X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובעות טענו שנאלצו לבלות שבת בסין ונגרמו להן הוצאות ומפח נפש אל-על השיבה שהתגלתה תקלה במטוס ומנועו הוחלף בית משפט פסק פיצוי לפנים משורת הדין
▪  ▪  ▪
נאלצו לבלות את השבת בסין [צילום אילוסטרציה: www.liveluggage.com]

חנה לנדאו ושרה פרומן תבעו את אל-על נתיבי אוויר לישראל בע"מ בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 13,780 שקל בשל עיכוב בטיסה מסין לישראל. לטענתן, שילמו על הכרטיסים מחיר מיוחד, במטרה לחזור ארצה ביום חמישי ולא לשהות מחוץ לביתן בשבת. "עקב תקלה במטוס נדחתה הטיסה חזרה בשלושה ימים, כשכל הכבודה נמצאת על המטוס, ונאלצנו לעבור את השבת בסין ולרכוש בגדים וציוד".
התובעות פוצו בסך של 282 שקל כל אחת, בתוספת שובר הנחה לכל אחת בסך 150 דולר לרכישת כרטיס טיסה.
בכתב ההגנה טענה אל-על שהטיסה עוכבה עקב תקלה במטוס שהצריכה החלפת מנוע שהגיע מהארץ. "נסיבות העיכוב היו בלתי צפויות ולא בשליטתנו. נקטנו בכל האמצעים האפשריים על-מנת לקיים את הטיסה בהקדם תוך ניסיון לצמצם ככל שניתן את נזקם של הנוסעים, ומשכך, אין להטיל עלינו אחריות".
אל-על הפנתה להוראות סעיף 20 לאמנת ורשה, שחלה מכוח חוק התובלה האווירית התש"ם- 1980, לפיו: "לא ישא המוביל באחריות אם יוכח שהוא, משמשיו וסוכניו נקטו בכל האמצעים הדרושים למניעת הנזק או שלא הייתה בידיו או בידיהם כל אפשרות לנקוט בהם". אל-על הוסיפה שבסעיף 9 לתנאי חוזה התובלה המופיעים על גב כרטיס הטיסה, נכתב במפורש שהמובילה אינה ערבה לזמנים הנקובים בלוחות הזמנים ואלו ניתנים לשינוי ללא כל הודעה. אל-על ביקשה לדחות את התביעה.
השופטת אנה שניידר פסקה שאין לקבל את התביעה במלואה. "האיחור בטיסה נבע מתקלה טכנית במטוס וברור שאין לצפות מהנתבעת להטיס נוסעים במטוס שאינו כשיר לטיסה רק על-מנת לעמוד בלוח הזמנים. טענת הנתבעת לפיה התקלה הייתה בלתי צפויה והיא פעלה מהר ככל הניתן על-מנת לתקן את התקלה ולהטיס את הנוסעים בחזרה לא נסתרה, ולא ראיתי סיבה שלא לקבל טענה זו. לאור תנאי החוזה שהובאו לעיל ותנאי אמנת ורשה, משנקטה הנתבעת בכל האמצעים הדרושים למניעת הנזק, לא חלה עליה האחריות ואינה צריכה לשאת בנזקים הנטענים, מה גם שחלק מנזקי התובעות, לא הוכח".
השופטת התייחסה לטענה שהתובעות שילמו מחיר יקר יותר על-מנת להגיע ארצה לפני שבת, ובסופו של יום עברו את השבת בסין. "הואיל וקבעתי כי אין אחריות לנתבעת בענייננו, הרי שגם לעניין זה סבורני כי אין להטיל עליה אחריות. עם זאת, בשל הנסיבות, נראה ראוי וצודק לפצות את התובעות לפנים משורת הדין, על-ידי המרת שובר ההנחה של 150 דולר לרכישת כרטיס טיסה בעתיד שניתן לכל אחת מהן בתשלום של סכום השווה ל-100 דולר לכל אחת, תוך 30 ימים. אין צו להוצאות".

ת.ק. 1764/09 ירושלים
תאריך:  30/07/2009   |   עודכן:  30/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת תעופה שאיחרה בשל תקלה אינה חייבת בפיצוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איריס פרחי
לטענתם, הנתבעת התרשלה כשלא בדקה את זהותו של בעל כרטיס האשראי    הנתבעת השיבה שמעשה ההונאה אינו קשור אליה - בית המשפט הסכים עימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il