X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צוות חוקרים הראה כי שני הורמונים טבעיים ששולבו בתרופה אחת דיכאו את התיאבון והגבירו את חילוף החומרים במכרסמים זריקה אחת יחידה של התרופה הורידה את משקל הגוף של המכרסמים ב-25% - ואת מסת השומן ב-42% לאחר שבוע אחד בלבד
▪  ▪  ▪
גלולת הקסם [צילום: פלאש 90]

מיליוני בני אדם רוצים לרדת במשקל. וכשהם אוכלים את סלט החסה שלהם ומזיעים על ההליכון בחדר הכושר הם חולמים על גלולת הפלא שתציל אותם מהדיאטה הקיצונית ומההתעמלות המעייפת.
הרעיון שהחלום יתגשם ויהפוך למציאות הפך מוחשי מעט יותר השבוע, כשצוות חוקרים מאוניברסיטת אינדיאנה, פרסם מחקר במהדורה המקוונת של העיתון "Nature Chemical Biology", שהראה כי שני הורמונים טבעיים ששולבו בתרופה אחת דיכאו את התיאבון והגבירו את חילוף החומרים, לפחות במכרסמים.
לאור מגיפת ההשמנה העולמית, החוקרים התמקדו בחיפוש אחר טיפולים שיורידו את משקל הגוף ויטפלו בסוכרת.
ואכן, זריקה אחת יחידה של התרופה הורידה את משקל הגוף של המכרסמים ב-25% - ואת מסת השומן ב-42% לאחר שבוע אחד בלבד.
לדברי החוקרים, המחקר במכרסמים מייצג את ההשמנה בבני אדם. במסגרת המחקר החוקרים עשו שימוש ביכולת המוכחת של שני הורמונים כדי לעצור את התיאבון ולהשתמש ביותר קלוריות.
התרופה, שתוכל בעתיד להנתן על בסיס זריקה שבועית, היא למעשה שני מרכיבים הפעילים בשתי תרופות שכבר אושרו על-ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) - התרופה לסוכרת Byetta (בייטה), והתרופה Glucagon (גלוקגון), המשמשת לשליטה על רמות הסוכר בדם.
מומחים בתחום שאינם קשורים למחקר הביעו התלהבות מהתוצאות, והסכימו כי שילוב של מספר טיפולים הא אכן דרך טיפול יעילה. במחקר הנוכחי נעשה שימוש בתרופה אחת שפותחה כך שתפעל בשתי דרכים שונות, מה שמצביע על כך שמספר גישות הן כפי הנראה הדרך היעילה לטפל במצב.
למרות שמדובר בעכברים, הטיפול משפיע על שתי מערכות רצפטורים הקיימות גם בבני אדם.
נכון לעכשיו, התערבויות כירורגיות כמו ניתוח מעקפים של הקיבה נותרו הדרך הקרובה ביותר לריפוי מהשמנה, אך יש מי שסבורים כי התרופה החדשה מחקה את הפעולה הכירורגית ותוכל להיות הצעד הבא להבנת ההשמנה.
מאחר שעדיין נדרשים מספר שנים לפני שניתן יהיה לבדוק את התרופה במסגרת ניסויים בבני אדם, מומחים מייעצים שלא לוותר עדיין על ההליכונים ועל סלטי החסה.
כדאי לזכור שלגלי התלהבות דומה זכו תוצאות מחקר שנעשה בשנת 1995 בהורמון מדכא תיאבון הידוע בשם לפטין, שגם כן הראה פוטנציאל עצום להורדה במשקל בעכברים, אך בסופו של דבר ההתלהבות שכחה לאחר שמחקרים בבני אדם לא הניבו תוצאות דומות.
בנוסף, עד שיתחילו ניסויים בבני אדם, לא ידוע עדיין מה יהיו תופעות הלוואי של התרופה, וכמו במקרה של הלפטין, יש צורך לבחון את הנתונים בבני אדם תחילה לפני שאפשר לצאת בצהלות שמחה.

תאריך:  15/07/2009   |   עודכן:  15/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מטרתם של הצלבנים הייתה לכבוש את ארץ ישראל
יפעת גדות
קחו את הילד לרופא
מאיה שני
כיצד החליף הולך על ארבע את קולו כדי להשפיע על ההולך על שניים    מחקר חדש מציע שהחתול משתמש במניפולציה רגשית כדי להשפיע על בעליו
צבי נצי"ב, עידן יוסף
ישראל וארה"ב מתכוננות לתרגיל הגנה מפני תקיפת טילים בליסטיים ארוכי טווח הגדול ביותר    דיווח: ארה"ב תערוך תרגיל אחר עם ישראל בו ישתתפו חמש מדינות ערב
מאיה שני
האחות המטפלת והתזונאית של מייקל ג'קסון טענה בפני חוקרים כי לא מצאה ראייה לסימני הזרקה על זרועותיו כשבאה לבדוק אותו מוקדם יותר השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il