X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הערכה: רבע יידבקו בנגיף

שפעת החזירים ממשיכה להתפשט בישראל

גבר ושני תינוקות מאושפזים במצב קשה לאחר שנדבקו בוירוס שפעת החזירים מספר החולים - 1,500 חשש לקראת הסתיו
▪  ▪  ▪
שני תינוקות במצב קשה [פלאש 90]
שפעת החזירים תפגע בשליש מאוכלוסיית העולם
יפעת גדות
הווירוס גרם למותם של כ-300 אמריקנים * יותר ממיליון אמריקנים כבר חלו בו * ממשיך להתפשט גם בקיץ * מקרי השפעת עלולים לשבור שיאים בסתיו כשבתי הספר ייפתחו ויהפכו למעבדות חיידקים
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
מקרה מוות ראשון בישראל לחולה בשפעת חזירים

   יפעת גדות
הטיפול בשפעת H1N1 יטופל כמו כל שפעת

נראה כי וירוס שפעת החזירים עולה מדרגה גם בישראל. המערכת החיסונית אינה מכירה את הווירוס החדש, ולכן אם שפעת רגילה פוגעת ב-1 מתוך 10 אנשים, עשויה שפעת החזירים לפגוע ב-1 מתוך 4 בני אדם. הסתיו המתקרב וחזרת הילדים ללימודים צפויה להגביר את קצב ההדבקה. כך מעריך ד"ר רן בליצר, מנהל מחלקת תכנון מדיניות בריאות בשירותי בריאות כללית ויועץ משרד הבריאות לנושא שפעת החזירים.
יחד עם זאת ד"ר בליצר הדגיש כי הרוב המוחלט של האנשים שיחלו בשפעת החזירים עברו את המחלה באופן קל, בלי סיבוכים, ורק במקרים נדירים ביותר עלולים להיות סיבוכים חמורים.
לאחר שבתחילת השבוע דווח על מקרה מוות ראשון מהמחלה, כעת מגיעים דיווחים על שני תינוקות המאושפזים במצב קשה בבית החולים שניידר בפתח תקוה. אחד התינוקות חלה בוודאות בשפעת החזירים והוא מונשם ומצבו יציב. קיים חשד כי גם התינוק השני נדבק בווירוס. גבר נוסף מאושפז בבית החולים שערי צדק בירושלים.
ד"ר טומי שנפלד, מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שניידר מסר כי התינוק בן החודשיים וחצי שאובחן בשפעת החזירים הגיע כשהוא סובל מהפרשות מרובות ומהפסקות נשימה. הוא הוכנס מיידית לבידוד והוא מונשם נכון לעכשיו ומצבו קשה אך יציב. תינוק נוסף בן חודש, גם הוא סובל מהפסקות נשימה טרם אובחן עם הווירוס אך מונשם גם הוא במחלקה. במחלקות בית החולים מאושפזים חולים נוספים שנדבקו בוירוס.
מבית החולים שערי צדק נמסר הבוקר כי מדובר בגבר בן 50, שהגיע עם תסמינים דמויי שפעת ועורר חשד כי מדובר בווירוס שפעת החזירים. אי לכך נלקחו בדיקות מיד עם הגיעו שאישרו מאוחר יותר כי אכן מדובר בווירוס H1N1.
לדברי בית החולים, מדובר בחולה עם מחלות רקע הנובעות מהשמנה, כמו סוכרת ויתר לחץ דם. החולה מאושפז ביחידה לניטור נשימתי, מונשם ומצבו עדיין ללא שינוי.
נכון לעכשיו, אין בבית החולים חולים נוספים שנדבקו בווירוס.
מקרה מוות ראשון בישראל
הגבר שנפטר מהמחלה, בן 35, הגיע לבית החולים יוספטל ביום שישי האחרון, התלונן על כך שהרגיש רע ואושפז. התסמינים מהם סבל היו שיעול והיה חשש לדלקת ריאות. בשבת חלה הידרדרות מהירה במצבו, והוא הועבר לטיפול נמרץ ונפטר עוד באותו הערב.
בית החולים פנה אל המשפחה בבקשה לבצע נתיחה של הגופה, וכך התגלה גם כי מדובר אכן בשפעת החזירים. בעקבות תלונות של המשפחה הקים בית החולים ועדת חקירה חיצונית.
התפרצות נוספת של שפעת החזירים נמצאה אתמול (ב') במוסד על"ה בבני ברק, שם דווח על 50 ילדים לפחות שנדבקו בווירוס. משרד הבריאות העביר למוסר הרפואי הנחיות חירום, במטרה למנוע את התפשטות המגיפה.
ההשערות הן כי מספר החולים במחלה בישראל הוא 1,500 בקירוב, אך הנתונים אינם מדויקים משום שאין הוראה להמשיך ולספור את החולים שנדבקו בווירוס.

תאריך:  28/07/2009   |   עודכן:  28/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שפעת החזירים ממשיכה להתפשט בישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ועדת חקירה נגד משרד הבריאות
שגצ'וק  |  29/07/09 00:06
2
מסוכן פי כמה: הקפיטליזם החזירי
עידןסובול  |  29/07/09 10:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
הנהג ערער על אורך תקופת הפסילה ובית משפט המחוזי דחה את הערעור    נפסק שמדובר במעשה מסוכן של נהיגה במשאית עם נתמך עמוס בסלעים בכביש למצדה על-ידי בלתי מורשה
איריס פרחי
התובעים המסוכסכים עם שכניהם, הנתבעים, טענו שהללו גרמו נזקים לשלושה עצים הצומחים בחצרם    התביעה נדחתה לאחר שהתובעים לא הוכיחו את התביעה
איריס פרחי
לדברי הרוכש, קנה מהנתבעת צילינדר ש"סבל" מתקלות בנעילה ובפתיחה ולא ניתן היה להשתמש במפתחות    הנתבע הוכיח שילדיו של התובע לכלכלו את המפתחות ולכן הצילינדר לא פעל
רותי אברהם
היועץ המשפטי והרבנות דורשים דיון נוסף בהחלטת בג"צ לכפות מתן הכשר ליהודיה משיחית    בבקשה: בג"צ חרג מהפסיקה, ביטל הלכת הרבנות ופסיקתו עלולה להחליש את מערך הכשרות הממלכתי
עידן יוסף
שר התשתיות מתריע כי פרויקט צינור הגז ה"תקוע" במפער הקישון רע    מציע שלוש חלופות לחילוץ הפרויקט, בסיוע ישיבות עבודה בינמשרדיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il