X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך הודיע היועץ המשפטי לממשלה לבג"צ נדחתה עתירת הוועד למניעת הרס עתיקות לפנות קברים מוסלמיים לא חוקיים מדרך העופל השופטים: לנהוג "בזהירות וברגישות" העירייה: המשטרה סירבה לסייע באכיפת החוק
▪  ▪  ▪
חוששים מהפרות סדר [צילום: AP]

בג"צ דחה (יום א', 19.7.09) עתירה של הוועד למניעת הרס עתיקות ופעיל למען ירושלים אריה קינג, למנוע גלישה לא חוקית של בית הקברות המוסלמי באזור "קרן העופל", בסמוך לחומה המזרחית של הר הבית. כמו-כן דחו את הבקשה להורות על פינוי והריסת קברים שנבנו במתחם באופן לא חוקי. עם זאת, חייבו את השופטים לשלם לעותרים את הוצאות העתירה.
המשטרה מסרבת לסייע
העותרים טענו באמצעות באי-כוחם עוה"ד ד"ר שמואל ברקוביץ, עו"ד ישראל כספי ואריה קינג, כי הקבורה המוסלמית מתפשטת לעבר שטח שהוכרז "גן לאומי סביב חומת ירושלים העתיקה". הם דרשו לפנותה ממנו. העירייה טענה באמצעות בא-כוחה עו"ד דני ליבמן כי באזור מתבצעות פעולות בניה בלתי חוקיות והיא אף הוציאה צו הריסה למבנים. אלא שהמשטרה "סירבה לתת לפקחי העירייה את הסיוע הנדרש". העירייה חשפה עוד כי פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה לקבוע עמדתו בדבר הצעדים שיש לנקוט נגד הבנייה הבלתי חוקית. התשובה שניתנה הייתה כי על כל פעולה להתבצע "בהנחיית הדרג המדיני", אלא שהנחיה כזו מעולם לא ניתנה, טענה העירייה.
גם באת-כוחה של הרשות לשמירה על הטבע והגנים הלאומיים, עו"ד שרה שלום, טענה כי באזור המתחם מתבצעות עבודות בניה בלתי חוקיות והן מזיקות לגן הלאומי ו"עשויות לגרור סגירת חלקים מן הטיילת המקיפה את החומות". הרשות כמו העירייה טענה כי למרות פנייתו של מנהל הגן הלאומי למשטרה ולגורמים נוספים "ללא הועיל. בהעדר שיתוף פעולה בהקשר זה קצרה היד מלהושיע".
להחיל על השטח "איזוני הר הבית
עמדת המדינה הייתה כי יש לדחות את העתירה. מדובר לטענתה באזור "רגיש" ומשום כך אין כוונה לפנות קברים קיימים או למנוע קיום הלוויות. מאידך המדינה נכונה למנוע התרחבות נוספת וזאת באמצעות מו"מ עם הווקאף. לטענת המדינה בשטח קיימים 95 קברים בתוכם קבורים 21 מתים ו-39 חפורים אך ריקים. באשר ליתר - קיים ספק. עוד טענה המדינה כי מדובר בשטח שיש להתייחס אליו ב"זהירות וברגישות" ולהחיל עליו את אותם "איזונים הננקטים לגבי הר הבית עצמו".
המשטרה התנגדה למנוע הלוויות ולפנות מתים מקבריהם מחשש להפרות סדר קשות.
העותרים תרמו להצפת הבעיה
כאמור בית המשפט דחה את עתירות. השופטים אדמונד לוי, אשר גרוניס ואסתר חיות קבעו כי מדובר באזור שקיים בו חשש להפרות סדר ולכן על הגורמים המוסמכים להתנהל באותו שטח הסמוך להר הבית "בתבונה ובזהירות" גם אם אין מדובר באזור שיש להתייחס אליו בזהירות כמו בהר הבית. על המדינה "לבחון בכל נקודת זמן אלו השפעות עשויות להיות לפעולות אכיפת חוק ולשקול את מכלול ההיבטים הרלוונטיים על כל מורכבותם".
השופטים הוסיפו כי המדינה נוקטת בצעדים למנוע המשך השתלטות בית הקברות המוסלמי על השטח באמצעות תוכנית גידור וגינון מתחם דרך העופל אך יישום התוכנית נעשה "תוך שימת לב לשיקולים ביטחוניים ולשיקולים הנוגעים לשמירה על הסדר הציבורי".
השופטים חייבו את המדינה בהוצאותיו של קינג בסכום של 3,000 שקלים וכן בהוצאות הוועד בסכום של 7,500 שקלים זאת "נוכח תרומתן של העתירות להצפת בעייה ממשית הקיימת במתחם דרך העופל ולקידום מהותי של הטיפול באותה בעיה".

בג"צ 7192/04
תאריך:  19/07/2009   |   עודכן:  20/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוגבל התרחבות בית קברות מוסלמי ליד הר הבית
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הזרוע המשפטית של החמאס מכה שוב
ינאי המלך  |  20/07/09 08:22
2
זהירות ורגישות רק כנגד יהודים
לואיס קרול  |  20/07/09 08:38
3
איזו רגישות?
צדק תרדוף  |  20/07/09 10:06
4
בית משפט פוליטי למהדרין ל"ת
א מ רול  |  20/07/09 11:14
5
הבג"ץ קבל חלקת קבר ...
ירון זכאי  |  20/07/09 11:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בשלב השני של מבצע של משרד התחבורה ומשטרת ישראל שהחל היום נבדקו במחצית הראשונה של היום 800 כלי רכב    כ-2000 נהגים פסולים הפקידו את רישיון הנהיגה בשבוע הראשון למבצע
עידן יוסף
פונו מיער עופר לבתיהם לאחר שלקו בשלשולים ובהקאות    משרד הבריאות לא מצא את הגורם ולמחנה אושר להמשיך לפעול
עידן יוסף
החפירות הימיות של אוניברסיטת חיפה בעיר התורכית אורלא הוכרזו כאחת מ-10 החפירות התת-ימיות החשובות בעולם   הדירוג התבצע על ידי המכון האמריקני לארכיאולוגיה
עידן יוסף
מנכ"ל הקרן התלונן כי עירית לינור וקובי אריאלי שלא שירתו שירות קרבי קוראים לפגוע באנשי "שוברים שתיקה" ששירתו בקרבי בשיטות של דודו טופז
איציק וולף
ראש הממשלה אמר בשיחה סגורה כי הופתע מן הדרישה האמריקנית להפסקת בניית מתחם ישראלי בשכונת שייח' ג'ראח    "הבהרתי לאובמה את עמדת ישראל בפגישתנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il