X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפרקליטות הודיעה שתגן על מפקדי הצבא שהרסו את מאחז יד יאיר מ"תביעות סרק" בגין פינוי בניגוד לצו ביניים שהוציא בג"צ
▪  ▪  ▪
תיבון. הפרקליטות לצידו [פלאש 90]
פרקליט המדינה:
"ניתן גיבוי משפטי, נמנע נזק כלכלי מהמפקדים ונדרוש לפסוק הוצאות בגין שימוש פסול בהליכי משפט"

רותי אברהם
תושבי מאחז תובעים אישית את תא"ל נועם תיבון

הפרקליטות הודיעה כי תעמוד מאחורי מפקד מרחב יהודה והשומרון, תא"ל נועם תיבון, ומאחורי ראש המנהל האזרחי, תא"ל יואב פולי מרדכי, אל מול תביעה אזרחית שהגישו נגדם תושבי מאחז יד יאיר.
התושבים טוענים בתביעה כי התנהלות המפקדים במהלך הרס המאחז לפני כשנה הייתה בניגוד לכללים, וכי אלה אף הפרו צו ביניים של בג"צ. הם הגישו תביעה אזרחית נגד תיבון ומרדכי בסך של מעל 400 אלף שקלים.
כאמור, הפרקליטות בתגובה (יום א', 26.7.09), הודיעה כי היא מתייצבת מאחורי המפקדים, וכי מדובר ב"תביעת סרק" שנועדה לצרכי הרתעה. במכתב שבא לאחר ביקור הפרקליטות ביהודה ושומרון לצורך דיון בהיבט "המשפטי" במערכת מול החמאס, מותח ראש חטיבת תפקידים מיוחדים בפרקליטות, עו"ד דן אלדד, ביקורת על מה שהוא מגדיר "ניסיון נוסף להלך אימים על מפקדים ביחידות באמצעות הגשת תביעות משפטיות".
לדור - לתביעות אין עילה או תוחלת
אלדד מסר במכתב את עמדת פרקליט המדינה, משה לדור, לפיה הוא מביע את בטחונו במפקדים ש"לא יירתעו מההתנהלות הפסולה", וכי זו לא תצליח להטיל בהם מורא. "הפרסום על אודות הגשת תביעות משיג אולי מטרות תקשורתיות חולפות, אך הכל יודעים שלתביעות עצמן אין כל עילה משפטית אמיתית או תוחלת. לדרך זו לא תהיה כל משמעות כשמדובר ביכולתם של מפקדים ועובדי ציבור אחרים לבצע את מלאכתם".
"תביעות אלו", כתב לדור, נועדו "להטיל אימה על מפקדים ועובדי ציבור כדי שלהבא יימנעו מלמלא את תפקידיהם על-פי אחריותם וסמכותם". לפיכך, הפרקליטות "תתייצב מאחור כל עובד ציבור שמנסים להטיל עליו אימה באמצעות תביעות סרק ושימוש לרעה בהליכי בית משפט".
נדרוש הוצאות משפט משמעותיות
הפרקליט מדגיש עוד כי "במקומות שבהם המדינה נכשלת ופוגעת שלא כדין בזכויות הפרט או ברכושו - היא זו שכידוע משלמת את המחיר ומפצה את הניזוקים-כפי שראוי שיהיה". כמו-כן, כשם שמדינת ישראל מתמודדת עם "הטרדות שכאלה כלפי מפקדי צה"ל בחו"ל, נתמודד איתן גם במישור הפנימי. לא זו בלבד שנדאג שכל משרת ציבור ואיש צבא שפעל כראוי לא יינזק כלכלית אלא שאנו מתכוונים כמיטב יכולתנו לשמש חיץ בין עובד הציבור לבין ההטרדות והאי-נעימויות הכרוכות בהתגוננות מפני תביעות סרק".
עוד הבטיח לדור כי "כשיסתיימו ההליכים בבתי המשפט בדחיית התביעות, הפרקליטות תדרוש מבתי המשפט לפסוק הוצאות משפט משמעותיות שיתנו ביטוי לביקורת אותה יש למתוח בעקבות שימוש פסול זה בהליכי משפט".

