X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הצדדים הציגו עמדותיהם, והשופט סובל קבע: אתן החלטה מנומקת ומסודרת - אך לא נמסר מתי עוד אבן נגף לחוק הרפורמה בקרקעות
▪  ▪  ▪
הפגנה נגד הפרטת הקרקעות [צילום: פלאש 90]

צו המניעה של בית המשפט המחוזי בירושלים, נגד עסקת חילופי הקרקעות בין המדינה לקק"ל, יישאר בתוקף עד להודעה חדשה. כך הורה שלשום (21.7.09) בית המשפט המחוזי בירושלים. בדיון שנערך, הציגו שני הצדדים את עמדותיהם. השופט משה סובל קבע כי ייתן החלטה מנומקת ומסודרת, אך לא נקב בתאריך.
המשמעות היא, שהונחה אבן נגף נוספת על דרכו של חוק הרפורמה בקרקעות. הצו הזמני שהוציא בית המשפט לפני כחודש, מונע מהמדינה וממינהל מקרקעי ישראל לחתום על החוזה הגדול לחילופי הקרקעות עם קק"ל - היא תיתן 50,000 דונם של מגרשים יקרים במרכז הארץ, ותקבל בתמורה שטח זהה, כמעט כולו בגליל, ועוד מאות מיליוני שקלים במזומן.
הסכם זה אמור לאפשר לעשרות אלפי דיירים, היושבים על קרקעות קק"ל, לקבל את הבעלות. ההסכם גם יאפשר למינהל למכור את קרקעות קק"ל, במקום להחכירן. צו המניעה "תוקע" הסכם זה, עד להודעה חדשה.
אמנם אפשר להעביר את חוק הרפורמה - שכידוע נתקע גם הוא, בכנסת, אתמול (ד') גם ללא עסקת החילופין עם קק"ל, אך החוק מאבד הרבה מכוחו וממשקלו, אם אינו חל על קרקעות קק"ל, ורבבות דירות הבנויות עליהן, בערים הגדולות.
הדיון שלשום התרכז בטענתה של צופיה דיאמנט-יוסף, נציגת קדימה באסיפה הכללית של קק"ל, שלפיה סימנה בטעות 13 קולות "נמנע", במקום "נגד" בהצבעה לאישור העסקה, ב-23 ביוני. נציגה של דיאמנט-יוסף, עו"ד איתן הברמן, טען כי מדובר בטעות מסוג "פליטת קולמוס", שיש לאפשר לדיאמנט-יוסף לתקן. נציג קק"ל, עו"ד יורם בר (משרד עו"ד כספי), טען בתגובה כי המקרה הנדון איננו "פליטת קולמוס", וכי ממילא אין בית המשפט אמור להתערב בהחלטות של תאגידים וולונטריים.
גם אורי בנק ורות ליברמן הגישו לפני כחודש בקשה לצו מניעה נגד קק"ל, באמצעות עו"ד יצחק בם. השופט סובל קבע, כי הדיון יתרכז בטיעוניה של דיאמנט-יוסף, והחלטת בית המשפט תהיה ישימה ממילא גם לגבי התיק השני.

תאריך:  23/07/2009   |   עודכן:  23/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצו נגד עסקת קק"ל-המדינה נשאר בתוקף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מו"מ לרכישת מתחם ל-500 דירות    פייר 1 מסיימת את רכישותיה - 16 פרויקטים לבניית 1,570 דירות    עד 8,000 דולר למ"ר במגדל ירוק ברמת גן
עופר וולפסון
אמר כי אישור התקציב והרפורמות הכלכליות הקטינו את אי-הוודאות במשק    ציין כי האוצר צפה עליית מחירים זמנית, אך זו לדבריו לא תוביל לאינפלציה משתוללת    יפעיל יד קשה בבעיית העובדים הזרים
מערכת PCאון
חברת Synaptics השיקה סדרה חדשה של מסכי מגע המסוגלים לזהות עד עשר נקודות מגע על גביהם במקביל    זאת, בשונה ממסכי המגע שהוצעו עד היום, המסוגלים לזהות 2 נקודות בלבד    למה זה טוב?
יפעת גדות
תחרות הצילומים של ישראל - "תמונה של פעם" מהשנים 1958-1938 מטעם אתר פיקיוויקי, הביאה לגמר המותח חמש תמונות ביניהן: תצלום של חיילים מגדוד מוריה ממלחמת העצמאות ותמונה של צוות חברים-מדריכים שהצטלמו להם במצדה של שנת 1951
עופר וולפסון
החברה דיווחה על עלייה של 48% ברווחי הרבעון השני - לכ-650 מיליון דולר    קטעה רצף של ירידת רווחים ב-4 הרבעונים האחרונים    סין והודו הן התורמות העיקריות לעלייה ברווח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il