X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקטינה בת ה-3 שסבלה משיעול קיבלה תמיסה לאינהלציה במקום סירופ וסבלה מהקאות ומרעידות בית המשפט פסק שהרוקחת התרשלה וחייב אותה ואת שירותי בריאות כללית בפיצוי
▪  ▪  ▪
ללא בקרה [צילום אילוסטרציה: AP]

המקרה המזעזע הבא מלמד עד כמה חשוב שרוקחים יקפידו לתת הסבר מפורט על תרופות טרם מסירתן ללקוחות. קטינה מקרית גת תבעה באמצעות אמה את הרוקחת ילנה ליטבין ואת שירותי בריאות כללית - מחוז דרום בבית משפט השלום בקריית גת לאחר שניתנה לה בטעות תרופה שגויה.
מכתב התביעה עלה שביום 8.2.05 התפתח שיעול אצל הקטינה והרופאה נתנה לאמה מרשם לסירופ מסוג BRICALIN ELIXIR במינון של 4CC שלוש פעמים ביום, למשך חמישה ימים. האם ניגשה לבית המרקחת השייך לשירותי בריאות כללית והרוקחת ליטבין ניפקה לה תרופה מבלי שהסבירה לה על אופן ומטרת השימוש.
בשעות הערב, שתתה הקטינה מהתרופה ולאחר דקות ספורות החלה להקיא, חום גופה עלה והיא סבלה מרעידות. פרמדיק איבחן שהתרופה שהאם נתנה לקטינה אינה התרופה שנרשמה במרשם על-ידי הרופאה, אלא תרופה לשימוש חיצוני. בירור נוסף העלה כי הרוקחת מסרה לאם SOL BRICALIN במקום BRICALIN ELIXIR - יובהר כי SOL BRICALIN מיועד לשימוש חיצוני בלבד כתמיסה לאינהלציה בעוד ש- BRICALIN ELIXIR הינו סירופ לשתייה. הקטינה הובהלה לבית החולים ברזילי שם אושפזה לצורך השגחה למשך יממה.
הילדה סבלה מקצב לב מואץ
מסיכום המחלה עלה שבעקבות נטילת התרופה השגויה הופיעו אצלה טכיקרדיה (קצב לב מואץ) והקאה פעם אחת. בדיקת סימנים חיוניים העלתה חום 39.1 דופק לדקה 205. בחדר המיון בוצעו לקטינה בדיקות דם על-מנת לוודא שלא נגרם נזק ולאבחן את מצבה. לאחר אישפוז בן יום, שוחררה הקטינה לביתה ובהמשך הייתה בטיפול מעקב אצל רופאת המשפחה במשך כחודש ימים.
בכתב התביעה נטען שהרוקחת שמכרה לאם את התרופה השגויה הפרה את חובת הזהירות כלפי הקטינה ובכך התרשלה, והיא חבה בנזקי הקטינה ואמה מכוח אחריותה השילוחית. עוד נטען כי הנתבעות פגעו באוטונומיה של הקטינה בכך שהפרו את סעיף 13 לחוק זכויות החולה, תשנ"ו - 1996 הקובע כי לא יינתן טיפול לחולה אלא אם נתן הסכמה מדעת.
הקטינה טופלה בעבר בתרופה
בכתב ההגנה טענו הנתבעים שהטעות במסירת התרופה השגויה, אינה עולה לכדי רשלנות והפרת חובת זהירות, ומדובר בטעות אנוש מצערת ותו לא. "לכתב התביעה לא צורפה חוות דעת רפואית ולא הוכח הקשר הסיבתי הרפואי בין נטילת התרופה השגויה ובין הצורך באישפוז והטיפול לאחריו". הנתבעים הוסיפו שעל האם רובץ אשם תורם, שכן בעבר נטלה הקטינה את אותה התרופה והיה על האם להבחין בטעות. "הקטינה סבלה מבעיות דומות עובר לאירוע ואין לאירוע כל השפעה על הקטינה אשר חזרה לתפקד כמקודם. הנזקים הנטענים הינם מופרכים ומוגזמים ללא כל עיגון במציאות". הנתבעים ביקשו לדחות את התביעה.
