X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תבנה עם משה ויגאל גינדי - האב והדוד - שני מגדלי משרדים בני 60 אלף מ"ר בדרום הקריה סך ההשקעה - 870 מיליון שקל ישכירו משרדים במחיר שיא - 140 שקל למ"ר
▪  ▪  ▪
שיתוף פעולה משפחתי. האחים גינדי [צילום: סיון פרג´]

גינדי החזקות הצטרפה ב-50% לפרויקט המשרדים הגדול של האחים משה ויגאל גינדי ברחוב הארבעה, מתחם דרום הקריה בתל אביב. ב-17 ביוני זכו האחים גינדי במכרז של המינהל, וקנו את הקרקע, 6 דונם, ב-170 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח. עתה, הצטרפה גינדי החזקות ב-50% לפרויקט. גינדי החזקות נמצאת בשליטת שלושת בניו ובתו של משה גינדי.
שתי החברות פועלות זה כמה שנים בנפרד, ועתה ישתפו פעולה. המניע הוא, ככל הנראה, ההיקף הגדול של הפרויקט. סך ההשקעה, כולל מגרש והוצאות נלוות, תגיע ל-870 מיליון שקל, ותהיה אחת הגדולות בתולדות הנדל"ן בישראל.
היזמים יבנו שני מגדלי משרדים בני 30 קומות, 30,000 מ"ר כל אחד. כן יהיו קומה מסחרית וחניונים. השטח הבנוי הכולל ברוטו יגיע ל-100 אלף מ"ר. זה יהיה אחד הפרויקטים הגדולים שנבנו בתל אביב ובישראל, ונראה כי שתי החברות החליטו שעדיף לחלק את ההשקעה ואת הסיכון. בנק לאומי יתן ליווי פיננסי.
היזמים מעריכים, שניתן יהיה להשכיר את שטחי המשרדים ב-140 שקל למ"ר, שהם על-פי שער החליפין הנוכחי כ-37 דולר למ"ר לחודש. זהו ככל הידוע מחיר שיא בתחום המשרדים. הדבר מוסבר בחולשת הדולר, וגם בביקוש הצפוי למשרדים במיקום מרכזי זה של הפעילות הכלכלית.
משה ויגאל גינדי גברו במכרז לפני חודשיים בהפרש גדול על ארבעת המתחרים האחרים:
  • חברת רובינשטיין הציגה 143.5 מיליון שקל (כל המספרים כוללים הוצאות פיתוח).
  • אמות השקעות יחד עם חברת גב-ים הציעו 136.5 מיליון שקל.
  • חברת שפיר הנדסה הציעה 98.4 מיליון שקל.
  • חברת אביב, בבעלות דורון אביב ודפנה הרלב, הציעה 83.4 מיליון שקל.
האחים גינדי שילמו בעד המגרש מתוך תמורת המכירה של קניון הזהב בראשון לציון לחברת הביטוח מגדל. לפני שנה, מכרו גינדי למגדל 75% מהבעלות על הקניון, בכ-940 מיליון שקל. 220 מיליון שקל מהתמורה שימשו לפדיון אג"ח, והיתרה נשארה בקופה. הדבר נותן לחברה שני יתרונות, שיסייעו גם בעסקות נדל"ן נוספות, כמפורט בהמשך:
  • בקופת המזומנים של החברה מאות מיליוני שקלים, והיא תוכל לממן את רכישת המגרש וכן חלק מההשקעה בבנייה מהון עצמי וללא קבלת אשראי בנקאי. אין הוצאות מימון, ואפשר להציע בעד המגרש מחיר גבוה.
  • שלטונות מס הכנסה נתנו לאחים גינדי פטור מתשלום מס רווחי הון על מכירת הקניון, כי התמורה משמשת לרכישת המגרש ברחוב הארבעה, המוגדר גם הוא (על-פי התב"ע) כנכס מסחרי. לכן, תשלום 151 מיליון שקל בעד המגרש חוסך לחברה מס של 38 מיליון שקל.
נראה, כי העסקה נבנתה בצורה הבאה: תחילה שילמו האחים גינדי בעד המגרש, תוך ניצול יתרונות המס. לאחר מכן הכניסו לעסקה את בני המשפחה בחברה השנייה.
השלימו קניית מגרש בגבעתיים ב-51 מיליון שקל
במקביל, השלימה גינדי החזקות רכישת מגרש למגדל בן 17 קומות, 56 דירות יוקרה, ברחוב ערבי נחל בגבעתיים. כפי שפורסם בלעדית ב-News1, רכשה החברה את המגרש מאמריקן קולוני ושלום את נתן ב-51 מיליון שקל, כולל מע"מ. גינדי תבנה במקום "מגדל ע", של דירות יוקרה, שיהיה מקביל ל"מגדל ע" היוקרתי של החברה, ההולך ונבנה ברחוב אבן גבירול בתל אביב.

תאריך:  17/08/2009   |   עודכן:  17/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גינדי החזקות הצטרפה לפרויקט רחוב הארבעה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
האם פרויקטים תחבורתיים לאומיים ישמשו לקידום תקשורת רחבת פס    משרד התקשורת מנסה לקדם את המהלך    כחלון: אי-חיבור יוביל לפגיעה בגופים עסקיים
יפעת גדות
חוקרים גילו כי כוס תה אחת בלבד הספיקה כדי לגרום לתחושה מרגיעה לאחר חוויה של לחץ
איתמר זהר
אחרי שבע שנים רעות, שכללו פשיטת רגל ומאבק בהתמכרות לסמים, תחזור ויטני יוסטון בסוף החודש עם אלבום חדש    המסע לשיקום התדמית כבר החל במלוא המרץ, וגם בתה הנערה גויסה אליו
עופר וולפסון
הכנסות החברה צנחו ביותר ממחצית לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-1.2 מיליארד דולר    הסיבה להפסד: עלייה במחיר הנפט מסוג ברנט שקיזז את מרווחי הזיקוק
גלית יצחק
בוהדנה תשמש כפרזנטורית של רשת נעלי TOGO    מנכ"ל הרשת: "אנו רואים בבוהדנה מודל להערצה"    [בוהדנה. מהווה את מודל הנשיות האולטימטיבי / צילום: אייל נבו]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il