X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מפיקים בשוק התרעמו על העמדה שנקט האגוד נגד ההסכם המתגבש
▪  ▪  ▪
מבקשים הסדר הולם [צילום: פלאש 90]

פילוג בין המפיקים בעקבות ההסכם המתגבש עם ערוץ 10: קבוצה גדולה של מפיקים פנתה היום לרשות השנייה וציינה כי בשוק קיימים אלפי עובדים אשר מתפרנסים מתוכניות שאינן סוגה עלית (דרמות ותעודה). במכתב אשר הגיע לידי TheMarker קראה קבוצת המפיקים לרשות השנייה למצוא הסדר הולם לנושא הקולנוע והז'אנר העילי אך ביקשה להזכיר כי "יש מספר רב של מפיקים ומשרדי הפקה המפיקים תוכניות טלוויזיה שאינן ז'אנר עליון".
על המכתב חתמו אסף גיל מגיל הפקות, אפרת דרור ויואב פרץ מאולפני הרצליה, חיים מנור ממעגלות, עמי אמיר ממטר, אורי דיקשטיין משמיים הפקות, עידו צוקרמן מבזז הפקות, גבעון שניר ומיכל בן דוד מריאליטי הפקות, איתן אבוט מאבוט רייף מאירי, עדי גולן מג'ני הפקות ואילנה זיו מחברת זיו 10. חלק מהמפיקים שחתמו על המכתב אינם חברי אגוד המפיקים.
הפרשה החלה ביום ראשון האחרון כאשר יו"ר איגוד המפיקים מוש דנון אמר ל-TheMarker כי האיגוד יעתור לבג"צ נגד הסכם ערוץ 10 אם יפגע ביוצרים. הדבר הוביל לפילוג באיגוד המפיקים לאחר שמפיקים אמרו שהדבר לא נעשה על דעתם ומנוגד לעמדתם. עמי אמיר מחברת מטר כתב לאיגוד המפיקים ביום ראשון כי "קריאתו של מוש דנון המתנגדת להסכם המתגבש עם ערוץ 10 אינה על דעתי ודעת הרבה מפיקים וחברות הפקה נוספות. לא כולנו עוסקים רק בקולנוע ודרמה ואנו מנסים להוציא את פרנסתנו מכל ז'אנר אפשרי.
"מאחר שהנהלת האיגוד ברובה המכריע בעלת אינטרסים בעיקר בקולנוע ודרמה היא לא מבטאת את דעתם של רוב המפיקים בארץ, ולכן מוטב היה לעשות הצבעה בין החברים אם אמירה זו מייצגת את רובנו. אני משוכנע שלא. כדאי להתחשב בשאר המפיקים, ולא, הייתי ממליץ להקים איגוד חדש של מפיקי טלוויזיה בלבד העוסקים לא רק בדרמה". האגוד פירסם את דבריו של אמיר בצירוף גילוי נאות על כך שחברת מקאן אריקסון, המפרסמת בערוץ 10, היא שותפה של אמיר בחברת ההפקות.
על פרסום זה הגיב אמיר בזעם וכתב לאיגוד: "הגילוי הנאות הוא לא על דעתי אלא הוסף על-ידי הנהלת האיגוד ונועד לרמוז שאני פועל בשם גורמים אחרים. לפני שהוצאתי מכתב זה לא דיברתי או התייעצתי עם אף גורם שהוא והוא לחלוטין על דעת עצמי בלבד ויש כאן ניסיון כמעט פשיסטי להפוך מכתב זה לאחר ממה שהוא. לצורך גילוי נאות, אוסיף שלמעט 2 אנשים בהנהלת האיגוד, כל שאר החברים בהנהלת האיגוד מוציאים פרנסתם בעיקר מז'אנר עליון, וסרטי קולנוע בלבד ומייצגים בעיקר את האינטרסים של עצמם.
"בנוסף, אציין בהזדמנות זו שהנהלת האיגוד סירבה בתחילה לפרסם את מכתבי, ורק תחת לחץ שלי הם הסכימו לבסוף וגם זאת לאחר כשלוש שעות. וגרוע מכך לא התביישו להוסיף 'גילוי נאות' שנעשה על-ידם ולא על-ידי. מלבד טיפשות גדולה, יש כאן ניסיון של סתימת פיות שלא מתאים לארגון המתיימר לדגול בערכי חופש הביטוי, התרבות והדמוקרטיה".
יו"ר איגוד המפיקים מוש דנון מסר כי "לבי עם אותם מפיקים שעובדים עם ערוץ 10 ונאלצים לצאת להגנתו ואף להפגין יחד אתו למרות התקציבים הנמוכים מאוד שהם נאלצים לעבוד בהם. הנהלת אגוד המפיקים נבחרה באגוד דמוקרטי על-ידי רוב חברי האגוד. ישיבות הנהלת איגוד המפיקים פתוחות וכל אחד רשאי להביע את דעתו ועמדתו. עם זאת, איגוד המפיקים הינו חלק מתוך שבעה ארגונים המרכיבים את ממ"ה מטה מאבק היוצרים המנהל את המאבק".
במכתב ששלח ביום שלישי יו"ר אגוד המפיקים מוש דנון לאמיר הוא כותב כי "ראשית אפתח בכך שאם מאיזו שהיא סיבה, משהו בהתנהלות מולך פגע בך אנו מתנצלים. מאבקנו אינו בערוץ 10 ואין אנו חפצים לסגור אותו שלא לדבר על העובדה שזה לא בכוחנו. אנו רואים במאבקנו מלחמה על היצירה הישראלית על שלל גווניה תוך סיכון אישי של מקורות פרנסתנו. עמי, כחבר ותיק באיגוד וכמי שהשתתף בלא מעט מאבקים אתה יודע שאמירות שונות הן חלק ממו"מ והתנהלות מול הגופים הכה חזקים העומדים מולנו". האגוד קרא לאמיר להביע את עמדתו בישיבת ההנהלה הקרובה.
מאיגוד המפיקים נמסר עוד כי הם חותמים על המכתב שנשלח לרשות השנייה ומסכימים עם תוכנו.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  05/08/2009   |   עודכן:  05/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פילוג בין המפיקים בעקבות ההסכם עם ערוץ 10
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך עולה מכינוס הקיץ שקיימה חברת אגרקסקו    מכרה באירופה בכ-550 מיליון אירו ב-2008    גרמניה היא המובילה ביבשת בצריכה האורגנית - עם עלייה של 90% במכירות מאז 2003
יורם גביזון
חברת מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר אשטרום תעשיות ועופר גלזר תקבל 117.8 מיליון שקל
עופר וולפסון
סקר של חברת הייעוץ הגדולה בקרב אנשי מקצוע מארגונים גדולים ובינוניים בארה"ב, מעלה כי 53% מהם יעבדו בחופשת הקיץ    הגברים נטו יותר לכיוון עבודה בחופשה, אך הם גילו גם יותר נטייה לזמינות עבור בני המשפחה מהנשים
אלעזר לוין
רוכשת מקופ"ח כללית את חלקה - 35% - בחברה    קופ"ח תקבל בתמורה 4.1% ממניות הראל
גלית יצחק
תשעה ילדים ושלוש נשים לקחו מהארוע בו השתתפו מגשי אוכל שנותרו, מיחזרו את השאריות, ולבסוף הובהלו לבית חולים כשהם סובלים מהרעלת מזון    הסיבה: לא שמרו על האוכל בתנאים נאותים    מצבם טוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il