X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך אמר נשיא לשכת המסחר והתעשיה בחיפה והצפון, גד שפר עם זאת, במכתב שכתב שפר לשר התחבורה אודות הפרסומים בדבר תמיכתו בשימוש בבסיס חה"א רמת דוד כחלופה לשדה-תעופה בינ"ל בצפון, הוא ציין כי הדבר עלול לעכב שוב את התוכנית
▪  ▪  ▪
נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, גד שפר [צילום: יח"צ]

"המגזר העסקי בצפון יתמוך בכל חלופה שתיבחר כדי שסוף-סוף יפעל בצפון שדה תעופה בינלאומי, שכה חיוני לכלכלת האזור". כך אמר (יום ג', 11.8.09) נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, גד שפר.
עם זאת, שפר הודיע כי הוא חושש מהפרסומים האחרונים, לפיהם תומך שר התחבורה, ישראל כץ, בבסיס חיל האוויר ברמת דוד כחלופה הולמת להקמת שדה התעופה הבינלאומי בצפון, יותר מאשר מנחת מגידו או שדה התעופה הקיים בחיפה. לדבריו, פרסומים אלה מעוררים בו חשש כי יהיו עיכובים נוספים במימושה של התוכנית.
במכתב לשר התחבורה כתב שפר כי כל תוכנית מעשית להקמת שדה תעופה בינלאומי בחיפה תתקבל בברכה, אולם "אנו חוששים שהעלאת חלופות נוספות תפתח את התהליכים מראשיתם, ותמשיך מצב בלתי נסבל, שבו אחרי 14 שנות ביורוקרטיה אנחנו נותרים קרחים מכל הצדדים - בלי שדה תעופה בינלאומי, בלי הרחבה של הנמל ועם גבנון, המונע פיתוח הולם של שטחי מסחר ותעשיה במפרץ חיפה. בינתיים, כאשר במשך שנים לא עושים דבר, שדה התעופה הקיים מנוון, בעלי מטענים משתמשים בנתב"ג - עידוד נוסף למעבר פעילות עסקית למרכז הארץ".
"נחיצותו של שדה תעופה בינלאומי בצפון הוכחה שוב ושוב, והגיע הזמן למימוש ההחלטות והתוכניות", אמר שפר.
ההחלטה על תכנון שדה תעופה בינלאומי בחיפה והפעלתו במשולב עם נמל ימי התקבלה עוד במאי 1995. במשך חמש שנים נערכו סקרים שונים והממשלה החליטה על הפרטת שדה התעופה בחיפה ובמאי 2000 נקבעה תמ"א 15, המאשרת את סיווגו של שדה התעופה של חיפה כשדה תעופה מדרגה 2, אשר יענה על ביקושים לטיסות בינלאומיות עד לונדון ובירות סקנדינביה. כספים רבים הושקעו בתכנון, תוך בדיקת האפשרות של הארכת מסלול ההמראה ל-2,400 מטר, מהם כ-500 מטר בתוך הים.
ביולי 2002 הכריזה ממשלת ישראל על הרחבת שדה התעופה בחיפה כפרויקט לאומי. ההכרזה אושרה שוב בפברואר 2003. מאז הכרזות אלה התנהלו בעיקר דיונים שלא הובילו לצעדים מעשיים.

תאריך:  11/08/2009   |   עודכן:  11/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נתמוך בכל חלופה לשדה תעופה בינ"ל בצפון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אינדקס מדיה
להרגיש באיטליה בלב ירושלים    פסטיבל אמנות ופסטה מגיע שוב עם כל השמחה והצבעוניות    הכניסה חופשית
רותי אברהם
נדחה ערעור העיתונאי איתן רבין על הרשעתו בהאזנת סתר לעורך מעריב לשעבר ולמו"ל נמרודי    השופט גרוניס: אין מקום לשקול "השבת הגלגל לאחור"
עופר וולפסון
התעשיה האווירית, מפתחת המערכת, מסרה כי הניסוי הסתיים בהצלחה    הציעה את המערכת לגורמי תעופה בעולם, בעקבות אירוע ההתנגשות האחרון מעל נהר ההדסון בניו-יורק    עלותה: כמיליון דולר ליחידה
איציק וולף
מערכת סרט
לרגל יום הולדתה ה-70 של אלמגור, יערוך הפסטיבל הבינ"ל ה-6 לסרטי נשים ערב מחווה חגיגי לכבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il