כחלק מהצעדים שנוקט האגף על שוק ההון במשרד האוצר בעקבות המשבר הגלובלי, פרסם (יום א', 19.7.09) ראש האגף, ידין ענתבי, טיוטת תיקון לחוזר כללים לפרסום תשואה לגופים מוסדיים. הטיוטא כוללת מספר שינויים ותיקונים לכללים שנקבעו בחוזר הממונה משנת 2007.
בין השינויים העיקריים בטיוטא נמצא המעבר לפרסום תשואות שנתיות בלבד. היום הוראות החוזר מאפשרות לגוף מוסדי לפרסם ליד התשואה השנתית גם את תשואת החודש האחרון והתשואה המצטברת מתחילת השנה הנוכחית ועד למועד הפרסום. באוצר אומרים כי מתן אפשרות לפרסם תשואות חודשיות הניע את ציבור החוסכים לבחון את הביצועים של המוצרים הפנסיוניים לטווח קצר ובמקביל השפיע על קביעת מדיניות ההשקעה בגופים המוסדיים במטרה למקסם את התשואה בטווח הקצר. לדברי אנשים מאגף שוק ההון, היות שמדובר בחיסכון לטווח ארוך, יש לבחון את הביצועים של מסלול ההשקעה על פני תקופת זמן ארוכה ולא על פני חודשים בודדים. לכן, בהתאם לטיוטא המוצעת לא יתאפשר פרסום תשואות שאינן תשואות שנתיות.
בנוסף, יחויבו הגופים המוסדיים לפרסם תשואה ממוצעת לשלוש השנים האחרונות ולחמש השנים האחרונות, לצד התשואה השנתית (זאת כמובן, במידה שלאותו מסלול השקעה קיים הוותק האמור).
נושא נוסף שלה בחוזר הוא פרסום מדדי הסיכון. הגופים המוסדיים יחויבו להציג, ליד כל פרסום תשואה של מסלול השקעה, גם אחד ממדדי הסיכון של המסלול בחמש השנים האחרונות כפי שהוא מופיע באתר של משרד האוצר. המדד אמור לספק מידע לחוסך בנוגע לרמת הסיכון של אותו מסלול השקעה ולשמש אותו ככלי השוואתי בין מסלולי ההשקעה השונים.
תוספת נוספת שנקבעה, היא כי במסלולי השקעה שיתרת הנכסים בהם הייתה נמוכה מעשרה מיליון ש"ח, לא יוכלו בעתיד גופים מוסדיים לפרסם תשואות השקעה עבור התקופה בה המסלול שהה מתחת לרף זה.
בחוזר האוצר נכתב כי החלת הוראות החוזר, יחולו גם על סוכני ביטוח פנסיוני. זה יידרש לפעול בהתאם להוראות החוזר בעת שיווק מוצרי חיסכון פנסיוני ללקוחותיו.
יש לציין, כי החוזר מתייחס לפרסומים שיווקיים בלבד בעיתונות, באינטרנט, בטלוויזיה ובערוצי התקשורת האחרים. כל חוסך יוכל להמשיך להתעדכן במצב חשבונו האישי מדי חודש באמצעות אתר האינטרנט של הגוף המוסדי.