X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסקר הציפיות של ההתאחדות מתברר כי חלה התמתנות ניכרת בהאטה בתעשיה, דבר המצביע על קרבה לתחתית המיתון
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בהתאחדות התעשיינים אומרים כי חלה התמתנות ניכרת בעוצמת הנסיגות בתעשיה, העשויה להצביע על התקרבות לתחתית המשבר. לדבריהם, לאחר רבעונים רצופים של ירידות חסרות תקדים בתפוקת התעשיה, הם צופים לרבע השלישי של השנה, התמתנות משמעותית בעוצמת הירידות בתפוקת התעשיה, עד כמעט התייצבות. הנתונים עולים (יום א', 19.7.09) מסקר הציפיות בתעשיה שערך אגף הכלכלה בהתאחדות במחצית השנייה של חודש יוני 2009 בקרב 158 חברות תעשייתיות.
יש לציין, כי התעשיינים עדיין אינם מדווחים על התאוששות וצמיחה בפרמטר כלשהו וכי הם עדיין סובלים מקשיים בשמירה על מסגרת האשראי הקיימת.
תחזיות התעשיינים מצביעות על מאזן נטו משוקלל של מינוס 1.5% בתפוקת התעשיה, כאשר 32% מהתעשיינים צופים ירידה בתפוקה ואחוז דומה צופה גידול בתפוקה.
עוד מתברר מהסקר, כי צפוייה ברבע השלישי של השנה התמתנות נוספת בקצב פיטורי העובדים מהתעשיה. צפוי מאזן נטו משוקלל של מינוס 8%, כאשר 26% מהתעשיינים צופים פיטורי עובדים, לעומת 10% אשר צופים גידול קל בלבד.
התמתנות צפויה ברבע השלישי של השנה בעוצמת הנסיגה במכירות לשוק המקומי. ציפיות התעשיינים עדיין משקפות מאזן נטו משוקלל שלילי של מינוס 4%, כאשר 32% מהתעשיינים צופים ירידה במכירות המקומיות, לעומת 29% שצופים עלייה, מרביתם עלייה קלה.
היצואנים בסקר צופים אף הם לרבע השלישי של השנה התמתנות ניכרת בעוצמת הנסיגה במשלוחי היצוא. מאזן נטו משוקלל שלילי של מינוס 7% צפוי לרבע השלישי, כאשר 31% מהיצואנים צופים נסיגה ביצוא, מול 21% שצופים עלייה, מרביתם עלייה קלה.
לאחר שלושה רבעונים רצופים של ירידה, צפויה ברבע השלישי של השנה יציבות בהשקעות התעשיה. צפוי מאזן נטו חיובי נמוך ביותר של 0.5%. 19% מהתעשיינים צופים גידול בהשקעות, מרביתם גידול קל, לעומת 15% שצופים ירידה.
נתוני הרבע השני: קשים, אבל פחות
מסקר התאחדות התעשיינים מתברר, כי ברבע השני של 2009 נמשכה מגמת הנסיגה בתפוקת התעשיה, תוך התמתנות משמעותית בעוצמתה; נמשך, אך הואט משמעותית קצב פיטורי העובדים מהתעשיה; נמשכו הנסיגות במכירות התעשיה לשוק המקומי, במשלוחי היצוא ובהשקעות התעשיה בנכסים קבועים - תוך התמתנות משמעותית בעוצמתן. במקביל, נמשך גם הקושי בקבלת אשראי חדש ובשמירה על מסגרת האשראי הקיימת.
עוד מתברר מהסקר שברבע השני של השנה - קרוב למחצית מהתעשיינים - 48%, דיווחו על ירידה בתפוקה, לעומת 26% שרשמו גידול, מרביתם גידול קל. לדבריו, על-אף ההתמתנות, עדיין מדובר בירידה חדה בתפוקת התעשיה.
