הנזק הנגרם מדי יום באופן ישיר למפעלים באזור חיפה ולמשק הלאומי בכלל הוא כמיליון שקלים ביום. הסיבה לכך היא ה"תקיעות" בה נתון פרויקט ביצוע המקטע הצפוני של צינור הגז הטבעי באזור תל קשיש, שבין יקנעם לקריית טבעון (מפער הקישון), ומשם לאזורי התעשיה במפרץ חיפה. לכך יש להוסיף את שיפור איכות האוויר הנמנע מתושבי אזור חיפה. סך ההפסד עולה לכדי 72 מיליון דולרים לשנה ראשונה.
שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, פנה בשבוע שעבר (יום ה', 23.7.09) לראש הממשלה בנימין נתניהו, והתריע בפניו כי הפרויקט התקוע נגרם בשל התנגדות לתוואי כביש 6 העתידי והרכבת באזור מצד בעלי הקרקעות.
השר לנדאו קרא לנתניהו לקבל החלטה דחופה בעניין המשך הפרויקט, מתוך שלוש חלופות קיימות: המשך ביצוע קו הגז הטבעי בתוואי המאושר במפער הקישון, בחינה ותכנון של תוואי חלופי – החלטה שמשמעותה עיכוב של 30-18 חודשים בהגעת גז טבעי למפרץ חיפה, או החלופה הקצרה ביותר בזמן אותה ממליץ לנדאו, במתווה אותו גיבש קודמו בתפקיד בנימין בן-אליעזר, לבצע את הקו בתוואי בהתאם להבנות שהושגו עם נציגי הדרוזים ובעלי הקרקעות.
שר התשתיות מבקש מראש הממשלה לזמן דיון דחוף בנושא, אליו יזומנו נציכי מינהל מקרקעי ישראל ומשרדי הפנים, התשתיות, התמ"ת, התחבורה, ביטחון הפנים, המשפטים והגנת הסביבה.