיר פרטים, טלפון ודוא"ל לקראת השיווק בפועל של המכשיר
איילה צורף
שני הפרסומאים הרוויחו יחד כ-6 מיליון ש"ח ממכירת תמי 4 לשטראוס, לאחר שהחזיקו ב-2% מהחברה
אופיר בר-זהר
כך אמר יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, לעובדי הערוץ, על-רקע הודעתו של יוסי מימן, מבעלי הערוץ, על כך שבסוף החודש לא יוזרמו אליו כספים נוספים
עידן יוסף
ניסו לדרוס פעמיים את אחד הקצין שעסק בהצבת מטרות בשטח אש    הקצין ירה ופצע קשה את אחד הבדואים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il