X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מדוח פעילות קרנות האשראי בערבות מדינה הלוואות אושרו לכ-550 עסקים המעסיקים יחדיו כ-15,000 עובדים הקרן לעסקים בינוניים, שהוקמה רק לפני חצי שנה, כבר אישרה אשראי בכ-370 מיליון ש"ח
▪  ▪  ▪
החשב הכללי באוצר, שוקי אורן [פלאש 90]

מן הדוח של משרד האוצר המסכם את פעילות קרנות האשראי בערבות המדינה - הקרן לעסקים קטנים, הקרן לעסקים בינוניים וקרן היצוא - עולה (יום ד', 19.8.09) כי במחצית הראשונה של שנת 2009 אישרו קרנות האשראי הלוואות בהיקף של כ-400 מיליון ש"ח לכ-550 עסקים וחברות המעסיקים בסך-הכל כ-15,000 עובדים.
ממשרד האוצר נמסר היום כי נכון לאמצע אוגוסט 2009, גדל היקף האשראי שאושר לחברות ועסקים במסגרת קרנות אלו לכ-550 מיליון ש"ח.
הקרנות פועלת על בסיס פיקדון שהעמידה המדינה ושהוגדל על-ידי הבנקים בהתאם לשיעורים שנקבעו במכרז. שלושת הקרנות יכולות להעמיד יחד אשראי בהיקף של כ-4 מיליארד ש"ח.
קרן האשראי לעסקים בינוניים, שהיא קרן חדשה שהוקמה בחודש פברואר האחרון כחלק מהתוכנית לטיפול במשבר הכלכלי, אישרה לחברות ועסקים עד לסוף חודש יוני הלוואות בהיקף של כרבע מיליארד ש"ח ועד לאמצע אוגוסט אשראי בהיקף של כ-370 מיליון ש"ח.
הקרן לעסקים קטנים, הפועלת באמצעות בנק אוצר החייל ובנק מרכנתיל-דיסקונט, אישרה נכון לאמצע אוגוסט סכום העולה על 164 מיליון ש"ח. מניתוח הנתונים לגבי קרן זאת עולה כי ניתן לזהות גידול משמעותי בפעילותה בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2008. תופעה זו נובעת מהעלייה בביקוש לאשראי במשק עקב המשבר הכלכלי, בהקלות בתנאי הקרן ובהגדלת הסכום המקסימלי להלוואה בקרן בהתאם להיקף מחזור העסקים השנתי של מבקש ההלוואה. מניתוח ההתפלגות הענפית של הנתונים, ניתן לראות כי רוב העסקים הקטנים הפונים לקרן, שייכים לתחומי התעשיה, השירותים והמסחר.
קרן היצוא אישרה, נכון לאמצע אוגוסט, סכום של כ-23 מיליון ש"ח.
שטייניץ: "רואים סימנים ראשונים להתייצבות במשק"
שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר כי הנתונים מראים כי יושם צעד נוסף בתוכנית הכלכלית: "השימוש חסר התקדים שעשתה הממשלה בערבויות מדינה הן בתחום קרנות האשראי, הן בתחום הבנקאות והן בתחום היצוא, תורם לבלימת השפעות המשבר על המשק הישראלי. אנו רואים בימים אלה סימנים ראשונים להתייצבות במשק, אם כי עדיין נכונו לנו אתגרים גדולים עד שנשוב למסלול של צמיחה מהירה".
החשב הכללי באוצר, שוקי אורן, אמר כי "קרנות האשראי הוכחו ככלי אפקטיבי המסייע להקלת מצוקת האשראי במשק. אנו עדים גם לסימנים להרחבה מסוימת של האשראי המועמד על-ידי המערכת הבנקאית, בין היתר לאור האלטרנטיבה של קרנות אשראי בערבות המדינה". אורן הוסיף כי העובדה כי בעסקים ובחברות שקיבלו אשראי מהקרנות בערבות המדינה מועסקים מעל לכ-15,000 עובדים, מדגישה את חשיבות האשראי לנושא התעסוקה בתקופת המשבר.

תאריך:  19/08/2009   |   עודכן:  19/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה חילקה אשראי בכחצי מיליארד ש"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
1,000 איש קיבלו הבוקר את פניהם של 366 עולים מארה"ב    חמישה רופאים הגיעו עם בני משפחותיהם
אלעזר לוין
קנתה מהאחים שגראווי את חלקם בפרויקט, 50%, ב-48 מיליון שקל    מכרה למשקיעי חוץ 14 מ-45 דירות היוקרה ב-60 מיליון שקל    מו"מ למכירת הפנטהאוז ב-125-100 מיליון שקל    תמורת המכירות - 350-320 מיליון שקל
עופר וולפסון
החברה המשקיעה בתחום מדעי החיים הודיעה לבורסה כי היא מתכוונת לרכוש את השלד הבורסאי של סלע גרופ    מטרת הרכישה: הקמת פלטפורמת השקעה חדשה בתחום מדעי החיים
מחלקה ראשונה
השר בן-אליעזר: להביא ביחד להישג יפה מול האוצר לאחר המאבק הצודק שניהלתן
גלית יצחק
הנהג, בן 39, הגיע למשטרה כדי לקחת את רשיונו שנשלל בעקבות נהיגה בשכרות    שוטר שעקב אחריו עצר אותו בשנית לאחר נהיגה בשכרות    רשיונו נשלל שוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il