עוד רבעון מוצלח לענקית התרופות טבע. מכירותיה של החברה הסתכמו בכ-3.4 מיליארד דולר - עלייה של 20% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי שלה (לפי non-GAAP) הסתכם בכ-742 מיליון דולר, נתון המשקף עלייה של 25% בהשוואה לרבעון המקביל של 2008.
בחברה הסבירו את העלייה במכירות הודות לסינרגיה המוצלחת עם חברת באר, אותה רכשה טבע אשתקד. זו סייעה להגדיל את המכירות של טבע בארה"ב, ברוסיה, בפולין, בגרמניה ובקרואטיה.
עם זאת, להתחזקות שער הדולר האמריקני הייתה השפעה שלילית על המכירות, בסכום של 256 מיליון דולר, או 9%, שהשפיעה גם באופן שולי על הרווח התפעולי.
המכירות הפרמצבטיות בשוק העיקרי של טבע, צפון אמריקה, הסתכמו ברבעון השני בכ-2.05 מיליארד דולר, גידול של 36% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והיוו 63% מסך המכירות הפרמצבטיות. המכירות הרבעוניות הושפעו לטובה בעיקר מהשקת הגרסה הגנרית של תרופה מלח אמפטמיני במהלך הרבעון, ומהמשך מכירות חזקות של הגרסאות הגנריות של מספר תרופות גנריות מובילות שלה, אשר הושקו ברבעונים קודמים. המכירות ברבעון הושפעו לטובה גם ממכירות חזקות של הפרואייר והקופקסון.
תרופת הדגל של החברה, הקופקסון, המשיכה להיות הטיפול המוביל לטרשת נפוצה בארה"ב ובעולם כולו עם שיא במכירות גלובליות לרבעון, שהסתכמו בכ-682 מיליון דולר, עליה של 21% בהשוואה לרבעון השני של 2008. בארה"ב, עלו המכירות ב-32% והסתכמו בכ-438 מיליון דולר, בעוד שהמכירות מחוץ לארה"ב עלו ב-5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והגיעו לכ-243 מיליון דולר. במונחי המטבעות המקומיים, מכירות קופקסון מחוץ לארצות הברית עלו בכ-26%.
המכירות הגלובליות של תרופת האזילקט, לטיפול בפרקינסון, הסתכמו בכ-55 מיליון דולר ברבעון השני, עלייה של 31% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2008. במונחי המטבעות המקומיים, המכירות הגלובליות של אזילקט צמחו ב-44%. במהלך הרבעון השני המשיך הגידול בנתח השוק של אזילקט בשווקים העיקריים באירופה ובארה"ב.