X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מרבית המפוטרים הגיעו מענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית נסיגה ריאלית חדה של 3.4% נרשמה בתפוקת התעשיה וירידה של 5% נרשמה בשעות העבודה בצד החיובי, קצב הפיטורים הואט בענף המעורב-עילי
▪  ▪  ▪
התמתנות קלה, אך הפיטורים בתעשייה עדיין כאן [צילום: פלאש 90]

המצב הקשה בתעשיה נמשך, אך מורגשת התמתנות קלה בעוצמה. בחודשים אפריל ומאי פוטרו כ-5,500 עובדים מהתעשיה כולה. כך עולה (יום ד', 5.8.09) מניתוח חודשי שערך אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים על מצב התעשיה.
בחודשים אלו פוטרו כ-1,325 עובדים בענף המתכת והחשמל (מוצרי מתכת, מתכת בסיסית, חשמל מכונות וציוד); כ-1,680 עובדים פוטרו מענפי הטכנולוגיה עילית (היי-טק) (רכיבים אלקטרוניים, ציוד לבקרה ופיקוח רפואי, ציוד תקשורת אלקטרוני וכלי הובלה); כ-450 עובדים פוטרו מענף הגומי והפלסטיק; כ-395 עובדים פוטרו מענף הטקסטיל וההלבשה; כ-390 פוטרו מענף המזון; כ-375 פוטרו מענף הדפוס וההוצאה לאור; כ-230 עובדים פוטרו מענף הכימיה; כ-190 עובדים פוטרו מענף המינרלים האל-מתכתיים; כ-43 עובדים פוטרו מענף הנייר; כ-40 עובדים פוטרו מענף הכרייה והחציבה; כ-40 עובדים פוטרו מענף התכשיטים וכ-30 עובדים פוטרו מענף העץ והריהוט.
בסך-הכל, מדובר בירידה של 1.6% במצבת העובדים בתעשיה לעומת הממוצע החודשי ברבע הראשון של 2009. זאת בהמשך לירידה ניכרת של 2.2% ברבע הראשון 2009. כך, מאז החלו פיטורי העובדים מהתעשיה ברבע השני של 2008, פוטרו כ-19,600 עובדים. כלומר, ירידה מצטברת של 5.4% במצבת העובדים.
מניתוח המפוטרים בתעשיה בחודשים אפריל-מאי 2009 לפי קבוצות ענפים, מתברר כי כ-37% מהמפוטרים בתעשיה בחודשיים הנסקרים, הם מקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית. מדובר בירידה של 2.3% במצבת עובדי הקבוצה. זאת בהמשך לפיטורים בקצב מהיר ביותר של 3.6% ברבע הראשון של השנה.
כ-30% נוספים מהמפוטרים היו בקבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית. זוהי ירידה של 1.8% במצבת עובדי הקבוצה, בהמשך לירידה של 2.2% ברבע הראשון של השנה.
קרוב ל-25% מהמפוטרים נפלטו מענפי הטכנולוגיה המסורתית. זו ירידה של 1.1% במצבת העובדים בקבוצה, לאחר ירידה חדה של 2% ברבע הראשון של השנה. יש לציין, כי מדובר למעשה בהאטה ראשונה הנצפית בקצב הפיטורים בקבוצה זו.
מהניתוח של התאחדות התעשיינים מתברר, כי רק 10% מהמפוטרים פוטרו מענפי הטכנולוגיה המעורבת-עילית. מדובר בהאטה בקצב הפיטורים ובירידה של 1.1% במצבת עובדי הקבוצה, לאחר צמצום ניכר של 2.3% ברבע הראשון של 2009.

מאז הרבע השלישי של 2008: התעשיה התכווצה בכ-11%

עוד עולה מהניתוח החודשי, כי בחודשים אפריל ומאי נמשכה הנסיגה החדה בתפוקת התעשיה, תוך התמתנות קלה בעוצמתה. נרשמה ירידה ריאלית של 3.4% בתפוקת התעשיה, בהשוואה לממוצע ברבע הראשון של השנה. זאת בהמשך לירידה ניכרת של 4.5% בתחילת השנה, כמותה לא נרשמה מזה כ-8 שנים.
מאז הרבע השלישי של 2008 - עת העמיק המשבר הכלכלי - ועד לחודשים אפריל-מאי - התכווצה תפוקת התעשיה בשיעור מצטבר של כ-11%.
מניתוח תפוקת התעשיה בחודשים אפריל-מאי לפי קבוצות ענפים מתברר, כי בענפי הטכנולוגיה העילית נרשמה ירידה ריאלית חדה של 3.4% בתפוקת הקבוצה.
בענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית, נרשמה התמתנות נוספת בעוצמת הירידות בתפוקה, ונרשמה ירידה ריאלית של 4.3% בתפוקת הקבוצה. זאת לאחר ירידה חדה של 6.7% בתפוקה ברבע הראשון של השנה.
גם בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית נרשמה נסיגה ריאלית חדה של 3.2% בתפוקה, בחודשים אפריל-מאי, בהמשך לירידה של 3.7% בתפוקה בתחילת השנה.
הנסיגה המתונה ביותר בתפוקה נרשמה בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת-עילית, שרשמה ירידה ריאלית של 2.2% בתפוקה בחודשים אפריל-מאי, לאחר נסיגה חדה ביותר בתפוקה בשיעור של 7.8% ברבע הראשון של השנה.
בחודשיים הנסקרים, נרשמה ירידה חדה של 5% בשעות העבודה הכוללות בתעשיה. נסיגה כה חדה ובתקופה כה קצרה לא נרשמה עד כה מזה קרוב ל-20 שנה. כן נרשמה ירידה ניכרת של 3.5% בשעות העבודה למועסק, כמותה לא נרשם עד כה מעולם.
נתון חיובי אחד שנרשם עם זאת בחודשים אפריל-מאי, הוא הגידול המחודש של 1.8% בפריון העבודה בתעשיה. גידול זה התרחש בשל העובדה כי הירידה בתפוקה התעשייתית בתקופה זו הייתה מתונה לעומת הירידה החדה בשעות העבודה הכוללות בתעשיה.

תאריך:  05/08/2009   |   עודכן:  05/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחודשים אפריל-מאי פוטרו עוד כ-5,500 בתעשיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זנות כלכלית פוליטית {ראה המשך
פלצן אלטע קעקר  |  5/08/09 20:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הסתכמו בכ-541 מיליון ש"ח    הכנסות הקבוצה עלו ב-5.2% לכ-3.25 מיליארד ש"ח    חברות-הבנות: פלאפון עלתה, בזק קווי ירדה, יס הפסידה
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה: כשבני משפחה חבשו מסיכות על פניהם והקפידו על היגיינה של הידיים, הסיכויים להידבק בשפעת מקרוב משפחה חולה ירדו בשני שליש
איציק וולף
אוריאל פרץ ליברנט, בן 21 מאפרת נהרג ושלושה נפצעו באורח קל בתאונה שאירעה בשטח אימונים בדרום רמת הגולן
עופר וולפסון
הממונה על שוק ההון פרסם הטיוטא, שנועדה למנוע את ניגוד העניינים הטמון בניהול חשבונות מפצלים ופעילות בלתי-חוקית של פעילות ברוקר בחשבונו שלו לפני הביצוע בעבור לקוחות
יפעת גדות
מחקר חדש מראה כי הגבלת קלוריות לא רצופה (לסירוגין), סיפקה הגנה טובה יותר כנגד התפתחות גידולים של השדיים לעומת אותה רמת הגבלת קלוריות כוללת לאורך זמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il