X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מטרת המהלך: העובדים רוצים להיות בעתיד כגוף אחד בבעלות המנייתית בחברת נמל חיפה יו"ר ועד עובדי חיפה: "עקב הבעיות העומדות על הפרק, הנפקת המניות לא תצא בינתיים לפועל"
▪  ▪  ▪
מאיר תורג'מן, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה [צילום: יח"צ]
עובדי נמל חיפה מאיימים לסגת מרפורמת הנמלים
עופר וולפסון
טוענים כי סיפוח השטחים המערביים של נמל חיפה לצורך תוכנית חזית הים העירונית יפגע בערך החברה וביכולתה לפעול, והדבר יערער את בטחונם התעסוקתי * "התעלמות מוחלטת מהצרכים העתידיים של הנמל"
לרשימה המלאה

עובדי נמל חיפה הקימו אגודה שיתופית כדי להיות שותפים בעתיד בחברת נמל חיפה. כך הודיע (יום ג', 28.7.09) ועד הנמל. יושב-ראש הוועד מאיר תורג'מן אמר בהקשר זה, כי "נכון להיום - לא תהיה הנפקת מניות בנמל חיפה. יש הרבה בעיות שחייבים לפתור בדרך".
לאחר הליכי רישום, שנמשכו כשנה וחצי, קיבלו בימים אלה בוועד העובדים של נמל חיפה את תעודת הרישום של אגודה שיתופית ולמעשה, החל מה-14 ביולי השנה נרשמו עובדי נמל חיפה כאגודה שיתופית והחלו לפעול בהתאם לפקודת האגודות השיתופיות.
מטרת האגודה היא לרכוש מניות של נמל חיפה במידה שיונפקו לציבור במהלך ההפרטה של הנמל. מדובר בתאגיד עסקי שמטרתו העיקרית, לפי הצהרתו, היא "לפעול לשיפור מצבם של חבריה ותנאי חייהם". עד כה חתמו על הצטרפות לאגודה כ-400 מעובדי הנמל, כאשר כל עובד חייב לחתום על טפסי הצטרפות באופן אישי.
במתווה הרפורמה בנמלים סוכם שעובדי נמל חיפה רשאים לרכוש, בעת הפרטת החברה, עד 15 אחוז מכלל המניות אשר יוצאו למכירה לציבור. על-פי אותו מתווה, במידה שהמדינה תנסה למכור במהלך שנת 2010 רק 15 אחוז מהמניות של חברת נמל חיפה, העובדים רשאים לקנות 1.5 אחוז ממניות אלה.
אולם, ממסמך שהעביר באחרונה תורג'מן אל דירקטוריון חברת נמל חיפה, נראה כי נושא מכירת מניות החברה לציבור - על-פי מתווה הרפורמה - רחוק מאוד מיישום. במסמך נאמר כי עד אשר לא יסתיימו הדיונים בנושא הרפורמה בתעריפים, מבלי לפגוע בחוסן הכלכלי של הנמל - אין הגיון להנפיק את החברה, שכן נושא התעריפים הינו קריטי לחברה ומשפיע על שוויה ועל חוזקה הכלכלי והפיננסי של החברה. כמו-כן, הזכיר תורג'מן את נושא המחלוקת לגבי השטחים שהובטחו לחברת נמל חיפה - ולא נמסרו לחברה בעת הסכם הרפורמה בפברואר 2005. תורג'מן הודיע נחרצות כי עד אשר לא ייפתר נושא השטחים אי-אפשר יהיה להתקדם בנושא ההנפקה.
סלע המחלוקת: פרויקט חזית הים של עיריית חיפה
נושאים נוספים שעומדים על הפרק ומהווים מכשול להנפקה מצד ועד העובדים: דרישת עיריית חיפה להעביר במוסדות התכנון את ה"שטח המערבי" של הנמל (פרויקט חזית ים עירונית חיפה) - תוך הפרת ההסכם הקיבוצי שעליו חתמו עובדי הנמל, לדברי הוועד. בוועד אומרים כי מדובר בפגיעה משמעותית בחוסנה של חברת נמל חיפה, שכן שטח זה מכניס לחברה כ-32 אחוז מכלל ההכנסות. העובדים גם דורשים להעריך את שובר הגלים במסוף כרמל א', הנמצא עדיין ללא כלים תפעוליים, ולחלק לעובדי הנמל בונוס לשנים 2007-2005 מאחר שהמדינה משכה בשנים אלה דיבידנד של מעל ל-100 מיליון ש"ח.
האגודה השיתופית הוקמה לאחר שבמשך השנה וחצי האחרונות ישב צוות עובדים ורקם את מבנה האגודה מתוך מידע על מהלכים דומים שנעשו במשק ולאחר בחינת צרכי נמל חיפה.
תורג'מן אמר, כי הסיבה שהמהלך ארך זמן כה רב נעוצה במורכבותו וברצונם של העובדים ליצור גוף מתאים שיענה על כל דרישותיו של המצטרף לאגודה, בין אם הוא פנסיונר של הנמל, עובד קבוע או עובד זמני שטרם קיבל קביעות.
במסגרת מידעון להסבר האגודה השיתופית, המופץ בימים אלה בקרב כל עובדי נמל חיפה, נאמר כי יתרונות האגודה השיתופית הם, בין השאר, הכוונת פעילות האגודה במישרין לטובת חבריה ולא מבחן שווי המניה, מניעת השתלטות זרה, ייצוג של רוב דעות חברי האגודה, מניעת אפשרות של "משחק" במניות, סמכויות יעילות של רשם האגודות השיתופיות בניגוד לרשם החברות, אפשרויות שיתוף פעולה עם קואופרציות עולמיות, פוטנציאל חברים גדול של כלל עובדי הנמל והזדמנות שווה לכולם תוך ניצול מקסימלי של משאבים.

תאריך:  28/07/2009   |   עודכן:  28/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדי נמל חיפה הקימו אגודה שיתופית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אגודת הסטודנטים: "27 אלף הסטודנטים יטילו את משקלם למניעת חקיקת החוק"
מחלקה ראשונה
אמר בבקו"ם כי מוטב שבפינוי מאחזים יעמדו שוטרים ולא חיילים
עופר וולפסון
החברה גילתה בעקבות בקשת בדיקה מרשות ני"ע כי היא הפכה לבעלת עניין בבנק הפועלים, בבז"ן ובחברות גדולות נוספות, מבלי שדיווחה על כך    חלק מהאחזקות הגדולות דרשו אישור מפקח
עידן יוסף
חיל החינוך מאשר להכניס לספריות הצבאיות ספרים נגד המתנחלים ובעד הנרטיב הפלשתיני, אך שולל ספרים בעד אהבת הארץ
אלעזר לוין
רוטשטיין מכרה תוך שישה חודשים 90 מתוך 124 דירות בפרויקט    1.1 מיליון שקל לדירה    במלאי נותרו כנראה בעיקר דירות יקרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il