בא כוח התובעים: הפרקליטות מוליכה שולל את הקצינים

בא כוחם של תושבי מאחז יד יאיר, עו"ד דורון ניר צבי אומר בתגובה כי התביעה האישית כנגד "קצינים מסויימים בצה"ל", באה על-רקע הטענה כי "הם פעלו לכאורה שלא כדין ושלא כראוי, בניגוד לחוקים ולנהלים אותם הם עצמם מבקשים לאכוף ולהם הם מחוייבים". יש לטענתו לתמוה כי פרקליטות המדינה "ממהרת לגונן על קצינים אלה, במקום לבחון בעצמה בחינה יסודית את נסיבות האירוע ולשקול העמדתם לדין, או לפחות נזיפה או הערה פיקודית, כפי שנעשה כלפי קצינים שחרגו מן החוק והנוהל בפעילות כלפי פלשתינים".
ניר צבי מזכיר לפרקליט המדינה, כי לפני כארבע שנים דחתה הכנסת הצעת החוק שהוגשה לה ע"י הפרקליטות בכל הנוגע לחסינות עובדי מדינה בנזיקין. בקשת הפרקליטות לקבוע אז, כי החסינות תינתן לעובדי מדינה באופן גורף, לא התקבלה. חברי הכנסת קבעו כי "מצד אחד אנחנו רוצים למנוע מצב שיאיימו על עובדי ציבור, ומצד שני לא ליצור מצב שתהיה הפקרות, שהפקידים יוכלו להתעלל באזרחים כי הם יקבלו חסינות...לא לתת להם חסינות כאשר במזיד ובכוונה וביודעין, או בשוויון נפש לגבי נזקים שהם גורמים, הם פועלים נגד אזרחים".
אל לה לפרקליטות להוליך שולל את עובדי הציבור וקציני צה"ל בפרט, אומר ניר צבי. "חשוב שכל עובד מדינה ידע כי אם הוא גורם נזק בזדון או מתוך שוויון נפש – הוא עצמו ישא בתוצאות באופן אישי. מקרה חריג כזה הוא המקרה נשוא התביעה של יד יאיר, כאשר קציני צה"ל מנעו ושללו בכוונת מכוון, באונאה ובתרמית את זכות השימוע מהמתיישבים, ואף הפרו ברגל גסה צו ביניים של בג"צ. על כך הם נתבעים באופן אישי". ניר צבי דוחה את טענות הפרקליטות על "שימוש פסול בהליכי משפט", מדובר לדבריו דווקא ב"שימוש הראוי ביותר בהליכי משפט, כל כך ראוי שאפילו שופטי בג"צ, מששמעו על הפרת צו הביניים והמשך הריסת המאחז לאחר שניתן, המליצו בפני התובעים לנקוט בהליכים אלה".
הוא מוסיף שהודעת הפרקליטות כי "תדרוש 'הוצאות משפט משמעותיות שיתנו ביטוי לביקורת אותה יש למתוח בעקבות שימוש פסול זה בהליכי משפט' – היא-היא משום ניסיון להלך אימים על התובעים, אשר כל אשמתם היא שהם מבקשים את יומם בבית המשפט".

תאריך:  26/07/2009   |   עודכן:  26/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות תגן על הקצינים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לא מספיקה תמונה אחת של הצורר? ל"ת
יהודי נרדף בא"י  |  26/07/09 16:54
2
מעניין מאד
המושך בגזר  |  26/07/09 17:20
3
הייתי שמח את הפרקליטות היתה
אהרונצ'יק  |  26/07/09 17:21
4
הגנה זו לא תעמוד בבג"צ ל"ת
קורא בעיון  |  26/07/09 17:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בפגישה שתועדה במצלמות ה-FBI ביקש דואק מהרב דוד יוסף כי יפרוט לו המחאה שמנה בתמורה לאחוזים, אך סורב
אלעזר לוין
אבי נימני (לא שחקן הכדורגל) ויגאל קרני רוכשים 200 דונם בצפון העיר ב-87 מיליון שקל    המתווך הוותיק משה פלדמן ישווק 75 דירות ראשונות - 4 חדרים ב-690 אלף שקל
אינדקס מדיה
אתרי התיירות של עמק יזרעאל מצילים את השבועיים האחרונים של אוגוסט עם מגוון פעילויות סבים ונכדים
אלעזר לוין
גינדי החזקות מכרה תוך 8 חודשים את כל הדירות בצפון פ"ת ובנתניה    פנטהאוז במזרח נתניה ב-1.82 מיליון שקל
אלעזר לוין
סקר שהוזמן ע"י התאחדות הקבלנים מתריע על מחסור בדירות גם במחוז חיפה    בתל אביב נותרו 2,560 דירות למכירה, ובירושלים 980
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il