X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השרים יעלון, ישי, אדלשטיין, הרשקוביץ וסגן השר פרוש מבקרים בצפון השומרון זהו ביקור ראשון של חבר ממשלה במקום מאז ההינתקות לפני ארבע שנים השר ישי: אלו לא מאחזים בלתי חוקיים, אלה יישובים חוקיים שהוקמו על-ידי ממשלות ישראל
▪  ▪  ▪
משה יעלון [צילום: פלאש 90]
לחדד הגדרות. יישובים חוקיים ולא מאחזים לא חוקיים. אלי ישי [צילום: פלאש 90]

המתנחלים בחומש מקבלים הכרה מהממשלה [ארכיון: פלאש 90]

מספר שרים בממשלת ישראל, בהם המשנה לראש הממשלה וסגן ראש הממשלה החברים בקבינט המדיני-ביטחוני, ביקרו לראשונה בחורבות היישוב חומש שבצפון השומרון.
מדובר בשר משה יעלון - המשנה לראש הממשלה והשר לעניינים אסטרטגיים, בשר אלי ישי - סגן ראש הממשלה ושר הפנים, בשר יולי אדלשטיין - הממונה על ההסברה, בשר המדע והטכנולוגיה פרופ' דניאל הרשקוביץ ובסגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש.
זוהי הפעם הראשונה מאז פינוי היהודים מן היישוב חומש והחרבתו במסגרת תוכנית ההינתקות לפני ארבע שנים שישנה הכרה רשמית של ממשלת ישראל בקשר אל המקום.
השרים וסגן השר ביקרו בחומש במסגרת סיור ארוך שיערכו בתחומי המועצה האזורית שומרון על-פי הזמנת יו"ר המועצה, גרשון מסיקה. הם יבקרו גם במספר מאחזים לא מורשים בהם המאחזים ברוכין, נופי נחמיה, חוות גלעד, רמת גלעד וחוות יאיר. כמו-כן הם יבקרו ביישוב קדומים.
המשנה לראש הממשלה, השר משה יעלון, הבהיר כי הסיור נעשה על דעתו של ראש הממשלה ואינו סיור מתריס נגד מדיניות ממשלת ישראל. לדבריו, יש לשקול שיבה ישראלית לחומש. עוד הוסיף כי הגדרת מאחזים רבים כבלתי חוקיים חוטאת לאמת משום שהם הוקמו על-ידי ממשלות ישראל וחסרים להם אישורים פורמליים בלבד על-מנת להיות יישובים לכל דבר.
השר אלי ישי, שר הפנים, אמר כי יש לחדד את ההגדרות אל מול הרישעות. "אלו לא מאחזים בלתי חוקיים, אלה יישובים חוקיים שהוקמו על-ידי ממשלות ישראל. צריך לומר את זה: מדובר ביישובים, וכך נילחם בדוח טליה ששון", הבהיר.
בשנתיים האחרונות עולים אל חורבות חומש צעירים רבים מן היישובים ביהודה ובשומרון והם אף הקימו במקום ישיבה. במסגרת תנועת "חומש תחילה" הדוגלת בשיבת יהודים למגורים במקום הוקמה בחורבות חומש ישיבה. למעט הגעת כוחות צבא לפנות את הצעירים נמשכת ההיאחזות שלהם במקום ברציפות במשך כל התקופה המדוברת.
בצה"ל, לעומת זאת, מגדירים את ההתיישבות היהודית המתחדשת בחומש כפעילות עבריינית במתבצעת בניגוד לחוק מפורש שחקקה כנסת ישראל - חוק ההינתקות.
"צה"ל מגנה את הניסיונות החוזרים של הגעת ישראלים לנקודות התיישבות בלתי חוקיות תוך סיכון עצמי ויצירת פרובוקציה. זוהי פעילות עבריינית, המבוצעת בניגוד לחוק, ובמקרה של העליות החוזרות לחומש- בניגוד לחוק מפורש שחוקקה כנסת ישראל בנושא (החוק ליישום תוכנית ההינתקות)", נמסר מדובר צה"ל.
בצה"ל מתמודדים גם עם תופעה של הגעת צעירים אל חורבות חומש בערב שבת, זמן קצר לפני כניסת השבת. כאשר הכוחות מגיעים בעיצומה של השבת לפנות את הצעירים מן המקום מחשש לחייהם הם סופגים גם ביקורת על פעילותם הנעשית בשבת.
"בתקופה האחרונה, קיימת תופעה חמורה של הגעה לנקודות התיישבות בלתי חוקיות בערבי שבת, לרבות לאתרים כמו חומש, אשר השהייה בהם כרוכה בסיכון של ממש לחיי הישראלים המגיעים למקום. כוחות צה"ל והמשטרה בפיקוד המרכז פועלים במטרה להגן על ביטחונם של אזרחי המדינה, וכל ההחלטות בנושא הן ענייניות בלבד. ראוי להדגיש כי מי שמסכן את עצמו ואת חבריו במתכוון בערב שבת, מאלץ את הכוחות למנוע פיקוח נפש בזמן השבת. צה"ל מצר על דרך התנהגות פסולה זו.", לשון הודעת דובר צה"ל.

תאריך:  17/08/2009   |   עודכן:  17/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יעלון: המאחזים חוקיים, לשקול שיבה לחומש
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
צהל מגדיר פעילות עברינית???  ל"ת
הגנה לישראל  |  17/08/09 12:34
2
צחוק הגורל
יקוב  |  17/08/09 13:40
3
סוף סוף גברולא כאותלו היהיר
יש מיש  |  17/08/09 14:10
4
קול של שפיות יהודית בחושך. ל"ת
יהודי.  |  17/08/09 14:29
5
יעלון אתה אסון
יהודי שפוי  |  17/08/09 15:38
6
משה בוגי יעלון הגיבור
רונן צוקרמן  |  17/08/09 16:06
7
מדיניות פוליטית פסולה של צה"ל
קורא ותיק  |  17/08/09 16:21
8
בית המשפט קבע הפוך מהצבא !!
בעז ש  |  17/08/09 19:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חיילי צה"ל הבחינו בדמות חשודה בצד המצרי של הגבול    לאחר שפתחו בנוהל מעצר חשוד וירו באוויר ספגו יריות לעברם    איש לא נפגע    החיילים השיבו באש ופצעו את היורה - שוטר מצרי    צבאות ישראל ומצרים פתחו בתחקיר משותף
יפעת גדות
הקפדה על תזונה בריאה - המתאימה גם להורדת לחץ הדם - יכולה לעזור במניעת אבנים בכליות ללא הצורך בשימוש בתרופות
יפעת גדות
ראשי הרשויות לא הונחו כיצד להיערך לשפעת החזירים    בוחבוט: הפרטת שירותי הבריאות והוצאת האחיות מבתי הספר נעשתה בלי שייבחנו ההשלכות של פעולות אלו
יפעת גדות
בבוקרו של היום עמדה טורקיה בפני מציאות חדשה: עשרות אלפי בתים נפגעו וקרסו, שריפות פרצו במקומות רבים ועשרות אלפי בני אדם נחשבו נעדרים
יפעת גדות
לחפש עוד לפני שהתינוק נולד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il