X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקפדה על תזונה בריאה - המתאימה גם להורדת לחץ הדם - יכולה לעזור במניעת אבנים בכליות ללא הצורך בשימוש בתרופות
▪  ▪  ▪
תפוח בפה - מרחיק את הרופא [צילום: פלאש 90]

הנה סיבה נוספת לאכול נכון: תזונה בריאה עוזרת במניעת אבנים בכליות. אכילה של פירות, ירקות, אגוזים, מוצרי חלב דלי שומן ודגנים מלאים, ובמקביל הגבלת כמות המלח, הבשר האדום, הבשרים המעובדים והמשקאות הממותקים היא דרך יעילה למנוע אבנים בכליות. כך קובע מחקר חדש.
היווצרות אבנים בכליות קשורה לשיעור גבוה של יתר לחץ דם, סוכרת, עלייה במשקל הגוף וכן לגורמי סיכון אחרים למחלות לב. ולממצאים יש השלכות בריאותיות חשובות.
חוקרים מהמרכז הרפואי מיין בבית החולים לנשים בריגהאם ביצעו את המחקר כדי לקבוע את ההשפעות של אכילה בריאה על היווצרות אבנים בכליות. החוקרים אספו מידעי מאנשים שלקחו חלק בשלושה ניסויים רפואיים - במחקר "Health Professionals Follow-up Study" בוצע מעקב אחר 45,821 גברים במשך 18 שנה; במחקר "Nurses' Health Study I", מעקב לאורך 14 שנה נעשה אחר 94,108 נשים מבוגרות ובמחקר "Nurses' Health Study II", עקבו החוקרים אחר 101,837 נשים צעירות במשך 14 שנה.
צוות החוקרים קבע ניקוד לכל משתתף על בסיס שמונה מרכיבים של תזונה בסגנון DASH (דש - תזונה המיועדת לטיפול ביתר לחץ דם): צריכה גבוהה של פירות, ירקות, אגוזים וקטניות, מוצרי חלב דלי שומן ודגנים מלאים, וצריכה דלה של מלח, משקאות ממותקים, בשר אדום ובשרים מעובדים.
סך הכל 5,645 אבנים בכליות התפתחו אצל המשתתפים בשלושת המחקרים. בכל מחקר, משתתפים עם ניקוד ה-DASH הגבוה ביותר היו בסבירות נמוכה ב-40%-45% לפתח אבנים בכליות לעומת משתתפים עם ניקוד ה-DASH הנמוך ביותר. הירידה בסיכון לאבנים בכליות לא הייתה קשורה לגיל, למשקל הגוף, לצריכת הנוזלים ולגורמים אחרים.
מאחר שתזונה המבוססת על DASH יכולה להשפיע על התפתחות יתר לחץ דם, סוכרת ומחלות כרוניות אחרות הקשורות לאבנים בכליות, החוקרים ביצעו גם ניתוח נתונים שהוגבל למשתתפים במחקר שלא סבלו מיתר לחץ דם או מסוכרת. גם בקרב משתתפים אלו, תזונה המבוססת על DASH הורידה את הסיכון לאבנים בכליות.
המחקר מצביע על כך שהקפדה על תזונה בסגנון DASH יכולה להיות חלופה יעילה לתרופות המשמשות לטיפול באבנים בכליות, שרבות מהן גורמות לתופעות לוואי לא נעימות.
תאריך:  17/08/2009   |   עודכן:  17/08/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ראשי הרשויות לא הונחו כיצד להיערך לשפעת החזירים    בוחבוט: הפרטת שירותי הבריאות והוצאת האחיות מבתי הספר נעשתה בלי שייבחנו ההשלכות של פעולות אלו
יפעת גדות
בבוקרו של היום עמדה טורקיה בפני מציאות חדשה: עשרות אלפי בתים נפגעו וקרסו, שריפות פרצו במקומות רבים ועשרות אלפי בני אדם נחשבו נעדרים
יפעת גדות
לחפש עוד לפני שהתינוק נולד
איריס פרחי
לדברי התובעים, הנתבעים התעלמו מתלונותיהם בעניין הרטיבות והנזקים החמירו    הנתבעים התכחשו לאחריותם וטענו שביצעו עבודות איטום באמבטיה והנזילה פסקה; הם חויבו בפיצוי
איריס פרחי
לדברי הנאשם, מעצר הבית מכביד ויש לבטלו לאור כרסום בראיות התביעה ולחילופין להקל בתנאי השחרור בערובה    בית משפט מחוזי הורה על הכנת תסקיר משלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il