X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשלב ראשון נמצאו כ-30 תחנות תדלוק מתאימות הרחיבה את פעילותה אל תחום האנרגיות החלופיות והקימה את חברת פז סולאר, להקמה ולתפעול של פרויקטי סולאר
▪  ▪  ▪
לוחות סולאריים על גג תחנת פז במבוא עתלית [צילום: יח"צ]

במעמד שר התשתיות עוזי לנדאו ויושב-ראש קבוצת פז צדיק בינו, הושקה (יום ג', 28.7.09) פעילות הזרוע הסולארית של החברה בתחנת תדלוק של פז, שעל גגה הותקנה מערכת סולארית, בכניסה ליישוב קדימה שבשרון.
פז היא חברת האנרגיה הראשונה בארץ שמקימה מערכות סולאריות על גגות תחנות התדלוק שלה. החשמל שמיוצר בטכנולוגיה פוטו וולטאית יימכר לרשת החשמל הארצית.
יונה פוגל, מנכ"ל הקבוצה, אמר כי פז היא החברה הראשונה שמשתמשת בנכסיה, בעיקר תחנות התדלוק שלה, על-מנת לייצר אנרגיה חלופית. לצורך כך אותרו נכסים מתאימים להתקנת מערכת סולארית בכל יחידות הקבוצה.
בשלב ראשון נמצאו כ-30 תחנות תדלוק מתאימות, בשלוש מהן כבר הותקנה מערכת (קדימה, מבוא עתלית וטבעון) והשאר נמצאות בהליכי רישוי. גם על גגות נוספים השייכים לקבוצה, כדוגמת גג מכללת מקצועות הגז של חברת פז גז, הותקנה מערכת, וגג מפעל פזקר שבאזור התעשיה אלון תבור נמצא אף הוא בהליכי רישוי.
התמקדות בתחנות כוח סולאריות, יחד עם שותפה אירופית
פז סולאר הוקמה בתחילת השנה, תחת חטיבת התעשיות והשירותים, כחברת-בת בבעלות מלאה של פז. במהלך החודשים האחרונים מאז הקמתה עוסקת החברה בשיווק ובהתקנת מערכות סולאריות לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו וולטאית. מערכות אלה כוללות לוחות של תאים פוטו וולטאיים ומערכות המרה המאפשרים ייצור חשמל באמצעות אנרגיית השמש והעברתו למערכת הולכת החשמל הארצית. מערכות אלו ניתנות להתקנה על גגות של לקוחות מסחריים ופרטיים.
יוגב גברי, מנכ"ל פז סולאר, גילה כי בכוונת פז סולאר ליזום, להקים ולתפעל תחנות כוח סולאריות תוך התמקדות במספר תחומי שוק עיקריים, בהם התקנות מערכות על גגות תעשיה, מסחר וחקלאות והקמה ותפעול של תחנות כוח בינוניות, בהיקף של עד 5 מגה וואט (לצורך כך נמצאת פז סולאר במו"מ מתקדם עם כ-15 בעלי קרקעות בדרום הארץ).
בנוסף, פז סולאר לוקחת חלק במכרזים גדולים שייפתחו כדוגמת מכרז אשלים בו עברה בהצלחה את שלב המיון המקדמי. המכרז מיועד להקמת תחנת כוח באשלים שבנגב. תחנת כוח זו צפויה להפיק חשמל בהיקף של 15 מגה וואט עם אופציה להרחיבה ב-15 מגה וואט נוספים.
לצורך המכרז התקשרה החברה עם חברת גוואסקור הספרדית שהיא בעלת ניסיון בהקמת תחנות כוח סולאריות ואף מייצרת חלק מהציוד המותקן בתחנות אלו. גוואסקור הקימה תחנות כוח דומות בספרד, באיטליה ובברזיל. יחס השותפות בפרויקט מסתכם ב-80% לפז ו-20% לגוואסקור.
במקביל, פועלת פז סולאר על-מנת לאתר לקוחות נוספים במשקים, בתעשיה ובמוסדות ציבור. בשבועות האחרונים השלימה החברה מספר עסקות למכירת מערכות להתקנה על גגות של לקוחות תעשייתיים ומסחריים. ללקוחות אלו מציעה פז סולאר פיתרון הקמה מלא, לפיו החברה דואגת לקבלת כל ההיתרים להקמת מערכת, תכנונה והקמתה.
שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, אמר: "משרדי פועל במלוא הכוח כדי להעניק לציבור הישראלי אספקת חשמל אמינה ובטוחה, ובתוכה את מירב האנרגיה הירוקה שניתן. במגזר הפרטי, אנו פועלים להמיר את חלום הגגות האדומים בחזון הבתים הירוקים ובמגזר העסקי - להפוך את הירוק גם למקור הכנסה נוסף".
הוא הוסיף ובירך את חברת פז, "שהשכילה להבין את החשיבות הסביבתית של ייצור חשמל באנרגיה ירוקה, שגם תשתלם לחברה מבחינה כלכלית. אני קורא לשאר החברות במשק הישראלי ללמוד מהנעשה בתחנת פז בקדימה, ולהירתם למגמת המשרד לייצור כמה שיותר חשמל ירוק, איפה שרק אפשר".

תאריך:  28/07/2009   |   עודכן:  29/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פז השיקה לוחות סולאריים על גגות תחנותיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זוהר בלומנקרנץ
יו"ר ועד העובדים יוסי לוי: "יש לנו 14 יום, לאחר מכן אנחנו הולכים לעשות מה שאנחנו רוצים - בלי הודעה מוקדמת"    החברה: אף אחד אצלנו לא משתכר יותר מסמנכ"לים בחברות אחרות
אורה קורן
כך הוסכם במפגש בין הבנק העולמי, ישראל, ירדן והרשות    בנוסף, יקודמו תעלת הימים הירדנית והניסוי שמובילה ישראל
עופר וולפסון
ההסתדרות הכריזה על שורת סכסוכי עבודה בכמה מגופי העבודה המרכזיים במשק, בהם נתב"ג ואל על, הטכניון, שירותי הכבאות, פקיד שומה רמלה ומספר עיריות
גלית יצחק
חולה שהיה מאושפז בבית החולים נהריה הועבר לבית חולים אחר לאחר שתקף, קילל ואיים על הצוות הרפואי    מנהל בית החולים: "לא נסבול כל סוג של אלימות, פיזית או מילולית"
דניאל שמיל
בישראל, הזיכיון לייבוא מכוניות צ'רי שייך לקמור ולקבוצת כדורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il