X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סרטם של שרון מימון וארז תדמור - "סיפור גדול" זוכה להצלחה עצומה בבתי הקולנוע בארץ הדיאלוג בין השחקנים בסרט אמין וקולח והמשחק נהדר הסרט מציג מבט מפוכח על החברה הישראלית
▪  ▪  ▪
סרט מלבב [צילום: אתר סרט]

באחד משיריה משנות השמונים שרה ירדנה ארזי "זוהי לא הוליווד..." ואכן תל אביב אינה לוס אנג'לס. אין לרשות תעשיית הקולנוע המקומית את המשאבים האדירים של התעשיה המובילה בעולם והרצון לדמות לגויים בכל מחיר נידון לכישלון בכל פעם.
תעשיית הקולנוע המקומית משחזרת בימים אלו בהצלחה כבירה יש לציין, את הימים הגדולים של שנות השישים והשבעים. שנים שבהם קהל ישראלי נהר לבתי הקולנוע לראות קולנוע ישראלי וסרטים ישראלים נחלו הצלחה בשלל פסטיבלים בעולם. גם אם היו אלו בעבר סרטים לא לאניני טעם הרי הם הציגו למול הקהל בבואה אמיתית של החיים בארץ הקודש - מ"השוטר אזולאי" ועד "קזבלן" מ"אני אוהב אותך רוזה" ועד ל"בית ברחוב שלוש" וכן אפשר גם להכליל את סרטי הבורקס ביצירות הקולנועיות האוטנטיות של אותה תקופה.
שרון מימון וארז תדמור, צמד יוצרים ישראלים צעירים, הביא בדיוק את האותנטיות הזאת ואת המבט המפוכח על החברה הישראלית של ימינו בסרטם "סיפור גדול" שיצא לא מכבר לבתי הקולנוע ובאופן לא מפתיע זוכה להצלחה עצומה.
הסרט מספר את סיפורם של ארבעה חברים המחליטים להקים קבוצת סומו ברמלה ואת הקשיים העומדים בדרכם. עוד בסרט חברתו של הגיבור הראשי ואימו, מאמן יפני קשוח והרבה צילומים של אימוני סומו.
למרות שבסרט קיימת מחווה ברורה ליוצר המחונן טקאשי קיטאנו - המאמן הקשוח לסומו נקרא קיטאנו ופס הקול נדמה כהועתק כמעט בשלמותו מיצירת המופת של אותו קיטאנו "קיקוז'ירו" משנת 1999. ולמרות התנהלות העלילה, שהיא לפי המקובל בסרטי ספורט, הסרט מראש מוותר על כל יומרה מעבר לרצון להעביר לנו סיפור אנושי אותנטי וצנוע. אין כאן ניסיון לאיזה בלוקבסטר (כי אין אמצעים?) ולעומת זאת הדיאלוג האמין והקולח והמשחק הנהדר של כל האנסמבל מנפיק לנו סרט שגרם לי להתגאות בהיותי ישראלי.
ייתכן ונושא הסומו היה ראוי להתייחסות מעמיקה יותר (בהקרנה שבה נוכחתי הסברתי לאלו שישבו לידי כי השלכת המלך לפני הקרב מטרתה לגרש רוחות רעות מהזירה) והשחקן היפני אינו מר מיאגי מ"נער הקרטה" אך פשטותו וישירותו של הסרט מחפה על מגרעותיו.
הסרט מצולם לא באיזו דירת פאר אה לה מנהטן אלא ברחובותיה של רמלה המצטיירת כפרבר הישראלי הקלאסי - פשוט, לא יפה ואפילו פה ושם מבצבץ לו הדו קיום ומבנים בעלי אופי אוריאנטלי שמזכירים לנו שכאן זה לא סקנדינביה.
הצילום של דויד גורפינקל חד ולא מתחכם, המשחק של איציק כהן ולבנה פינקלשטיין נפלא ודביר בנדק בתור החבר ראוי שיקבל את פרס אופיר לשחקן משנה.
במילה אחת: מלבב.
בשלוש מילים: מקסים, מקסים, מקסים.

פורסם במקור: אתר סרט
תאריך:  20/07/2009   |   עודכן:  20/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
המכון מבסס הערכותיו על נתוני הלמ"ס, לפיהם מספר כלי הרכב בישראל עלה ב-2008 על 2.39 מיליון    המכון צופה כי ב-2010 ינועו על הכבישים יותר מ-2 מיליון רכבים פרטיים
אלעזר לוין
המוכרים - אמריקן קולוני ושותפיה    גינדי תבנה במקום את מגדל G של גבעתיים
עופר וולפסון
גם חודש אוגוסט מתמלא באיטיות עד כה    עם זאת, התיירנים בצפון אופטימיים    לדבריהם, הביקוש יחל לגבור לאחר תקופת "בין המיצרים" וסיום תקופת הקייטנות
גלית יצחק
באוגוסט תעלה סדרה חדשה המביאה את סיפורם של מספר אנשים העושים דרכם לעירייה קטנה על-מנת להגשים חלום ולשנות את מינם
אלעזר לוין
מאות גילו עניין ברכישת הבניין ההיסטורי במאז"ה 76 בת"א    20 דירות של 2 חדרים יוצגו לציבור ביום ו'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il