X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובעות טענו שבמספר מקרים האוטובוס איחר וגרם להן לאחר אגד השיבה שהעיכובים אינם תלויים בה ואין להטיל עליה אחריות נפסק פיצוי לתובעות
▪  ▪  ▪
על החברה להיערך לשינויים בתנועה. אגד [צילום: פלאש 90]

ליאורה שבו ואסתר עדי תבעו את "אגד"- אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 15,000 שקל עקב איחורים. מכתב התביעה עלה שהתובעות התרעמו על אי עמידה בזמני הנסיעה של אוטובוס קו 50 מרחוב גבעת בית הכרם בירושלים. התביעה התייחסה לאירועים מהתאריכים: 12.11.08, 13.11.08, 16.11.08 וכן בתקופות קודמות: 15.10.07, 23.12.07, 10.12.07. התובעות ביקשו פיצוי בגין הנזק הממוני והלא ממוני שנגרם להן.
לאגד היו לא מעט תירוצים: לדבריה, העיכובים בהגעת קו 50 נגרמו עקב שיבושי תנועה כבדים בכל העיר, שמקורם בעבודות תשתית הרכבת הקלה במרכז העיר ובצומת הגבעה הצרפתית. "כל עיכוב, אף מזערי, בנסיעה אחת - גורר אחריו עיכובים נוספים בנסיעותיו הבאות של האוטובוס". לטענתה, באחד המקרים לא בוצעו נסיעות בשעות 14:30 ו -15:00 משום שאזור שדרות הרצל נסגר לתנועה עקב מרוץ אופניים, והעיכובים שנגרמו לא היו בשליטתה. על איחור אחר אמרה שהיה מזערי ונמשך 4 דקות, פרק זמן הנכלל בסטיית התקן המקובלת והמותרת ואשר לא ניתן למנעה. באשר לאירועים משנת 2007, הוסיפה אגד שאין באפשרותה לבדוק אותם מאחר והתרחשו יותר מחצי שנה לפני הגשת התביעה. אגד ביקשה לדחות את התביעה.
השופטת אנה שניידר,קבעה בפסק הדין ששוכנעה שהתביעה אינה קנטרנית אלא הוגשה לאחר שמבחינת התובעות "הגיעו מים עד נפש". "כידוע, סובלת העיר ירושלים חדשות לבקרים משיבושי תנועה עקב אירועים שונים המתרחשים בתחומה, וגם עבודות התשתית לרכבת הקלה אינן מוסיפות, בלשון המעטה, לקיומה של תחבורה ציבורית תקינה בעיר. בנסיבות אלה, שידועות היטב גם לנתבעת, עליה להתחשב באילוצים השונים ולתכנן את זמני הנסיעה של האוטובוסים בהתאם, כך שלוח הזמנים המפורסם על ידה יהא תואם, ככל שניתן, למועדי הגעתם של האוטובוסים בפועל, והמשתמשים בתחבורה הציבורית יוכלו לכלכל צעדיהם בהתאם".
חרף זאת הדגישה השופטת שניידר, שהתובעות לא הרימו את הנטל המוטל עליהן להוכחת מלוא סכום הנזק הנטען בכתב התביעה, ולאור זה יהיה ראוי וצודק לפצות כל אחת מהן בסכום של 500 שקל בתוך 30 יום. "הואיל ורוב רובה של התביעה נדחה - אין צו להוצאות וכל צד ישא בהוצאותיו".

ת.ק. 4720/08 ירושלים
תאריך:  21/07/2009   |   עודכן:  21/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית המשפט קבע כי משפחה בדואית מרהט שסולקה מבריכה תקבל פיצוי של 10 אלפים שקל    הסיבה - סילוק מהבריכה בשל אפלייה
עידן יוסף
נושא התחבורה הציבורית בעיקר בהקשר הרכבות הקלות מגלה שוק לא-קל ומלא ביורוקרטיה    שר התחבורה: "לא אתכנן מחדש, אחלץ פרויקטים תקועים"
עידן יוסף
שר התשתיות לנדאו מעריך כי צפויים להיות הקיץ ימים של פער בין הביקוש ליכולת לספק אותו, וישראל צפויה להפסקות חשמל ממושכות שיפגעו בכלכלתה
אלעזר לוין
החוג הוצג בערב בקצרה    הקואליציה הסכימה בתמורה לשינויים בשלושה סעיפים ברפורמה
ענבל בר-און
הצעת חוק חדשה של משרד המשפטים מציעה להרחיב את התיקון לחוק העונשין האוסר על מתן שוחד לאיש ציבור זר גם כלפי איש הרשות הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il