X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט השלום בירושלים גזר על אליהו יונתן 11 חודשי מאסר וקנס, בגין העלמת דיווח על קרוב למיליון שקלים לרשויות המס הנאשם הוא מנהל חשבונות שנהג לייצג לקוחות מול מס הכנסה ומע"מ
▪  ▪  ▪
מסכת של העלמות והסתרות

בית משפט השלום בירושלים גזר לפני מספר ימים על אליהו יונתן, מנהל חשבונות בן 46 מירושלים, 11 חודשי מאסר בפועל, 7 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 50 אלף ש"ח עקב שורה של עבירות מס. כך עולה (יום א', 26.7.09) מדיווח של רשות המיסים.
כתב האישום הוגש על-ידי פרקליטות מחוז ירושלים בעקבות חקירה שהתנהלה במחלקת חקירות מס הכנסה ירושלים, ברשות המיסים בישראל.
יונתן הוא מנהל חשבונות במקצועו וניהל בין השנים 2002-1998 משרד עצמאי. כמו-כן, ייצג יונתן לקוחות בפני רשויות מס הכנסה ומע"מ. לפי כתב האישום, יונתן לא הגיש דוחות שנתיים למס הכנסה בהיקף כולל של 675 אלף ש"ח, דוחות תקופתיים למע"מ בין השנים 2002-2000 בסכום של כ-288 אלף ש"ח, ולא שילם מס הכנסה ומע"מ בגין הכנסות אלה.
עוד עולה, כי בהיותו מנהל פעיל, בשנים 2002-2000 בחברת אור אביר, חברה שעסקה בעבודות בנייה, לא דיווח יונתן לפקיד השומה ולמנהל מע"מ על ההכנסות והעסקות של החברה לשנת 2000 בסכום כולל של כ-447 אלף ש"ח.
בשנת 2001, מסר יונתן חשבונית של החברה האמורה, על סך כ-67 אלף ש"ח לקרוב משפחתו, בידיעה שמדובר בחשבונית כוזבת שהוצאה שלא כדין, במטרה לסייע לו להתחמק מתשלום מס.
עוד בפעולות המרמה שעשה יונתן: בפרטי חשבונות לקוחותיו במחשבי שע"ם, הוא גרם לכך שקיבל לידיו במרמה, מרשויות מע"מ סכום של כ-35 אלף ש"ח.
כתב האישום בעניינו של יונתן הוגש כבר בשנת 2005, אולם בהחלטה שניתנה בוטל כתב האישום משנתקבלה טענתו כי לא קוימה זכותו ליידוע ולשימוע. בינואר 2008 הוגש כתב האישום בתיק, אך מרשות המיסים נמסר כי יונתן התייצב לדיון רק בסוף נובמבר 2008, זאת לאחר שלא התייצב לשלוש ישיבות, וגם אז נתלה בבקשה למחיקת האישום בטענות של הגנה מן הצדק. עיקר טענותיו נסב על הזמן הרב שחלף בין מועד ביצוע העבירות שראשיתן בשנת 1998 עד להגשת כתב האישום, וכן על כך שהמאשימה סירבה להמיר את האישומים בתשלום כופר על ידו.
הצדדים הופנו להליך גישור והודיעו כי קיבלו את הצעת בית המשפט להסדר טיעון. כתב האישום המתוקן הוצג ב-16 ליוני ויונתן הודה בעובדות כתב האישום המתוקן.
נשיאת בית המשפט שולמית דותן, כתבה בהחלטתה בתיק כי "כל טענותיה של המאשימה הן רלוונטיות ובמקרה זה משקלן גדול במיוחד, נוכח מקצועו של הנאשם, מעמדו כלפי רשויות המס וריבוי העבירות הנפרש על פני שנים". היא הוסיפה וכתבה כי "חרף העובדה שהנאשם נחקר בראשונה בשנת 2000, לא משך ידיו מביצוע העבירות והמשיך בהן עוד 3 שנים וביתר שאת. עובדה זו אך מחזקת את טענת המאשימה על כך שהנאשם בחר, כדפוס פעולה עקבי ומתמשך, את ביצוע העבירות. גם התנהלותו של הנאשם בהליכי המשפט הייתה ניסיון מתמשך של התחמקות ממתן הדין, תוך ניצול כל בדל טענה שבסדרי דין מתאפשרת לו".

תאריך:  26/07/2009   |   עודכן:  26/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מייצג הלקוחות מול רשויות המס - העלים בעצמו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
מסקר שנערך במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה עולה כי רובם מרגישים מתח אצל רופא השיניים, כ-40% עשויים לדחות תור מחשש או מחרדה, ויותר ממחצית נרתעים מזריקה
מחלקה ראשונה
השליח האמריקני למזרח התיכון יגיע היום לישראל לפגישה עם שר הביטחון וראש הממשלה    נתניהו בישיבת הממשלה: "מערכת היחסים עם ארה"ב חשובה ואיתנה"
יעל חלק
ת"א 25 עלה ב-3.3%    כיל זינקה ב-8%    החברה לישראל טיפסה ב-9%    אפריקה עלתה ב-9.5%
עופר וולפסון
הסתכמו ב-393 מיליון דולר ברבעון השני, בהשוואה לכמיליון דולר פחות ברבעון המקביל    עיקר הכנסתה עלתה בתחום השירותים המקוונים
יפעת גדות
הווירוס גרם למותם של כ-300 אמריקנים    יותר ממיליון אמריקנים כבר חלו בו    ממשיך להתפשט גם בקיץ    מקרי השפעת עלולים לשבור שיאים בסתיו כשבתי הספר ייפתחו ויהפכו למעבדות חיידקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il