השופט איל באומגרט פסק שהרוקחת התרשלה והפרה את חובת הזהירות שהיא חבה כלפי הקטינה, ואף הפרה הוראה חקוקה. "בטענת הרשלנות התורמת ע"י האם אין ממש. רוקח חב חובת זהירות מוגברת כלפי הציבור שאינו בקיא ואינו אמור להיות בקיא בתרופות ובמרשמים. הציבור הרחב שם יהבו על הרוקח שינפק לו תרופה נכונה, בדיוק כפי שנרשם ע"י הרופא המטפל ולא יסטה ימין או שמאל. הטענה כי בעבר טופלה הקטינה באמצעות התרופה כפי שרשמה לא הוכחה... אם הקטינה הינה אישה קשת יום שסמכה ובדין סמכה על הנתבעת כי זו תנפק לה את התרופה הנכונה".
הרוקח חייב במשנה זהירות
השופט דחה גם את הטענה שלא הוכח קשר סיבתי רפואי בין אירוע הנפקת התרופה השגויה ונטילתה, ובין הצורך באישפוז ובטיפול שאחריו. "אומנם לא צורפה חוות דעת רפואית מטעם התובעות, אולם מנספח ה' לתצהיר האם שהינו מכתבו של ד"ר רובינשטיין, אחראי ניהול סיכונים במחוז דרום של הנתבעת, עולה כי האישפוז היה נחוץ".
בסופו של דבר הנתבעים חויבו לשלם לקטינה ואמה 15,000 שקל עבור כאב וסבל, "אין צורך להכביר מילים על הסבל והטראומה, שנגרמו לקטינה שהייתה אז כבת שלוש, אשר נאלצה לחוות חוויות כה טראומטיות, שבקצת זהירות ניתן היה וצריך היה למנוע אותן".
כן הדגיש השופט כי הרוקחת ניפקה לאם התובעת תרופה שגויה "ואין ולא יכול להיות חולק שאם התובעת לא קיבלה הסבר על כך ובוודאי שלא הייתה מסכימה לקבלת תרופה שגויה ואף לא הייתה מטפלת בה בבתה הקטינה. בכך הופרו הוראות סעיפים 13 ו- 14 לחוק זכויות החולה... בענייננו, הפגיעה באוטונומיה הינה חמורה. ויודגש - הרוקחת, ברשלנותה, הנפיקה לקטינה תרופה שגויה המיועדת לשימוש חיצוני בעוד שהרופאה המטפלת נתנה מרשם לתרופה הניטלת בבליעה. לפיכך, בגין הפגיעה באוטונומיה זכאית קטינה לסך של 10,000 שקל". השופט חייב את הנתבעים גם בפיצוי אובדן השתכרות לאם בסך של 1,600 שקל ועוד 1,500 שקל בגין הוצאות על תרופות.

תאריך:  09/08/2009   |   עודכן:  10/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרוקחת רשמה לפעוטה תרופה שגויה וגרמה לאשפוזה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ובטח היא עובדת עד עצם היום הזה ל"ת
מדינה בהכחשה.  |  9/08/09 19:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
השוכרים טענו שזמן קצר לאחר ששכרו את הדירה הנתבעת הודיעה להם שייתכן שיפונו מהמבנה    בית המשפט חייב את המשכירה להשיב להם דמי שכירות
איריס פרחי
בית משפט פסק שאין לפצות נוסע בגין איחורים של הרכבת שלא על-פי הנוהל    נקבע שאין לשנות את הנוהל הקובע פיצוי אחיד ללא קשר לנסיבות האיחור
מחלקה ראשונה
כך דיווחו כמה עיתונים במצרים    בשל אמצעי הביטחון הקפדניים לא הצליחו הטרוריסטים לפגוע בשגריר שלום כהן    לשכת ראש הממשלה נמנעת מתגובה רשמית
עידן יוסף
ראש ישיבת "תורת החיים" עזב את הישיבה ועבר לגור בגליל    השבוע חזר להנהגת הישיבה, והפעם רוחני יותר
עידן יוסף
נשיא המדינה אמר בעצרת ההזדהות עם הקהילה הגאה: אין אנו רשאים לנבור בחיי אחרים כל עוד הם שומרים על החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il