X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבנק השוויצי סיכם רבעון שני ברציפות של התאוששות ברווחים, עם רווח של 1.41 מיליארד דולר ב-2008 דיווח הבנק על הפסדיו הגדולים מזה 153 שנה
▪  ▪  ▪
הפך לגדול שבבנקים השוויצרים. קרדיט סוויס [צילום: AP]

הבנק השוויצרי קרדיט סוויס דיווח (יום ה', 23.7.09) על עלייה של 29 אחוזים ברווחיו לרבעון השני, בזכות ביצועים חזקים במחלקת ההשקעות שלו, שהביאה לעלייה בהכנסות הליבה שלו. הרווח נטו של הבנק הסתכם ב-1.57 מיליארד פרנקים שוויצרים (1.41 מיליארד דולר) בהשוואה ל-1.22 מיליארד פרנקים שוויצרים בתקופה המקבילה אשתקד. הנתון תאם את ציפיותיהם של מרבית האנליסטים.
מניות הבנק זינקו בתגובה ב-3.5 אחוזים ל-50.65 פרנקים (47.49 דולר) במהלך המסחר המוקדם בבורסת ציריך.
קרדיט סוויס ציינה כי התוצאות כללו הוצאות חד-פעמיות, הוצאות משפטיות והטבות מס, אשר בלעדיהן הרווח ברבעון השני היה מגיע ל-2.5 מיליארד פרנקים. קרדיט סוויס הגיע לפשרה בחודש שעבר עם יצרנית כימיקלים אמריקנית, על-רקע טענות כי הבנק ניסה לסגת ממחויבתו לרכוש אותה תמורת 6.5 מיליארד דולר.
מנכ"ל הבנק, בריידי דוגן, אמר כי "המודל העסקי שלנו, בעל הסיכון המופחת, מספק לנו את הבסיס לרווחים ברי קיימא, באיכות גבוהה ועם תנודתיות נמוכה".
בנקאות ההשקעות, אשר הייתה במוקד האשמה למרבית מהפסדיו של קרדיט סוויס בשנה שעברה, תרמה לבנק הפעם את החלק הארי ברווחים, כ-1.66 מיליארד פרנקים לפני מס.
הרווח בבנקאות הפרטית צנח ב-23 אחוזים ל-935 מיליון פרנקים. מחלקת ניהול ההון ספגה צניחה דומה ל-662 מיליון פרנקים לפני מס. מחלקות הבנקאות העסקית והקמעונאית צפו ברווחיהן צונחים ב-30 אחוזים ל-273 מיליון פרנקים לפני מס.
בסך-הכל, ההכנסות של הבנק עלו ב-10 אחוזים ל-8.6 מיליארד פרנקים, לעומת 7.7 מיליארד אשתקד. ההוצאות עלו גם הן ב-10 אחוזים, בין השאר הודות לקיצוץ 5,300 משרות עליהן הכריז הבנק בדצמבר האחרון. לקרדיט סוויס ישנם כיום כ-46,700 עובדים - ירידה לעומת כ-49,000 עובדים בשנה שעברה.
הנכסים תחת ניהולו של הבנק צנחו ב-11 אחוזים ל-1.175 טריליון פרנקים, בהשוואה ל-1.321 טריליון פרנקים ברבעון המקביל בשנה שעברה.
ימשיך להרוויח הן בשגשוג והן בשפל
בהסתכלות קדימה, קרדיט סוויס צופה כי הסביבה הכלכלית הגלובלית תיוותר מאתגרת, אך הבנק הביע ביטחון כי יתפקד היטב, הן במידה שהתנאים ישתפרו והן במידה שיחמירו.
תוצאות הבנק מהוות כעת את הרווח הרבעוני השני הרצוף שלו. הבנק כעת הוא הבנק הגדול בשוויץ לפי שווי שוק. לאחר שהציג את ההפסד הגדול ביותר שלו מזה 153 שנה בשנת 2008, קרדיט סוויס חזר לרווחים של 2 מיליארד פרנקים ברבעון הראשון השנה.
הבנק מציריך הצליח גם להביס שוב את יריבו העירוני, בנק UBS, אשר הזהיר בחודש שעבר כי הוא צפוי לדווח על הפסד במהלך הרבעון השני.
קרדיט סוויס, אשר נותר אחד מהבנקים הגלובליים היחידים שנמנעו מלקבל כספי חילוץ ממשלתיים במהלך המשבר הפיננסי, הצליח לחמוק, לפחות עד כה, ממבטם הבוחן של אנשי משרד המשפטים האמריקני, הבוחנים פרשה של התחמקות מס ענקית בבנק UBS. הבנק מואשם כי סייע ללקוחות אמריקניים להתחמק מתשלום מיליארדים במיסים, על-ידי החבאת הכספים בחשבונות סודיים מעבר לים.
החוקרים רמזו פעמים רבות כי הם צפויים להרחיב את חקירתם אל בנקים זרים גדולים נוספים. דוגן הביע ביטחון בכך שעסקיו של קרדיט סוויס מעבר לים "צפויים להצלחה רבה".
"המשכנו להכין את מחלקת ניהול ההון לסביבה החדשה על-ידי הרחבת תביעת הרגל הבינלאומית ועל-ידי בניית פלטפורמה יעילה וגלובלית, העומדת בחוקים הרלוונטים ובאסדרה", הוסיף.

תאריך:  23/07/2009   |   עודכן:  23/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רווחי קרדיט סוויס לרבעון השני זינקו ב-29%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי יששכרוף
הלחצים הפוליטיים גברו על רוחות השלום: מארגני המופע ברשות הפלשתינית נסוגו מכוונתם לארח את כהן ב-26 בספטמבר בעיר
יעל חלק
ישראמקו זינקה ב-11.1%    לאומי עלתה ב-2.9%    דלק התחזקה ב-5.7%    חברת החשמל תרכוש מים-תטיס גז טבעי במיליארד דולר
עופר וולפסון
חברת סולבר סין, החברה-הבת של סולבר, היא היחידה מבין מאות אלפי חברות זרות הפועלות בסין שנבחרה לרשימת 100 החברות המצליחות במדינה על-פי בחירת הממשל הסיני
אופיר בר-זהר
בדוח מצויינת התנהלות של דרך קבע, הכוללת תעריפים חריגים, תשלומים כפולים, תשלומים ללא מכרז ודיווח חסר
איילה צורף
בין התנאים הדרקוניים של החוזה עליו חתמו חברות הסלולר מול אפל: חברות הסלולר יישלחו האייפון לתיקון בבריטניה בלבד ויישאו בעלויות המשלוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il