X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש המחוזי חייב רוכשי דירות בפרויקט בירושלים, שנקלע לקשיים, להוסיף 30%, אם לא הפקידו את הכספים בחשבון הליווי הכונסת: חשד לעבירות פליליות של חברת הבניה אנשי עסקים הילוו ללוי 3 מיליון שקל להשלמת הון עצמי
▪  ▪  ▪
רוכשי הדירות יוסיפו 30% [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

רוכשי דירות בפרויקט של הקבלן עובד לוי ברמת בית הכרם, ירושלים, שנקלע לקשיים, יחויבו להוסיף 30% על הכספים שכבר שילמו - פסקה שלשום (10.8.09) שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, דנה קרת-מאיר. בכך אימצה את הצעתה של כונסת הנכסים לפרויקט, רואת החשבון עליזה שרון.
השופטת הלכה בעקבות פסקי הדין בפרשת חפציבה בכלל ופרויקט מחסיה בפרט. שם נקבע, כי קוני דירות יחויבו להוסיף 30% נוספים על מה ששילמו, כתנאי לקבלת הדירות. מצד שני, קבעו בתי המשפט כי האחים אלישוב, שרכשו למטרות עסקיות עשרות דירות במחסיה, לא יקבלו יחס מועדף, כפי שקיבלו קונים פרטיים .השופטת קבעה, כי ניתן להפעיל לגבי עובד לוי שיטה דומה לזו שהופעלה במחסיה.
אי לכך פסק בית המשפט:
  • רוכשי דירות שהפקידו את כספם לחשבון הליווי, כיאות, יקבלו את דירותיהם מבלי שיצטרכו לשלם סכום נוסף.
  • רוכשי דירות שלא הפקידו כספים לחשבון הליווי, אלא לחשבונות פרטיים של בעלי החברה, יחויבו להוסיף 30% על מה שכבר שילמו. סכומים אלו דרושים כדי לסיים את הבניה.
  • אנשי העסקים דורון לוי והלל צ'רני, וכן חברת הולילנד תיירות, שהלוו לעובד לוי 3 מיליון שקל להשלמת ההון העצמי, לא יקבלו עדיפות בהחזר כספם. אם לאחר גמר הבניה ישארו עודפים בקופת הכונסת, הם יוכלו לפרוע את חובם מתוך כספים אלו, בעדיפות על אחרים.
הפרויקט ברמת בית הכרם נכנס אשתקד לקשיים, ובסוף 2008 מונתה שרון לכונסת נכסים, על-פי בקשת הנושים המובטחים, בנק הפועלים וכלל-ביטוח.

חסרים 7.3 מיליון שקל

קוני הדירות שילמו עד עתה 35 מיליון שקל, אך 11 מיליון שקל מתוך סכום זה לא נכנסו לחשבון הליווי, אלא הועברו לחשבונות פרטיים של עובד לוי ואחרים. שרון דיווחה, כי בקופה חסרים 7.3 מיליון שקל. לדברי שרון "קיים חשד לעבירות פליליות בנושא זה". השופטת קבעה, בניסוח מתון יותר: "קיים חשש ממשי לפעולות בלתי סדירות שנעשו על-ידי החברה ומנהלה, וסכום משמעותי הוסט מהפרויקט".
הכונסת שרון הסבירה, כי קונים שהעבירו כספים לחשבונות אחרים, ולא לחשבון הליווי, קיבלו בתמורה הטבות חריגות. חברת עובד לוי הכחישה טענות אלו.
עובד לוי ואנשיו העלו בחדשים האחרונים טענות שונות נגד עליזה שרון ופעילותה. בית המשפט, בהחלטתו, אימץ את הדיווחים של שרון וקיבל את ההצעה שהגישה לפתרון הבעיות ולגמר בנית הדירות. בית המשפט דחה את דרישתה של חברת עובד לוי, לערוך חקירה לגבי כל קונה בנפרד כדי לקבוע את זכויותיו.
חלק ניכר מהחלטת בית המשפט מוקדש לניתוח פעולותיהם של מנהלי חפציבה, לאחר התמוטטותה. השופטת קבעה, כי אפשר ליישם שיטות פעולה ולקחים מפרשת חפציבה לגבי פרויקט עובד לוי, אם כי הוא במצב אחר ובהיקף קטן מאוד, באופן יחסי לחפציבה.

תאריך:  12/08/2009   |   עודכן:  13/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובד לוי בעקבות חפציבה: הקונים יוסיפו 30%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השר להגנת הסביבה טוען כי משבר במשק המים לא חלחל למקבלי ההחלטות ובאופן פופוליסטי מוצג פתרון ההתפלה כחזות הכל    "התפלה צורכת אנרגיה ולא ניתן להתעלם מהמשבר במשק האנרגיה המונח לפתחנו"
מאיה שני
אובמה העניק מדליות חירות ל-16 שחקנים, ספורטאים, מדענים ופעילים הומניטריים, ביניהם המדען סטיבן הוקינג, השחקן סידני פואטייה ונשיאת אירלנד לשעבר מרי רובינסון שהואשמה באנטישמיות
איציק וולף
יו"ר האופוזיציה תקפה שוב את ממשלת נתניהו ואמרה כי מדובר בממשלה ללא דרך וללא חזון    "אני רואה את ייאושם של אזרחים רבים. מאות אלפים רואים את מה שקורה ומסדרים לעצמם אזרחות שנייה"
מאיה שני
ספינת מטען שהייתה בדרכה לאלג'יר עם מטען עץ בשווי כשני מיליון דולר נעלמה לפני שבוע בנסיבות מסתוריות
מוטי פשכצקי
גוטמן עדיין מאוכזב מה-3:2 לנתניה. ערן זהבי וקנדה זומנו לשיחה אישית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il