X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט מתח ביקורת נוקבת על בעלת דין שהגישה תביעה מוצדקת אך מופרזת ועשתה שימוש לרעה בהליכי בית משפט התובעת קיבלה פיצוי נמוך בהרבה מסכום התביעה המוגזם
▪  ▪  ▪
ישנו גבול להגזמה בדרישת הפיצוי [צילום: יח"צ]
הגשתם תביעה מופרזת? לא תקבלו הוצאות
איריס פרחי
התובעים ביקשו פיצוי לאחר שקנו ריהוט פגום שהוחלף למורת רוחם * בית המשפט חייב את הנתבעת בפיצוי נמוך ללא הוצאות משום שהתרעם על סכום התביעה
לרשימה המלאה

   איריס פרחי
תבע מועדון בגלל עישון וחויב בפיצוי

"יש אזרחים הרואים בהגשת תביעה בבית משפט לתביעות קטנות דרך 'לחנך' גוף צרכני שהתנהג שלא כראוי, והזדמנות 'להעניש' גוף שכזה. חשוב לציין, כי לעתים גישה שכזו היא אכן במקומה וזאת - כאשר מדובר בפגיעה ממשית באזרח הקטן, ולא בעניין של מה בכך, שכל אדם סביר היה מבליג לגביו, או כאשר מדובר בהתנהגות בלתי ראויה של הגוף הצרכני, אף אם מדובר בסכומי כסף נמוכים" - כך כתב בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב בפסק דין בתיק בו תבעה אטיה שנהב, מתמחה למשפטים, את חברת קווים תחבורה ציבורית בע"מ בסכום של 25,000 שקל עקב איחורים.
שנהב תיארה שמונה מקרים בהם קו 56 של חברת קווים איחר לתחנה או לא הגיע בכלל, וכתוצאה מכך נגרמו לה נזקים לא-ממוניים בהם נזק תדמיתי שבעטיו המשרד בו התמחתה לא המשיך להעסיקה כעורכת דין.
בכתב ההגנה טענה חברת קווים שבארבעה מהמקרים האוטובוס הגיע לתחנה בזמן וככל הנראה שנהב "פספסה" אותו, ובארבעה מקרים אחרים האוטובוס איחר עקב בעיית תשתית ברחוב אבן גבירול ותקלות טכניות. חברת קווים הסכימה שלשנהב נגרמה אי-נוחות והציעה לפצותה ב-2 כרטיסיות המכילות 20 נסיעות בשווי של 85.60 שקל. "התובעת לא הסתפקה בכך והגישה תביעה זו שהיא מוגזמת לפי כל קנה מידה". חברת קווים ביקשה לדחות את התביעה.
בפסק הדין קבע בית המשפט שהתביעה מוצדקת בבסיסה אך מופרזת, ויש בה משום שימוש לרעה בהליכי בית משפט. "המקרה שלפנינו מהווה דוגמה לתביעה שנופחה הרבה מעבר לפרופורציה הראויה לה, ואני סבורה כי אלמלא התנהלה התובעת בצורה בה התנהלה, ואילו הייתה דורשת מהנתבעת פיצוי סביר, היה העניין שלפני מסתכם מחוץ לכותלי בית המשפט. לטעמי, הדרך 'לחנך' גוף צרכני היא בהפניית דרישה כספית סבירה, כזו אשר אם יגיע העניין לבית משפט - תקבל גיבוי מבית המשפט, ולא כמו במקרה זה, הגשת תביעה על סך של 25,000 שקל שמבחינה כספית כ-3% ממנה נמצאים כמוצדקים".
בסופו של דבר, בית המשפט חייב את חברת קווים לשלם לשנהב 800 שקל ללא הוצאות משפט.

ת.ק. 14084-01-09 תל אביב
תאריך:  02/08/2009   |   עודכן:  02/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוצים לחנך גוף צרכני? תיבעו ממנו פיצוי סביר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איריס פרחי
לדבריו, לא שולם עבור עדות בבית המשפט    הלקוחה השיבה שהסכום ששולם כלל מתן עדות    בית המשפט פסק ששירותי החקירה לא כללו עדות בבית משפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il