X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בכתב הערעור נטען שבית משפט השלום הטיל עונש חמור יתר על המידה המדינה הסכימה שהעונש חמור ובית המשפט הסכים אף הוא והפחית שנת מאסר
▪  ▪  ▪
עבירה לא מתוכננת [אילוסטרציה]

מאהר שחאברה, 27, ערער לבית משפט המחוזי בירושלים על חומרת העונש שהטיל עליו בית משפט השלום בעיר לאחר שהודה בעבירה של חבלה חמורה, ונגזרו עליו שלוש שנים מאסר בפועל, ארבעה חודשי מאסר על תנאי ו-10,000 שקל פיצוי למתלונן. מכתב האישום עלה שבעימות במחסום א-ראם ביום 19.11.08, היכה המערער את המתלונן, יחד עם אחר, לאחר שירק בפניו. המערער, שאחז במכשיר חד, דקר את המתלונן בכף ידו, דקירה שבגינה נזקק האחרון לטיפול רפואי בבית חולים ועבר ניתוח.
בית משפט השלום, שהדגיש את הצורך למגר את האלימות והסכינאות, התייחס לכך שלמערער עבר פלילי, שבגדרו ריצה עונשי מאסר בפועל לתקופות לא קצרות, ודחה את הטענה שרצה להפריד בין השניים האחרים, בציינו כי אינה עולה בקנה אחד עם עובדות כתב האישום.
בכתב הערעור טען המערער שבית משפט השלום החמיר עמו באופן יוצא דופן, ונמנע מלהתחשב בשיקולים הבאים: לעבירה לא קדם תכנון; הוא לא הכיר את המתלונן; הביע חרטה, הודה בהזדמנות הראשונה במשטרה וחסך זמן שיפוטי; נגרר לעימות כשחפץ להפריד בין ניצים, והוא לא חפץ לפגוע במתלונן, כנלמד מהעובדה שהוא הפסיק את האלימות עם הדקירה ביד ולא המשיך לאיברים אחרים.
עוד צוין שאין לו רישום פלילי בעבירות אלימות, ובית משפט קמא לא נתן דעתו לגילו הצעיר. המדינה הסכימה שהעונש שהטיל בית משפט השלום כבד, אך טענה שהוא עומד במתחם הסבירות, ועל כן, אין מקום שבית משפט של ערעור יתערב בו. המדינה הוסיפה שכתוצאה מהדקירה נחבל המתלונן חבלה חמורה ונזקק לניתוח בהרדמה כללית לטיפול בידו.
בית המשפט המחוזי קיבל את הערעור והפחית שנה מעונש המאסר בפועל והעמידו על שנתיים. יתר חלקי גזר הדין נותרו בעינם. "אנו סבורים, כי גם אם נכון לומר שעונש של שלוש שנים אינו עונש בלתי-אפשרי למי שהשתמש במכשיר חד וגרם חבלה חמורה, עדיין בכל תיק יש לבדוק את התאמת העונש לנסיבות הספציפיות על-רקע מגמת הענישה הכללית הנהוגה בפסיקה. מכתב האישום המתוקן ניתן ללמוד, כי מדובר בפרץ אלימות רגעי ולא מתוכנן, וכי הפגיעה במתלונן, בלי להקל ראש בחומרתה, הייתה ביד ולא באיבר שהפגיעה בו ברגיל מסכנת חיים. בנסיבות אלו, אנו סבורים, כי העמדת העונש על שלוש שנים לריצוי בפועל חמורה יתר על המידה באופן המצדיק התערבות של ערכאת הערעור".

תאריך:  23/07/2009   |   עודכן:  23/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דקר את המתלונן ובית משפט מחוזי הפחית מעונשו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
לטענתם, הנתבעת גם לא הניחה בקבוקי יין על השולחנות וסידור הפרחים היה זול    הנתבעת השיבה שעמדה בהסכם ומילאה אחר כל ההתחייבויות    בית המשפט חייב אותה בפיצוי התובעים
מאיה שני
נשיא צרפת ואשתו מקיפים עצמם בסידורי פרחים משום שהם יכולים
מאיה שני
גרמניה מאשימה את סין בריגול ובגניבת סודות תעשייתיים שעולים לכלכלתה עשרות מיליארדי דולרים בשנה    הטענה היא כי סין מעסיקה מיליון עובדי מודיעין כדי להשיג מידע כלכלי מגרמניה    עובדים סינים נתפשו על חם בגניבת סודות מחברות גרמניות
אלעזר לוין
ניצלה את מצוקת המוכרים ורכשה 10,200 מ"ר ב-580 דולר למ"ר    התפוסה 60%, השכירות נותנת תשואה של 7%    השותף אמריקני
עידן יוסף
מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר העיד היום בפני ועדת החקירה הממלכתית לבדיקת הכישלון בשיקום מפוני גוש קטיף    "משרדי ממשלה אינם מצטיינים בביצוע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il