X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משכירה ושוכרת תבעו זו את זו בטענות שונות והמשכירה ביקשה מבית משפט שיורה לשוכרת להחזיר סכומים שקיזזה בית המשפט קיבל חלק מהטענות
▪  ▪  ▪
ללא דמי תיווך

לילי שוורץ השכירה לגילה וייס דירה ותבעה אותה בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים ונתבעה על ידה. מכתב התביעה עלה שבין הצדדים נחתם ביום: 12.2.07 חוזה במסגרתו השכירה שוורץ לוייס דירה בקריית יערים לתקופה של שלוש שנים בעלות של 900 דולר לחודש. מטרת השכירות הייתה שוייס תערוך שיפוצים בדירה, ותשכיר אותה לאחרים. ואכן, וייס ביצעה שיפוצים בדירה, הפכה אותה לשתי יחידות דיור נפרדות, והשכירה את הדירות לשוכרי משנה. דמי השכירות שגבתה משוכרי המשנה היו גבוהים מדמי השכירות ששילמה לשוורץ וההפרש בין שני הסכומים היווה את הרווח שלה.
לטענת וייס, היא זכאית לגבות משוורץ דמי תווך בגין כניסתם של דיירי משנה לדירות שהושכרו על ידה, ומשכך הפחיתה מדמי שכירות סך של 900 דולר. שוורץ ביקשה מבית המשפט לחייב את וייס להשיב לה סכום זה, ובתביעה שכנגד ביקשה וייס לחייב את שוורץ לשלם לה סכומים נוספים בגין דמי תיווך עבור דיירים שהתחלפו במרוצת הזמן.
שוורץ הוסיפה שעל וייס להשיב לה סכומים שקיזזה בגין תיקונים שונים במושכר, שביצעו בעלי מקצוע כשלא הייתה זכאית לכך. וייס השיבה שקיזזה עלות תיקוני נזקים שלא נבעו מרשלנותה ו/או מרשלנותם של שוכרי המשנה ודובר בתיקון נזקי רטיבות שנוצרה מפיצוץ בצינור ותיקון מערכת ביוב שנסתמה. לטענתה, ריח הביוב הבריח את שוכרי המשנה, ולאחר שנבצר ממנה להשכיר את הדירה נגרם לה נזק ממוני בשיעור של 600 דולר.
בפסק הדין קבע השופט אריה רומנוב, שאין לקבל את טענתה של וייס בעניין דמי התיווך. "גם אם בפועל היה ברור לשני הצדדים שהשוכרת לא תתגורר במושכר אלא תשכיר אותו לשוכרי משנה, אין השוכרת בבחינת מתווכת, שכן אין חולק על כך, שהקשרים המשפטיים הקיימים במקרה זה הם בין המשכירה לבין השוכרת, מצד אחד, ובין השוכרת לבין שוכרי המשנה, מצד שני. כידוע, תפקידו של מתווך הוא להפגיש בין צדדים, ולאחר שעשה כן הוא "יוצא מן התמונה", והמשך המגעים מתקיים בין הצדדים שהפגיש, וביניהם בלבד. והנה במקרה שבפנינו, אין חולק על כך, שבין שוכרי המשנה לבין המשכירה לא התקיים כל מגע ישיר קודם לכניסתם של שוכרי המשנה לדירות, ואין חולק על כך, שבין המשכירה לבין שוכרי המשנה אין כל קשר חוזי ישיר. יוצא, אפוא, שהשוכרת אינה בגדר מתווכת, אין היא זכאית לדמי תיווך, ועל כן עליה להשיב למשכירה את הסכום של 900 דולר אותו הפחיתה מתשלום דמי השכירות אותם שילמה למשכירה בתחילת תקופת השכירות".
השופט הוסיף שוייס הייתה רשאית לקזז את עלות התיקונים: "במקרה אחד מדובר בנזק שנבע מליקוי בניה שהיה קיים בדירה אחרת בבניין, ובמקרה האחר מדובר בנזק שנבע מליקוי שהיה קיים בתשתית של הדירה עצמה. יוצא, אם כן, שאין מדובר בנזק שנגרם בשל רשלנות השוכרת או רשלנות שוכרי המשנה, ואף לא בשל בלאי סביר. בנסיבות כאלה, הרי שבהתאם לסעיף 7 לחוק השכירות והשאילה, התשל"א-1971, החובה לשאת בעלות תיקון הנזקים מוטלת על המשכירה. השוכרת טוענת, ואני מחליט לקבל טענה זו, כי היא פנתה למשכירה ונתנה לה הזדמנות לתקן את הליקויים בעצמה, ואולם פנייה זו לא נענתה".
כן הסכים השופט כי לוייס נגרם נזק ממוני עד שתיקנה את בעיית הביוב, והדירה עמדה ריקה במשך למעלה מחודש. בסופו של דבר השופט חייב את וייס לשלם לשוורץ סכום של 300 דולר.

ת.ק. 1942/09 ירושלים
תאריך:  13/08/2009   |   עודכן:  13/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משכיר נכס לשוכרי משנה? אינך זכאי לדמי תיווך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
לדבריו, לאחר שנקלע למצוקה כלכלית הטלוויזיה עוקלה על-ידי ההוצאה לפועל    רשות השידור טענה שההודעה ניתנה כעבור 5 שנים ונפסק שישולם סכום כלשהו
איריס פרחי
לדברי התובע, על המשטרה לשלם עבור הנזק בתוספת עוגמת נפש    המשטרה השיבה שהנהג התעכב והשוטרים נאלצו לשבור את החלונות - נפסק שתפצה
מאיה שני
חברי כנסיית ווסטבורו הידועה לשמצה בארצות הברית בשל גזענותה הגיעה עם שלטים גזעניים למרכזים יהודיים בניו-יורק
מאיה שני
ארצות הברית עושה מאמצים לנקות את דרום אפגניסטן מאנשי טליבן כדי שאזרחי אפגניסטן יוכלו ללכת בשקט לבחירות
אלעזר לוין
ביהמ"ש המחוזי חייב רוכשי דירות בפרויקט בירושלים, שנקלע לקשיים, להוסיף 30%, אם לא הפקידו את הכספים בחשבון הליווי    הכונסת: חשד לעבירות פליליות של חברת הבניה    אנשי עסקים הילוו ללוי 3 מיליון שקל להשלמת הון עצמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il