X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דיסני תפיק גרסה חדשה לסיפורה הידוע של אנה פרנק כשזוכה הפוליצר דיוויד מאמט מופקד על הבימוי אורי קליין מאמין שיעניק לקלאסיקה עיבוד אינטליגנטי ואישי
▪  ▪  ▪
בחירה טובה. מאמט [צילום: AP]

ברגע הראשון החיבור נשמע הזוי: שאולפני דיסני, מעונם של מיקי העכבר ודונלד הברווז, יפיקו גרסה קולנועית חדשה של "יומנה של אנה פרנק". לכך נוספת גם הידיעה שדייוויד מאמט, אחד המחזאים החשובים והייחודיים ביותר של אמריקה זה כמה עשורים, שביים גם כמה סרטים מעניינים ("שם המשחק", "העוקץ הספרדי" ועוד) יביים את הסרט עבור דיסני, שלא נודעו עד כה כמי שבוחרים בבמאים יוצאי דופן כדי לביים את מוצריהם המעוצבים היטב, בין אם הם סרטים מצוירים - או לא.
אבל במחשבה שנייה - למה לא, בעצם? סיפורה של אנה פרנק אוצר בתוכו רבים מהמאפיינים העלילתיים האהודים על קברניטי דיסני מאז ומתמיד: הוא מציג את סיפורה של מתבגרת; הוא עוסק בכוחו המלכד של התא המשפחתי, יש בו יסודות רומנטיים - אהבה ראשונה - וסנטימנטליים, והוא מתאר את ניצחון הרוח האנושית על אכזריותו של האדם (ואכזריות היוותה מאז ומתמיד מרכיב בסרטיה של חברת דיסני; זוכרים את אמא של במבי?).
ומאמט? אין בחירה טובה מזו מלהעניק לגרסה החדשה את הנופך המכובד והיוקרתי שחברת דיסני כנראה שואפת לו בהחלטתה להפיק את הסרט. מאמט התעסק כבר בעבר בנושאים יהודיים (בין השאר בסרטו "מחלק רצח" מ-1991 שתיאר חקירת רצח בקהילה היהודית החרדית בניו-יורק); ובסרטו "הכבוד של וינסלו" מ-1999, שהיה גרסה קולנועית שנייה של מחזהו של טרנס ראטיגן הבריטי, הוכיח שהוא מסוגל לחרוג מהסביבה האמריקנית התוקפנית שבה ממוקמים מרבית מחזותיו וסרטיו, וליצור עיבוד אישי, נבון ואלגנטי לטקסט בעל אופי מוכר ומסורתי.
ההכרזה שמאמט מתכוון בגרסתו ל"יומנה של אנה פרנק" ליצור שילוב בין המחזה המצליח של פרנסס גודריץ' ואלברט האקט, שעליו הבמאי ג'ורג' סטיוונס ביסס את סרטו מ-1959, שהיה מועמד לשמונה פרסי אוסקר - וזכה בשלושה - ליומן עצמו מעוררת לפיכך סקרנות רבה. אחד המרכיבים העיקריים שמאפיינים את יצירתו של מאמט הוא הדיאלוגים שלו, שהם בעלי מהות, סגנון וקצב שייחודיים לו (הם אפילו זכו לכינוי "מאמטספיק"). מעניין יהיה לשמוע איך מאמט ישלב אותם דיאלוגים אל תוך מקום המחבוא באמסטרדם שבו מתנהל סיפורה של אנה פרנק ונכתב יומנה.
מעניין גם מי תיבחר לגלם את דמותה של אנה. על הבמה, בהפקה המקורית של המחזה, גילמה אותה סוזן סטרסברג, בתו של הבמאי והמורה למשחק הידוע לי סטרסברג, והוחלפה מאוחר יותר בשחקנית הישראלית דינה דורון. עבור הגרסה הקולנועית הראשונה ניהלה חברת פוקס המאה העשרים, שהפיקה את הסרט, מסע חיפושים בינלאומי אחר שחקנית צעירה ובלתי מוכרת. היא ספגה ביקורת קשה כאשר בחירתה נפלה לבסוף על מילי פרקינס בת ה-21, שלא רק הייתה דוגמנית בעברה - אלא גם לא יהודייה. בגרסה טלוויזיונית של היומן והמחזה, שהופקה ב-1980, גילמה את אנה מליסה גילברט, שזכורה בעיקר מהופעתה בסדרה "בית קטן בערבה".

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  13/08/2009   |   עודכן:  13/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיוויד מאמט יעשה צדק עם אנה פרנק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
חברת הביוטכנולוגיה הפסידה ברבעון השני כ-3.8 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 900 אלף דולר ברבעון המקביל    מנכ"ל החברה: "ממקדים יכולותינו בשיפור עמידות הסויה לנמטודות"
יפעת גדות
מקרי מוות שישי ושביעי בישראל    גבר בן 40 שאושפז בבילינסון ואישה חולת סרטן בת 54 שאושפזה באיכילוב מתו הבוקר
אלעזר לוין
130 מיליון שקלים מסכום זה ישולמו על-ידי החברה עצמה, על-ידי המרת הלוואות
עופר וולפסון
החברה הנפיקה מניות לפי שווי חברה של 120 מיליון ש"ח    בשלב הציבורי נרשמו עודפי ביקוש גבוהים יותר מפי 10 מההיצע
איציק וולף, רותי אברהם
פעילי ימין קיצוניים חילקו בשכונת מגוריו של הרב חיים דרוקמן כרוזים ובהם נטען כי הוא משתף פעולה עם אויבי ההתיישבות ביהודה ובשומרון בתמיכתו בפינוי שלושה קרוואנים במאחז    "מי שאסר על תלמידיו להיאבק בעמונה אינו יכול לפסוק בעניין ארץ ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il