X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישראמקו זינקה ב-11.1% לאומי עלתה ב-2.9% דלק התחזקה ב-5.7% חברת החשמל תרכוש מים-תטיס גז טבעי במיליארד דולר
▪  ▪  ▪
הבורסה באחד העם [צילום: לע"מ]

יום המסחר האחרון בשבוע בבורסה של תל אביב הסתיים באווירה אופטימית על-רקע שיתוף הפעולה בין חברת החשמל לשותפות ים-תטיס: מדד תל אביב 25 עלה ב-0.8% לרמה של 915 נקודות, מדד תל אביב 100 עלה ב-1.2% לרמה של 850 נקודות. מחזור המסחר הסתכם היום בשני מיליארד שקלים. בסיכום שבועי, תל אביב 25 הוסיף 4.5%, ומדד תל אביב 100 עלה ב-4.8%.
מתחילת יולי רשמו המדדים המובילים עליות שערים נאות: מדד מניות הבנקים התחזק ב-16%, תל אביב 25 הוסיף 6% ותל אביב 100 עלה ב-6% אף הוא. מדד מניות הנדל"ן התחזק ב-5% מתחילת החודש, ומדד התל טק הוסיף 3% בתקופה זו.
בשעה זו נפתח המסחר בוול סטריט בעליות שערים קלות.
בנק לאומי (2.95%, 1220.0) הציג אתמול סקירה כלכלית אופטימית במיוחד, וציין כי "מתרבים הסימנים שהמשק עבר את נקודת השפל". הכלכלן הראשי של הבנק, ד"ר גיל בפמן, עידכן כלפי מעלה את התחזיות ומעריך כעת כי הצמיחה בשנת 2009 תהיה שלילית בשיעור של כ-0.7% בלבד ובשנת 2010 היא צפויה להסתכם בשיעור חיובי של כ-2%.
בחברת חיסונים פיננסים מעריכים כי בנק ישראל יתחיל להעלות את הריבית במשק כבר בחודש או החודשיים הקרובים ולא יחכה לתחילת מגמה כזו גם בארה"ב, כפי שצופים רבים בישראל. עוד צופים בחיסונים פיננסים כי מגמת העלאת הריבית עשויה להביא לעליית התשואות לפדיון בשוק האג"ח הישראלי וגם להתחזקות של השקל.
מחירי הבתים מוסיפים לטפס, ובבית ההשקעות אקסלנס מעריכים כי בנק ישראל מנפח בועת נכסים נדל"נית: "אי-אפשר יותר להתעלם מהסימנים של בועת נכסים בהתהוות. לדעתנו הבועה ניכרת בהרבה נכסים אבל היא בולטת מאוד בתחום הנדל"ן. על-אף הגידול באבטלה והתכווצות התמ"ג, מחירי הבתים ממשיכים לעלות, בעיקר בגלל סביבת ריבית ריאלית שלילית", מעריכים באקסלנס.
חברת החשמל סיכמה עם שותפות ים-תטיס, קבוצת דלק (5.78%, 59440.0) ונובל אנרג'י על חוזה לרכישת גז טבעי בחמש השנים הקרובות בהיקף של מיליארד דולר. למשא-ומתן זה אין כל קשר לגז במאגרי "תמר" ו"דלית", שם צפויה חברת החשמל לנהל משא-ומתן נפרד לרכש הגז. אולם ייתכן כי ים-תטיס עשויה לגלות גמישות גבוהה יותר במשא-ומתן לאור עתודות הגז העומדות לרשות השותפות בזכות החזקותיהן (68%) במאגרים החדשים שנתגלו. מניות הגז ישראמקו (11.08%, 37.1), דלק קידוחים (6.06%, 640.1) ואבנר (7.31%, 95.4) זינקו במחזורים גבוהים.
מדד מניות הבנקים הוסיף 2.6% היום, בהובלת מניית לאומי (2.95%, 1220.0), שהתחזקה ב-54% מתחילת השנה. מדד מניות הנדל"ן התחזק היום ב-0.95, בהובלת מניות אלביט הדמיה (5.96%, 9240.0) ואפריקה ישראל (1.03%, 6270.0).
כלכלית ירושלים (1.79%, 2784.0) של אליעזר פישמן נסחרה במגמה חיובית על-רקע הודעה של מבני תעשיה וחברת פייס דוולופמנט התאילנדית לגבי מיזם משותף בשווי 410 מיליון דולר למניית הבניין הגבוה בבנגקוק. הבניין, בן 77 קומות, יהיה בגובה 310 מטר, ובו יהיו 200 יחידות דיור יוקרתיות, מלון חמישה כוכבים בן 150 חדרים וקניון.
חברת אורמת (-0.87%, 3208.0) שבשליטת יהודה ויהודית ברוניצקי, רכשה מניות בהיקף של תשעה מיליון דולר קנדי - 31.5 מיליון שקלים - מאופטי קנדה. בעקבות הרכישה, שיעור החזקותיה של החברה באופטי קנדה נשאר בעינו, והוא עומד כיום על 5.1%. ההשקעה באופטי קנדה מוצגת בדוחות הכספיים של החברה במסגרת "נכסים פיננסיים זמינים למכירה" על בסיס שווי השוק.
מניית כיל (-0.53%, 3740.0) עברה להיסחר במגמה שלילית לאחר פרסום דוחות ענקית הדשנים העולמית פוטאש. למרות שמניות הדשנים נחלשו בוול סטריט אמש (פוטאש איבדה כ-2%), הבוקר נסחרה מניית כיל בעליות. עם פרסום הנתונים הכספיים של פוטאש (רווחי החברה נחתכו ב-80% ל-187 מיליון דולר - רווח של 62 סנט למניה), החלה כיל לאבד גובה, והיא גררה עמה לירידות גם את מניית החברה האם - החברה לישראל.
מניית אל על (-0.62%, 96.8) הוסיפה למשוך את תשומת הלב של המשקיעים כשבמהלך השבוע נרשמה בה התחזקות במחזורי מסחר גבוהים.

תאריך:  23/07/2009   |   עודכן:  23/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
חברת סולבר סין, החברה-הבת של סולבר, היא היחידה מבין מאות אלפי חברות זרות הפועלות בסין שנבחרה לרשימת 100 החברות המצליחות במדינה על-פי בחירת הממשל הסיני
אופיר בר-זהר
בדוח מצויינת התנהלות של דרך קבע, הכוללת תעריפים חריגים, תשלומים כפולים, תשלומים ללא מכרז ודיווח חסר
איילה צורף
בין התנאים הדרקוניים של החוזה עליו חתמו חברות הסלולר מול אפל: חברות הסלולר יישלחו האייפון לתיקון בבריטניה בלבד ויישאו בעלויות המשלוח
יפעת גדות
חוקרים פיתחו עדשות מיוחדות שיכולות להפריש בהדרגה מינון קבוע של תרופה לעין
עופר וולפסון
דורון, בן 61, יהיה אחראי על חטיבת ההלבשה התחתונה, הכוללת את השוק האירופי ואת השוק העליון בארה"ב    כיהן בשנתיים האחרונות כסגן נשיא לפיתוח בקבוצת DBA
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il