X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראובן קובנט, מנכ"ל חברת המחקר: "אפשר אולי להגיד שהפאניקה של המשבר מאחורינו, אך כ-65 אלף עסקים עדיין נמצאים בסכנת סגירה" ענף המסעדות והפאבים הוא הענף המסוכן ביותר כיום בישראל
▪  ▪  ▪
המיתון עוד לא עזב [צילום: AP]

"פאניקת המשבר מאחורינו. עם זאת, עדיין מוקדם לדבר על התאוששות במצב בו כ-65 אלף עסקים נמצאים עדיין בסכנת סגירה". כך אמר (יום ד', 29.7.09) מנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל, ראובן קובנט, בעקבות נתונים לסיכום מחצית השנה הראשונה של 2009 שפרסמה החברה.
מנתוני דן אנד ברדסטריט עולה, כי ענף המסעדות והפאבים הוא הענף המסוכן ביותר כיום בישראל. אחוז העסקים הנמצאים בסיכון גבוה בענף זה עומד כיום על 29% - כלומר, כמעט כל עסק שלישי נמצא בסכנת סגירה מיידית.
גם ענף חנויות המזון (חנויות מכולת, ירקות, דגים) מסוכן ביותר - וכ-26.7% מהעסקים בענף זה נמצאים בסכנת סגירה מיידית.
מהנתונים על רמת הסיכון הממוצעת בכלל המשק עולה, כי 14.2% מסך העסקים במשק נמצאים כיום ברמת סיכון גבוהה. לדברי כלכלני החברה, "מדובר בירידה קלה של אחוז הסיכון הממוצע במשק לעומת תחילת השנה - אז עמד שיעור העסקים המסוכנים על כ-15%. עם זאת, נכון להיום, שיעור העסקים בסיכון עדיין גבוה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, והוא עומד על כ-12.8%".

כ-7,000 מפוטרים בהיי-טק

עוד עולה מנתוני חברת המחקר, כי ענף חנויות המזון הוא הענף עם מוסר התשלומים הגרוע ביותר במשק, נכון למחצית הראשונה של השנה: כ-67% מהעסקtות בענף זה מתבצעות תוך פיגור בתשלומים. משמעות הנתון הזה היא שרק אחת מתוך שלוש עסקות בענף זה משולמת בזמן. בתקופה המקבילה אשתקד, רק כ-20% מהעסקות בענף זה נעשו תוך פיגור בתשלומים.
ענף נוסף בו נרשמה החמרה משמעותית בתחום מוסר התשלומים, הוא ענף בתי מלון ושירותי הארחה. מהנתונים עולה כי 23.4% מהעסקות בענף זה מתבצעות תוך פיגור בתשלומים (כלומר, כאחת מתוך ארבע עסקות בענף זה משולמת בפיגור). זאת, לעומת כ-12% בלבד לפני שנה.
בדן אנד ברדסטריט אומרים כי שיעור העסקות המתבצעות תוך כדי פיגור בתשלומים בכלל המשק עומד כיום על כ-24% - לעומת נתון של 11.3% אשתקד.
מהנתונים עולה עוד, כי כמעט כל חברות ההיי-טק בישראל פיטרו עובדים מתחילת המשבר, ומספר המפוטרים בענף ההיי-טק מתקרב ל-7,000. "הענף, שהוא אחד מענפי הייצוא העיקריים ומנוע הצמיחה של המשק, סובל פגיעה כפולה", מסבירים בחברה. "הירידה העולמית בביקושים פוגעת בהיקפי הייצוא, וירידת ערך הדולר פוגעת בהיקף ההכנסות מיצוא. עדיין יש סכנה אמיתית לסיכויי שרידותם של חלק מהיצואנים במשק, ובראשם יצואני ההיי-טק".
"מגמה של שחרור תקציבים"
מנכ"ל דן אנד ברדסטריט, ראובן קובנט, אמר בעקבות פרסום הנתונים כי "החל מהמחצית השנייה של 2008 עבר המשק הישראלי ממצב של תאוצה למצב של בלימה מוחלטת. החברות צמצמו הוצאות בצורה חריפה ו'סגרו את הברזים', לא בגלל ירידה בביקושים - אלא בגלל הרצון להיערך לקראת המשבר. הסיבה להתנהגות הזו הייתה שרוב החברות במשק עדיין מצולקות מפצעי המיתון הקודם, שהסתיים בנובמבר 2003".
קובנט הוסיף כי "רוב החברות במשק עברו למצב של ניהול משבר וקיצוצים בכל התחומים. מציאות זו נמשכה עד סוף הרבעון הראשון של 2009. החל מחודש מאי השנה אנו רואים מגמה של 'שחרור תקציבים'. הרושם שהתקבל ברוב החברות הוא, שהמשבר לא פגע במשק הישראלי כפי שחששו, ובחלק מהמקרים התגלה כי הפעילות אף התרחבה. בנוסף, המערכת הבנקאית התחילה לשחרר במידה מסוימת את מחנק האשראי, מה שהביא להורדת הסיכון הענפי והשפיע לטובה על יכולת העסקים לשרוד".
לדבריו, הנתונים אינם מבשרים על שינוי מגמה בשלב זה, אלא על שינוי כיוון בתודעה של החברות במשק. "במילים אחרות", הוא אמר, "אנחנו רואים מעבר מניהול שהתבסס על 'פאניקת המשבר' - לניהול רציונאלי יותר".

תאריך:  29/07/2009   |   עודכן:  29/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דן אנד ברדסטריט: "מוקדם לדבר על התאוששות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הכנסת תפרסם מכרז להפעלת ארבעה מזנונים - שני בשריים ושני חלביים - בבניין הכנסת המורחב    לראשונה תשתתף הכנסת בהוצאות הקבועות של ההפעלה בסכום של עד 70,000 שקל
איציק וולף
גלית יצחק
תושבת ירושלים, בת 50, אימצה שני ילדים    כעבור זמן מה התבשרה כי היא בהריון    לפני כשבוע ילדה תינוקת בריאה בלידה טבעית
יפעת גדות
סגן שר הבריאות וראש הממשלה החליטו להזמין חיסונים נגד השפעת    החיסונים נגד שפעת H1N1 עדיין אינם קיימים 'על המדף'
עופר וולפסון
כך עולה מהסכם פשרה שהושג בין החברה המפטרת לנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה של התמ"ת    סגנית שר התמ"ת: "מקווה כי ההסכם יעודד עובדים נוספים אשר חוו אפליה לא לחשוש ולפנות אל הנציבות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il