X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר התייחס לנושא התערבות פישר בשוק המט"ח, עוד אמר בראיון לגל"צ: העובדים הזרים הם הסיבה לפגיעה בשכבות החלשות - יהודים וערבים שלא מוצאים עבודה
▪  ▪  ▪
החלטה נכונה. שטייניץ [צילום: אורי פורת]

"ידעתי מראש על החלטת נגיד בנק ישראל לרכוש מאות מיליוני דולרים. יש כאן הבנה של חשיבות היצוא. האוצר מעניק ערבות להגדלת היצוא, בנק שראל תומך בדולר. שני המהלכים הם שני רגליים של אותה מדיניות - תמיכה ביצוא. הקרדיט מגיע גם לאוצר והתוכנית שהגיש לממשלת ישראל ולא רק לבנק ישראל" - כך אמר הבוקר שר האוצר, יובל שטייניץ, בראיון לתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל.
שר האוצר נשאל האם אין מדובר בהתערבות מוגזמת ובהצפת המשק בשקלים, והשיב: "יש כאן חזרה אחורה אך יש מצב מיוחד במשק ובעולם. אנחנו עומדים במשבר החמור ב-70 השנה האחרונות ולכן נדרשים גם צעדים חריגים כמו תקציב דו שנתי, עסקת חבילה במשק ורכישת דולרים בכמות גדולה. החלטת פישר היא נכונה.
שטייניץ הדגיש כי אין חשש להתפרצות אינפלציונית. באשר לשאלה האם סטנלי פישר צריך להעלות את הריבית במשק כהיערכות לאינפלציה, השיב שר האוצר: "אנחנו בודקים את כל הצעדים".
בעניין מס הבצורת, ציין שטייניץ כי "ממשלות ישראל בעבר טעו כשלא הלכו לפתרון התפלה. בעשור האחרון נפלו החלטות נכונות להקים פתרונות של התפלה. ישנם כמה מתקנים גדולים שיקומו עד 2011 ושניים שקיימים כבר היום. ב-2013 נוכל לתת לכינרת ולמאגרי המים להתמלא. המס על המים הוא זמני ונועד להתגבר על בעיית הבצורת".
באשר לשאלת גירוש עובדים זרים, אמר שר האוצר: "יש למצוא פיתרון למספר קטן מאוד של ילדים. אם אנחנו נהיה המדינה המערבית הראשונה שמכריזה שכניסה עם ילד לישראל או כניסה לישראל בהריון היא תעודת ביטוח - זו תהיה פגיעה בכלכלת ישראל ובמפעל הציוני. אנחנו לא בית לעניי כל העולם. אני נגד הפופוליזם. העובדים הזרים הם הסיבה לפגיעה בשכבות החלשות בישראל - יהודים וערבים, חרדים וחילונים שלא מוצאים עבודה. גם בארה"ב מגרשים משפחות עם ילדים שנכנסו לצורך עבודה באופן לא חוקי.
יש התייצבות במשק הישראלי ואפילו שיפור קל. יש לסייג את הדברים - אנחנו עדיין בעיצומו של המשבר. הדרך עוד ארוכה לפנינו. עלינו להיות זהירים ומחושבים על-מנת לחזור למסלול הצמיחה.
לפני כחצי שנה הייתה במשק הישראלי אווירה של פניקה. חיינו ללא תוכנית כלכלית, על סף שביתה והיה חשש שהמדינה תזרים 100-50 מיליארד לאג"חים, מה שהיה מגדיל את הגירעון. כיום הספינה שטה בכיוון אחד, לא במעגלים"
מאז אפריל וההחלטה על התקציב הדו שנתי, אנחנו נעים לכיוון אחד ברור. אנחנו מקבלים פידבקים מהגורמים הבינלאומיים: העלאת הדירוג למדינות מפותחות, הדוח שפירסם אתמול ברקליס, החלטת ה-OECD על הצטרפות ישראל ב-2010. גורמים רציניים בעולם נותנים אמון במשק הישראלי.
אנחנו גם הורדנו מסים וגם העלנו מסים. הטלנו מסים עקיפים באופן זמני כדי לשמור על מסגרת התקציב ולמנוע את הגדלת הגירעון. זאת על-מנת לשמר את דירוג האשראי ובכך כבר נחלנו הצלחה גדולה. S&P, סוכנות הדירוג הגדולה בעולם, החליטה להותיר את דירוג האשראי של ישראל ולא להורידו.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  05/08/2009   |   עודכן:  05/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שטייניץ: "המצב דורש צעדים חריגים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמיתי זיו
ממירי עיד"ן (DTT) מאפשרים קליטה של הערוצים 1, 2, 10, 33 ו-99 בחינם בלא צורך בחיבור לתשתית HOT או Yes
מחלקה ראשונה
שר התמ"ת ושר החינוך סיכמו על שילוב פעילויות חינוכיות בשנה"ל הבאה לעידוד רכישות כחול-לבן    השר בן-אליעזר: "אחד המקורות החשובים לרכישות כחול-לבן הוא רכישות מרוכזות של ועדי העובדים"    כל תוספת רכישות של 100 מיליון שקל מתוצרת הארץ, תורמת ליצירת כ-3,000-2,500 מקומות תעסוקה
מחלקה ראשונה
מאות מתומכיו של מנהיג האופוזיציה מיר חוסיין מוסאווי נאספו מחוץ למבנה בו נעערכה ההשבעה בטהרן, אך לא נמסר על התנגשויות עם המשטרה
עופר וולפסון
מרבית המפוטרים הגיעו מענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית    נסיגה ריאלית חדה של 3.4% נרשמה בתפוקת התעשיה וירידה של 5% נרשמה בשעות העבודה    בצד החיובי, קצב הפיטורים הואט בענף המעורב-עילי
עופר וולפסון
הסתכמו בכ-541 מיליון ש"ח    הכנסות הקבוצה עלו ב-5.2% לכ-3.25 מיליארד ש"ח    חברות-הבנות: פלאפון עלתה, בזק קווי ירדה, יס הפסידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il