X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברבע השני של השנה נרשמה עלייה מתונה של כ-0.5% בייצוא התעשייתי, אך בהתאחדות התעשיינים אומרים כי רובו ככולו הגיע מענף הרכיבים האלקטרוניים על-רקע תחילת פעילות מפעל אינטל החדש
▪  ▪  ▪
מהנדסים במפעל אינטל. החברה משכה את הייצוא כלפי מעלה [צילום: פלאש 90]

ענף הרכיבים האלקטרוניים, ובעיקר אינטל, כמו גם ענף כלי הטיס, הביאו לשיפור ניכר בנתוני המקרו של הייצוא הישראלי. ברבע השני של השנה חלה עלייה ריאלית מתונה של 0.5% בייצוא התעשייתי, לעומת הרבע הראשון של השנה והוא הסתכם בכ-8.4 מיליארד דולר. כך נמסר (יום א', 2.8.09) מאגף הכלכלה והאסדרה בהתאחדות התעשיינים, על סמך ניתוח חודשי על מצב הייצוא.
עם זאת, על-אף העלייה הקלה בייצוא, מאז החל המשבר בספטמבר 2008 ועד סוף יוני 2009, נרשם הפסד מצטבר של יותר מכ-6 מיליארד דולרים בייצוא התעשייתי.
העלייה המתונה בייצוא התעשייתי ברבע השני של השנה, נגזרה כולה מגידול ריאלי חד של כ-11% בייצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית (היי-טק), בעיקר על-רקע גידול דרמטי, של 66%, בייצוא ענף הרכיבים האלקטרוניים, בעקבות תחילת פעילותו של מפעל אינטל החדש. יתר ענפי התעשיה (בניכוי ענף הרכיבים האלקטרוניים) רשמו נסיגה ריאלית הנאמדת בקרוב לכ-4% ברבע השני של השנה.
מניתוח מצב הייצוא התעשייתי לפי קבוצות ענפים, מתברר כי יצוא הטכנולוגיה העילית גדל כאמור ברבע השני של השנה בכ-11%, לעומת הרבע הראשון של השנה, אך הגידול בייצוא הקבוצה, קוזז בחלקו בשל נסיגה של כ-10% בייצוא ענפי התרופות ונסיגה של כ-4% בייצוא ציוד תקשורת ורפואי. ביצוא כלי טיס - המאופיין בעסקות גדולות ארוכות טווח ובייצוא תנודתי - נרשם גידול של 38%.
מנגד, כל יתר קבוצות ענפי התעשיה רשמו נסיגה בייצוא ברבע השני של השנה, אם כי ניכרת התמתנות בעוצמת הירידות, בהשוואה לרבע הקודם.
כך למשל, נרשמה ירידה ריאלית של 5% בייצוא קבוצת הטכנולוגיה המעורבת עילית (הכוללת את ענפי הציוד חשמלי, המכונות והציוד והכימיה, למעט תרופות) ברבע השני של השנה. הירידה בייצוא הקבוצה משקפת התכווצות בייצוא של כל ענפי הקבוצה, בעיקר ענף הכימיה, שרשם נסיגה ריאלית מהירה של כ-20% בתקופה זו. קבוצה זו גם רשמה נסיגה מצטברת של כ-25% בייצוא מתחילת השנה.
עוד מתברר, כי ברבע השני של השנה חלה נסיגה ריאלית של כ-5% בייצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה מעורבת-מסורתית (גומי ופלסטיק, תכשיטים, מתכת, כרייה ומינרלים). נסיגת הייצוא בקבוצה זו נגזרת מירידה הנעה בין כ-7% לכ-16% בייצוא מרבית ענפי הקבוצה, לצד קיפאון בייצוא הגומי והפלסטיק. מאז הרבע האחרון אשתקד, רשמה קבוצה זו נסיגה מצטברת של כ-43% בייצוא.
בייצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית (הכוללת את תחומי המזון, העץ, הנייר, הדפוס, הטקסטיל, ההלבשה והעור) נרשמה ירידה ריאלית מתונה של כ-1%. הנסיגה בייצוא הקבוצה נגזרה מירידה של כ-2% בייצוא ענף הטקסטיל, בעוד יתר ענפי הקבוצה רשמו קיפאון בייצוא. יצוין, כי מאז תחילת השנה, רשמה הקבוצה נסיגה מצטברת של 8% בייצוא.

תאריך:  02/08/2009   |   עודכן:  02/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השיפור בנתוני המקרו בייצוא - הודות לאינטל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
51 מחקרים בנושא תה ירוק והקשר שלו למניעת סרטן הניבו תוצאות סותרות ביותר    ניתן לומר בוודאות שצריכת תה ירוק לא יכולה להיות אחראית בלעדית למניעת סרטן
מחלקה ראשונה
תגובות קשות בקרב נציגי הציבור לאירוע הירי במועדון הומו-לסבי    רה"מ: "עלינו לכבד כל אדם באשר הוא"
יפעת גדות
חוקרים גילו כי ילדים שאימהותיהם סבלו מבחילות בוקר השיגו ניקוד גבוה יותר במבחנים מסוימים של מנת משכל, של זיכרון ושל כישורים אחרים
יפעת גדות
סדאם הצהיר כי עירק לא תוותר על כווית, גם לא במחיר מלחמה - המלחמה הפכה בלתי נמנעת
יפעת גדות
בעיה רצינית רק לעיתים נדירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il