X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט מחוזי מתח ביקורת על בית משפט שלום שהורה על מעצר בית לסוחר סמים בית משפט המחוזי קבע שיש לשלוח את סוחר הסמים למעצר עד תום ההליכים
▪  ▪  ▪
בבית מסוכנותו תימשך

המדינה הגישה ערר על החלטתו של השופט עידו דרויאן מיום 6.8.09, שדן בבקשה למעצר עד תום ההליכים של סמי ז'אן, 41, והורה על שחרורו למעצר בית. כתב האישום ייחס לז'אן 8 אישומים של סחר בסמים מסוכנים מתוכם אישום של החזקת סם לשימוש עצמי, ובאישום השביעי נאמר שהתבצע סחר בסם מסוכן מביתו של ז'אן. לא היה חולק שקיימות ראיות לכאורה לגבי כל האישומים.
לדברי המדינה, לא היה מקום לקבל את המלצת שירות המבחן ולהורות על שחרורו של ז'אן למעצר בית בביתו, שעה שנמצאו ראיות לכאורה שסחר בסם מסוכן מביתו. שירות המבחן המליץ על שחרורו של ז'אן למעצר בית בביתו וציין בתסקיר: "הצענו לסמי להשתלב בטיפול ארוך טווח בקהילה טיפולית לנפגעי סמים, אך לדבריו, יתקשה בריחוק ממשפחתו כיוון שאשתו תלויה בו". לאחר שז'אן הצהיר שברצונו להיגמל, וסירב להשתלב בקהילה טיפולית סגורה, המליץ שירות המבחן שהוא ישוחרר לביתו ויטופל במסגרת פתוחה במרכז יום לנפגעי סמים, כאשר בני משפחתו יפקחו עליו.
השופטת רות לבהר-שרון קבעה בהחלטתה שדין הערר להתקבל. "לא זה המקום להעדיף את האינטרס האישי של הנאשם, שטוען שאשתו תלויה בו, ועל כן להורות על שחרורו של סוחר סמים למעצר בית בביתו, כאשר קיימות ראיות לכאורה שהסחר, לפחות באישום אחד, התקיים מביתו. האינטרס הציבורי מחייב מעצרם של סוחרי סמים מאחורי סורג ובריח, וחובה בעניין זה להעדיף את האינטרס הציבורי.
"באשר למסוכנות העולה מעבירת הסחר מסמים מסוכנים, נפסק לא אחת כי לא ניתן לאיין את המסוכנות ולמנוע את המשך הסחר בחלופת מעצר בה הנאשם משוחרר, בוודאי לא כאשר הסחר נעשה במשך תקופה ממושכת, במהלך כשמונה שנים עובר להגשת כתב האישום, בתדירות של אחת לחודש חודשיים כאמור באישום השביעי, ובאופן שיטתי כפי שעולה מכתב האישום, וכאשר נראה כי למשיב יש את הקשרים הדרושים כדי להוות מקור לממכר סמים מסוכנים לכל דורש, זאת בשונה ממצב שיד המקרה הובילה אותו למכור מנת סם בעסקה אקראית ובודדת".
לדברי השופטת, ז'אן העיד על עצמו שהוא מכור לסמים קלים מזה 20 שנה, ודי בכך שהוא סוחר בסמים לכל דורש, וקיימות ראיות לכאורה שלפחות לגבי אישום אחד מכר את הסם לאדם שאינו מוכר לו ודובר בכמויות לא מבוטלות. "האינטרס הציבורי מחייב במקרה זה כאשר מדובר במשיב בעל עבר בעבירות סמים, להורות על מעצרו מאחורי סורג ובריח שרק חלופה זו יכולה למנוע המשך הסחר, שכן העובדה שסחר בסמים מביתו מלמדת שהחלופה אינה ראויה. לאור כל האמור, אני סבורה ששחרור למעצר בית אינו חלופה הולמת במקרה זה. מאידך, לאור הצהרתו של המשיב על נכונותו להיגמל, ניתן יהיה לשקול לטעמי חלופה הולמת בקהילה סגורה לגמילה מסמים מסוכנים אם וכאשר יביע נכונותו לכך".

תאריך:  18/08/2009   |   עודכן:  18/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"האינטרס הציבורי מחייב מעצרם של סוחרי סמים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד למחוזי ל"ת
שלומי -כלכלן  |  18/08/09 13:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
השר לביטחון הפנים: לא לומר לאזרח שמתקשר למשטרה: 'תבוא לתחנה'    למה באור עקיבא יש פחות פשיעה מאשר בקיסריה, ואיך זה מקפיץ את מחירי הנדל"ן?
TheMarker
בסוף הפרויקט - תמיר הרשת את השוברים לכסף ותוסיף אותו למשכורת העובדים
סוכנויות הידיעות
שלושה פצחנים פרצו למחשבים של חמש חברות, ומכרו את מספרי האשראי לגורמים אחרים שביצעו רכישות באמצעותם
יפעת גדות
בעקבות קבלת ההנחיות להתמודדות עם שפעת החזירים במוסדות החינוך, קורא שלמה בוחבוט למשרד הבריאות להיערך לתת מענה רפואי למוסדות החינוך    מרכז השלטון המקומי קורא לקופות החולים להתגייס לתורנויות של אחיות בבתי הספר    ראשי הרשויות יונחו לתגבר את שירותי הניקיון בבתי הספר
רותי אברהם
בית משפט האריך עד תום ההליכים את מעצר עזאם אברהים ומוחמד יונס החשודים במעורבות בתקיפת אמרגנו של טופז    השופטת: הם בריונים המוכנים לתקוף אנשים חפים מפשע עבור בצע כסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il