X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאות הפסגה, אחת היזמים הגדולים ביו"ש, ביקשה היום צו הקפאת הליכים מאשימה: צה"ל הביא לקשיים, משום שהפקיע מגרשים שלנו לבניית גדר ההפרדה בבילעין, והביא לביטול עסקה ב-45 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
הרב פינחס זלצמן
נאות הפסגה דורשת לבטל הפקעת קרקעות בבילעין
אלעזר לוין
חברת נאות הפסגה: צה"ל לא מאפשר לנו לבנות על מגרשים שבבעלותנו * ההפקעה גם תבטל עסקה ב-7 מיליון שקל
לרשימה המלאה

חברת הבנייה "נאות הפסגה", אחת הגדולות במודיעין עילית ומעבר לקו הירוק, נקלעה לקשיים, וביקשה הבוקר (ב', 24.8.09) מבית המשפט המחוזי בתל אביב צו הקפאת הליכים. החברה מאשימה את צה"ל בגרימת קשיים לחברה, משום שהביא לביטול עסקה למכירת מגרשים ב-45 מיליון שקל, שהייתה יכולה להציל את החברה ואף להפכה לרווחית.
נאות הפסגה נמצאת בשליטת הרב פינחס זלצמן ושלמה מאיר. היא אחד היזמים הגדולים במודיעין עילית, ועד עתה בנתה 540 דירות, ומכרה כמעט את כולן. ב-30 באפריל חתמה החברה על חוזה, שלפיו תמכור לחברת קריית ספר מגרשים לבניית 606 דירות, ב-45 מיליון שקל, עם אופציה למכירת מגרשים נוספים בעתיד.
אולם לאחר מספר ימים הודיע צה"ל לחברה, כי הוא תופס חלק מהמגרשים, כדי לבנות עליהם חלק מגדר ההפרדה באזור בילעין. החברה ערערה על התפיסה, אך ערעורה נדחה. אתמול (א', 23.8.09) הודיע צה"ל לנאות הפסגה, כי ערעור נוסף שהגישה ידון בעוד שלושה שבועות, אם לא יותר.
לאור המצב שנוצר, בוטלה ככל הנראה העסקה למכירת המגרשים ב-45מיליון שקל. נראה, כי חברת קריית ספר הודיעה, שאין לה עניין בעסקה חלקית, שבה תוכל לקנות רק חלק מהמגרשים ולבנות חלק מהדירות.
עם ביטול העסקה, נקלעה נאות הפסגה למצוקת מזומנים, ואין לה כסף בקופה כדי לפרוע ריבית בכמה מיליוני שקלים לבעלי אג"ח א' שלה, ביום ו' הקרוב, 28 באוגוסט. הלכך, נאלצה החברה לפנות הבוקר לבית המשפט - בהסכמת הנאמן לאג"ח - ולבקש הקפאת הליכים, דבר שישחרר אותה לפי שעה מתשלום הריבית.
כבר בחודש מרס האחרון, בעת התשלום הקודם של הריבית, הייתה קופת החברה ריקה. זלצמן ומאיר הלוו אז לחברה 5.9 מיליון שקל, כדי לשלם את הריבית. הם גם התחייבו אז, בהסכם מסגרת, להלוות לחברה עד 10 מיליון שקל, כלומר עוד 4.1 מיליון שקל נוספים. חלק זה של ההסכם אינו ממומש לפי שעה.

מכרה בזול והפסידה 23 מיליון שקל

בדיקת News1 גילתה, כי בעיותיה של נאות הפסגה נובעות גם, ואולי בעיקר, מכך שמכרה מאות דירות בזול. החברה מכרה עד היום (הנתון ל-31 במרס) 530 דירות, בכ-500 אלף שקל בממוצע לדירה, ובתמורה כוללת של כ-260 מיליון שקל. אולם המחירים הנמוכים הביאו לכך, שהחברה הפסידה לפחות 5% על כל דירה שמכרה, ואין מה לדבר על רווח.
כתוצאה ממכירת הדירות במחירי הפסד, ואולי גם בגלל גורמים נוספים, הצטבר בנאות הפסגה הפסד של כ-20 מיליון שקל. לחברה יש גרעון של 7.7 מיליון שקל בהון העצמי, כלומר למעשה אין לה הון כלל, וכל ההשקעה הראשונית הופנתה לכיסוי ההפסדים.
החברה חייבת (נכון ל-31.3) 137 מיליון שקל, כמחצית החוב, 62 מיליון שקל, הם לבעלי האג"ח. כן היא חייבת כ-20 מיליון שקל לבנקים, וחוב זה עומד לפרעון תוך שנה. חובות אחרים הם לספקים וזכאים. בעיה נוספת היא, שמכירת הדירות הואטה בתקופה האחרונה, לדברי החברה בגלל המשבר הכלכלי העולמי. ברבע הראשון של 2009 מכרה נאות הפסגה רק דירה אחת.
בשנה האחרונה עשו בעלי החברה מאמצים למכור נכסים שלה, כדי לאזן את מצבה. אשתקד סוכמה עסקה להכנסת שותף אסטרטגי, אך בסופו של דבר לא יצאה לפועל. מכירת המגרשים לקריית ספר הייתה אמורה לכסות את הפסדי החברה, לספק לה הון עצמי ולאפשר לפרוע חובות לבנקים ולבעלי האג"ח. אולם העסקה בוטלה - באשמת צה"ל, לטענת ראשי החברה.
צה"ל הסביר, כי הקרקע דרושה לו מטעמי ביטחון, משום שיש הכרח להשלים את בניית גדר ההפרדה באזור בילעין. צו התפיסה הוצא על-ידי מפקד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, וככל הנראה אין אפשרות לערער עליו, מה גם שהוא נובע מצרכים ביטחוניים.
נאות הפסגה אומרת בתגובה כי ביקשה צו הקפאת הליכים לזמן מוגבל, כדי שתוכל להמשיך בבנייה ולסיים מו"מ עם צה"ל על הסדר בקשר למגרשים.

תאריך:  24/08/2009   |   עודכן:  24/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאות הפסגה: קשיים בשל גדר ההפרדה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי רוצה שבניית הגדר לא תגמר?
כמה זמן בונים גדר  |  25/08/09 06:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בעקבות כוונת פעילי המטה להשבת שליט להפגין ביטל שב"ס את ביקורי משפחות הפלשתינים בבתי הכלא השרון והשקמה
ליבי בגנו
סרטו החדש והמדובר של קוונטין טרנטינו השאיר בסוף השבוע את המתחרים הרחק מאחור וזכה לפתיחה הרווחית ביותר מבין כל סרטיו של הבמאי
עופר וולפסון
במסגרת אישור העסקה ירכוש מלכה מחברת המשביר לצרכן את 50% ממניות הרשת בהן היא מחזיקה    העסקה בוצעה לפי שווי שוק של 18 מיליון ש"ח והיא כפופה לאישור נושי החברה
רותה קופפר
סקירה של אירועי השבוע באופנה, "מד מן" בשידור יומי חוזר, מעלליהם של כוכבי "אחת שיודעת" המסוגננים ועוד המלצות
מחלקה ראשונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il