בהתאם, נמשכה ברבע השני של 2009 גם הירידה בניצולת מלאי ההון, תוך התמתנות בעוצמה. מאזן נטו שלילי של מינוס 16% נרשם בתקופה הנסקרת, כאשר 40% מהתעשיינים רשמו ירידה בניצולת הציוד, אל מול 17% בלבד שרשמו עלייה.
כן נמשכו ברבע השני של השנה פיטורי העובדים מהתעשיה, תוך התמתנות ניכרת בקצב הפיטורים. 35% דיווחו על פיטורי עובדים, לעומת 10% בלבד שדיווחו על קליטה, מרביתם קליטה מתונה. כך, נרשם מאזן נטו שלילי של 15%-, לאחר מאזן נטו של 30%- בתחילת 2009.
פיטורי העובדים נמשכו במרבית ענפי התעשיה, למעט ענף הגומי והפלסטיק ששמר על יציבות במצבת העובדים. ענפי הכימיה והאלקטרוניקה המשיכו בפיטורי עובדים בקצב הדומה לזה שנרשם בתחילת השנה ובשאר הענפים נרשמה התמתנות בקצב הפיטורים.
נתון נוסף העולה ממסקר התעשיינים מגלה כי ברבע השני של השנה, חלה התמתנות משמעותית בעוצמת הנסיגה במכירות התעשיה לשוק המקומי. קרוב למחצית מהתעשיינים (46% מהם), דיווחו על ירידה במכירות המקומיות, לעומת 28% שדיווחו על עלייה, מרביתם עלייה קלה. כך, נרשם מאזן נטו משוקלל שלילי של מינוס 12.5%, לעומת מינוס 46% ברבע הראשון של השנה.
גם בהיקף משלוחי היצוא ברבע השני של השנה נרשמה התמתנות. נרשם מאזן נטו משוקלל שלילי של מניוס 22% . קרוב למחצית מהיצואנים - (47% מהם) רשמו ירידה ביצוא, לעומת 23% בלבד שרשמו עלייה ביצוא. על-אף ההתמתנות, עדיין מדובר בירידה חדה מזו שנרשמה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2008.
השחיקה ברווחיות היצוא נמשכה אף היא ברבע השני של השנה, בעוצמה הדומה לזו שנרשמה בתחילת השנה. מאזן נטו משוקלל שלילי של מינוס 19% נרשם בחודשים הנסקרים. כך, 41% מהיצואנים בסקר דיווחו על שחיקה ברווחיות, לעומת 19% שדיווחו על שיפור ברווחיות, מרביתם שיפור קל.

תאריך:  19/07/2009   |   עודכן:  19/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רואים בקצה את סוף המשבר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שקר בריבוע !! ו"האור במנהרה"
ירון זכאי  |  19/07/09 13:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
"גרמה לילדיה מצוקה נפשית"    "עשתה שימוש קבוע במקל ובחגורה כאמצעי חינוכי"    האב הורשע בשל אי-דיווח
יפעת גדות
מחקרים גילו קשר משמעותי בין בריאות אורלית למחלות לב, לשבץ ולסוכרת, כמו גם למחלת אלצהיימר    כעת חוקרים מנסים לגלות את הקשר בין הבריאות האורלית לזיכרון
מחלקה ראשונה
ארה"ב דורשת מישראל להפסיק מיזם בנייה במזרח י-ם    מייקל אורן: דין הבנייה בי-ם אינו כבנייה בהתנחלויות
יפעת גדות
במסגרת מחקר: אצל חולים שקיבלו גלולות סודה לשתייה, הירידה בתפקוד הכליות פחתה בשני שלישים
יפעת גדות
מידע זמני, שנשלח על-ידי יצרנית זולאייר הראה עליה דיספרופורציונלית באירועים לבביים ובאירועים של המוח וכלי הדם המוחיים בקרב חולים שטופלו בזולאייר, בהשוואה לאלו שלא קיבלו את התרופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il