X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשלה סיימה את יולי עם 400 מיליון ש"ח בעודף גביית המיסים העקיפים עלתה בשיעור ריאלי של 21.8% - העלייה הראשונה מתחילת השנה בגביית מיסים אלו באוצר מרככים את ההתלהבות ואומרים: "זו עדיין אינה מגמה. מדובר בהקדמת רכישות עקב העלאת המע"מ והקדמת ייבוא רכבים לפני המיסוי הירוק"
▪  ▪  ▪
חודש ראשון של עודף לממשלת נתניהו [AP]

בחודש יולי היה לממשלה עודף בפעילותה התקציבית בסך של 400 מיליון ש"ח ועודף של 800 מיליון ש"ח בפעילות הכוללת מתן אשראי נטו. כך עולה (יום ג', 4.8.09) מאומדנים שנערכו בחטיבה למידע ניהולי באגף החשב הכללי באוצר.
סך ההוצאות של משרדי הממשלה בחודש יולי הסתכמו בכ-18.1 מיליארד ש"ח והיו נמוכות במידת-מה מרמתן ביוני, אך נשארו גבוהות בהשוואה לרמתן בחודשים קודמים, זאת עקב תשלום קצובת ביגוד לעובדי המדינה ודמי הבראה במערכת הביטחון ובתשלומים העקיפים במסגרת תשלומי ההעברה של הממשלה.
לראשונה השנה, ירד הגירעון הממשלתי ב-12 החודשים האחרונים (אוגוסט 2008 עד יולי 2009) לסך של 33.8 מיליארד שקלים, זאת לאחר עלייה רצופה של הגירעון מ-17.4 ל-35 מיליארד שקלים ב-12 החודשים אחרונים בחודשים ינואר עד יוני.
מתחילת השנה מסתכמות הוצאות משרדי הממשלה בסך של כ-109.4 מיליארד ש"ח - הוצאה גבוהה בכ-3.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (105.6 מיליארד ש"ח). בתקציב המאושר לשנת 2009 מתוכנן גידול של כ-5.3% בהוצאות המשרדים בהשוואה לתקציב המקורי של 2008.

ההכנסות ממיסים ביולי עלו על התחזיות בכ-2.4 מיליארד ש"ח

הכנסות רשות המיסים בישראל בחודש יולי 2009 הסתכמו בכ-17.6 מיליארד ש"ח, לעומת כ-16.4 מיליארד ש"ח ביולי 2008.
סך ההכנסות ממיסים הסתכמו בחודש יולי בכ-18.1 מיליארד ש"ח, בכ-2.4 מיליארד ש"ח מעל לחזוי בתחילת החודש, חודש בהיקף גבייה דומה בשנים האחרונות היה לאחרונה ביולי 2007 (שהיה חודש שיא באותה שנה הן במיסים ישירים והן בעקיפים). מתחילת השנה מסתכמת גביית המיסים בסך של כ-102.6 מיליארד שקלים בהשוואה לכ-113.1 בתקופה המקבילה אשתקד, כלומר ירידה נומינלית של 9.1%.
בניכוי תיקוני החקיקה וההתאמות, נרשמה עלייה ריאלית בהכנסות בשיעור של 4.4%. במיסים הישירים נרשמה ירידה בשיעור של 11.5%, ואילו במיסים העקיפים נרשמה עלייה חדה בשיעור של כ-21.8%.
יש לציין, כי מדובר בחודש חריג בכל הנוגע להכנסות ממיסים עקיפים בשל שתי סיבות עיקריות: גידול חד בהכנסות ממיסי ייבוא על כלי רכב, עקב הקדמת הייבוא לפני יישום הרפורמה ב"מיסוי ירוק" - סכום שמרביתו הינו הפרשי עיתוי ותו לא, כמו גם עלייה בהכנסות ממע"מ מקומי בשל הקדמת רכישות וביצוע תשלומים לפני העלאת שיעור מע"מ ב-1 ביולי.
סך ההכנסות ממיסים עקיפים הסתכמו בכ-10.2 מיליארד ש"ח ביולי, לעומת 7.9 מיליארד ש"ח ביולי 2008. בניכוי תיקוני חקיקה והתאמות, עלו ההכנסות בשיעור ריאלי של כ-21.8%. זה החודש הראשון מתחילת השנה בה חלה עלייה בהכנסות ממיסים עקיפים. עם זאת, אומרים באוצר, יש להיזהר מהסקת מסקנות על סמך נתוני הגבייה המצטברים, שכן, חלק ניכר מהגידול נובע מהקדמת ההכנסות, במיוחד בתחום ייבוא כלי רכב, וכן מהקדמת רכישות או תשלומים (כגון דירות, רהיטים, מוצרי חשמל וכולי) לקראת העלאת שיעור המע"מ. קרי, חלק מהגידול בהכנסות ייחשב כ"הפרשי עיתוי" - על-חשבון החודשים הקרובים.
סך ההכנסות ממיסים ישירים הסתכמו בכ-7.4 מיליארד ש"ח ביולי השנה לעומת כ-8.5 מיליארד ש"ח ביולי 2008. בניכוי תיקוני חקיקה והתאמות, ירדו ההכנסות בשיעור ריאלי של כ-11.5%.
בהתייחסו לנתוני ביצוע התקציב והכנסות המדינה ממיסים לחודש יולי 2009, אמר שר האוצר, יובל שטייניץ: "נתוני גביית המיסים לחודש יולי, המצטרפים לסימנים חיוביים נוספים כגון העלייה בייצוא הסחורות בחודשיים האחרונים ומדד מנהלי הרכש החיובי הראשון מזה יותר משנה - מצביעים על מגמה כללית של התייצבות במשק".
שטייניץ הוסיף כי "יחד עם זאת יש להדגיש, כי מדובר בנתוני גבייה חריגים של חודש אחד בלבד, ועדיין מוקדם להסיק מהם מסקנות נחרצות לגבי המגמה העתידית. למרות מגמת ההתייצבות, יש לזכור כי המשבר עדיין לא חלף ואנחנו צפויים לסיים את השנה עם גרעון חריג בהיקפו. נמשיך לקדם רפורמות במשק ונשמור על מדיניות של יוזמה ואחריות".

תאריך:  04/08/2009   |   עודכן:  04/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעל לציפיות - גידול חד בהכנסות ממיסים ביולי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ברוב מוחץ נדחו במועצה הארצית לתכנון ולבנייה טענות החברה להגנת הטבע, ומעל נחל יתלה ייבנה גשר ולא מנהרה
עופר וולפסון
כך עולה מניתוח משרד התמ"ת    עם זאת, הייצוא עדיין נמוך בכ-26.8% לעומת כמות הייצוא ברבעון המקביל    הגידול נובע כמעט כולו בזכות מגזר ההיי-טק
אינדקס מדיה
ארקדי דוכין מספר על המופע החדש "זקוק לך", בו יארח את קרן פלס
עופר וולפסון
כך עולה מנתוני המכירות השנתיים אותם בדקה דן אנד ברדסטריט    בישראל פועלות כיום כ-1,500 חנויות פרחים ומשתלות    במועדים מיוחדים, כמו יום האהבה וערבי חג, עולות המכירות פי 6 עד 8
עופר וולפסון
מערכת גוגל עבור מפרסמים קיבלה ממשק חדש, המאפשרת הגדרת התראות, גרף ביצועיים וסימולטור הקלקות, בין שאר השיפורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il