X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדברי התובעת, הנתבעים הפרו עמה חוזה כשהעבירו אותה מרופא שיניים אחד לשני הנתבעים השיבו שהתובעת הפסיקה את הטיפול עקב חרדה דנטאלית ובית המשפט חייב אותם בפיצוי
▪  ▪  ▪
כסף כסף תרדוף, והצדק - מה איתו? [צילום: פלאש 90]

מיכל ולט תבעה את מ.י.ס. דנטל המרכז לרפואת הפה בע"מ (נתבעת 1) ואת יצחק סבאג (נתבע 2) בבית משפט לתביעות קטנות בראשון לציון בסכום של 19,000 שקל בגין הפרת חוזה.
מכתב התביעה עלה שולט, הסובלת מחרדה דנטאלית, חיפשה רופא שיניים מקצועי שיאפשר לה לעבור את טיפולי השיניים בצורה הטובה והמקצועית ביותר. לשם כך פנתה בנובמבר 2007 לנתבעת 1 למטרת טיפול שיניים מקיף, שם פגשה את ד"ר אברי לב, שהועסק אצל הנתבעת, וחשה כי יוכל לטפל בה במקצועיות. ולט התנתה את התקשרותה עם הנתבעת 1 בכך שד"ר לב יטפל בה, הוא ולא אחר, ולאחר הבטחה מצד נתבע 2 שכך יהיה, שילמה את עלות הטיפול בסך של 25,000 שקל והחלה בטיפולים.
בהמשך, הובא לידיעתה שד"ר לב לא ימשיך לעבוד אצל נתבעת 1 ומשכך, פנתה לסבאג שהודיע לה שהטיפולים יימשכו כסדרם על-ידי רופא אחר. לאור זאת, החליטה לסיים התקשרותה עם נתבעת 1 וביקשה לקבל את יתרת כספה, אך נענתה בסירוב.
נתבעת 1 טענה בכתב ההגנה שהיא חדלת פירעון החל מנובמבר 2008 וסבאג, שהוא הבעלים ובעל רוב המניות, מייצג אותה. לדבריה, התובעת פנתה אליה בחודש יוני 2007 לקבלת טיפול שיניים וקיבלה הצעת מחיר בסך 53,000 שקל והחלה בטיפולים, "בשלב מסוים הפסיקה את הטיפול בשל החרדה הדנטאלית ממנה היא סובלת". הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה.
השופטת איטה נחמן החליטה לצרף את יצחק סבאג כנתבע נוסף לכתב התביעה (מכוח סמכותה על-פי סעיף 24 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984). "אחריות אישית כנגד בעלי מניות קמה הן מכוח דיני החברות המכפיפים את מקבלי ההחלטות בחברה להסדרי דין שונים כאשר ניתן לתבוע את מקבלי ההחלטות בגין ההפרה, והן מכוח הדין הכללי, כאשר מקבל ההחלטות בשם החברה אינו פטור מהנורמות שבפקודת הנזיקין או חובת תום הלב מכוח דיני החוזים, כדי שבמקרה של הפרה יוכל הצד הנפגע לתבוע את מקבלי החלטות בגין ההפרה, זוהי מהותה של תורת האורגנים".
לדברי השופטת, ולט התנתה את ההתקשרות עם נתבעת 1 בעובדה שד"ר לב הוא שיטפל בה מתחילת הטיפול ועד סופו, כפי שהובטח לה על-ידי סבאג, "שלא סתר עובדה זו, אך טען כי התובעת החליטה לסיים התקשרותה עם הנתבעת 1 מסיבותיה שלה".
השופטת קיבלה את גרסתה של ולט וקבעה שסבאג נהג בחוסר תום לב, כשלא עשה דבר כדי למלא את הבטחותיו לולט. "הנתבע 2 לא נקט בזהירות הנדרשת ממנו, ובכך התרשל וגרם לתובעת במעשיו ו/או במחדליו, נזקים פיזיים, כאמור בדברי הנתבעת כי עד היום לא טיפלה בפיה ונשארה עם השיניים התותבות הזמניות בשל העובדה, כי מצד אחד הנתבעת 1 הפרה את הסכם ההתקשרות ומצד שני מסרבת להחזיר לה את כספה, דבר שגרם לה אף לנזקים נפשיים. בכך אף הפר את חובת הזהירות החלה עליו, כאמור בסעיף 252 לחוק החברות".
השופטת האמינה לולט ששילמה לנתבעת 1 סך של 25,000 שקל לצורך קבלת הטיפול מתחילתו ועד סופו, ולא זכתה בכך, מלבד 4 עקירות, השתלת שני שתלים והרכבת שיניים תותבות זמניות, "ואיני מאמינה לנתבע 2 כי הצעת המחיר עמדה על סך 53,000 שקל, שכן לא הגיש לעיוני מסמך המאשר זאת. אומנם נתבע 2 הגיש לבית המשפט את צילום פיה של התובעת, אך לא ניתן ללמוד ממנו, ללא כרטיס העבודה של הרופא המטפל, מה אכן נעשה בפועל ומה היה מצב פיה של התובעת טרם הגעתה לטיפול אצל הנתבעת 1. משכך, לא הצליחו הנתבעים לסתור את טענתה של התובעת לגבי הטיפול אותו קיבלה ולגבי הסכומים אותם נדרשה לשלם".
בסופו של דבר נפסק שהנתבעים ביחד ולחוד ישלמו לולט סך של 19,000 שקל בתוך 30 יום בתוספת הוצאות משפט בסך של 1,000 שקל, "התרשמתי כי הנתבעים עשו כל שלאל ידם על-מנת שלא להשיב לתובעת את הסכומים המגיעים לה..."; וכן סך של 2,000 שקל בגין עוגמת נפש. "בשל מעשיהם ו/או מחדליהם של הנתבעים, לא סיימה את הטיפול אותו התחילה ונאלצה להישאר עם שיניים תותבות זמניות בפיה".

ת.ק. 164/09 ראשון לציון
תאריך:  24/08/2009   |   עודכן:  24/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנתבעים עשו הכל כדי לא להשיב לתובעת את כספה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מחפשים טיפול אישי ברשת
ד"ר טלמור  |  25/08/09 00:10
2
נידמה לי שפסק הדין הזה הזוי
ד"ר קלדרון  |  31/01/11 04:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
המדינה טענה שמדובר במעשה חמור שתוכנן מראש ויש להחמיר בעונש    הנאשם טען שלא הייתה לו כוונה לפגוע בחיילים ומניעיו לא היו אידיאולוגיים; הוא נשלח לכלא
עידן יוסף
שותפות מושב-קיבוץ ליד פרדס חנה מאפשרת נטיעת עצים על שטח חקלאי תמורת חצי מהיבול, והחזרה בתום השימוש לבעל הקרקע    ציונות מודל 2009
מערכת אתר ספורט 5
החלוץ הישראלי פתח בהרכב וסייע לקבוצתו להשיג ניצחון בכורה אחרי 2 הפסדים
עידן יוסף
הנהג דיווח למשטרה על הפגיעה מבלי שידע במה פגע    גופת האב נמצאה במקום, וכעבור דקות ארוכות התברר שגם בנו נדרס    חשד כי הנהג הדורס נרדם על ההגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il