X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשטרה הציבה בחוף ים באשדוד שוטר סמוי לאחר שעלה חשד שהנאשמים סוחטים באיומים רוכלים המגיעים לאותו חוף הנאשמים "נפלו בפח" לאחר שאיימו על השוטר ונשלחו לכלא
▪  ▪  ▪
סייעו כלכלית לאלמנה [צילום: אילוסטרציה: עומר שיקלר]

מרצל פריץ, גיסו חיים הרוש ובנו יניב פריץ מכרו מוצרי גלידה, באמצעות אחרים, בחוף הים באזור ט"ו באשדוד. לטענתם, הכספים נועדו לסייע לאלמנתו של אחיו של הרוש וילדיה לאחר שהאח שהלך לעולמו, עסק במכירת גלידה בחוף במשך מספר שנים, בהסכמה בשתיקה מצד הרשות המקומית, לצורכי שיקומו.
בכתב האישום שהוגש כנגד שלושתם נטען שבשני מועדים שונים: 25.7.08 ו-15.8.08 - התמקם שוטר מוסווה, משה פריינטה, עם רכב לממכר מוצרי מזון וגלידה, בפתחו של החוף, באזור ט"ו, במסגרת פעילות משטרתית סמויה, לצורך בדיקת תופעה של סחיטה באיומים כנגד רוכלי מזון המגיעים למקום.
מרצל פריץ, שהגיע לחוף במועד הראשון, פנה לפריינטה ודרש ממנו לעזוב את המקום ולחדול ממכירת מוצרים, בטענה שהחוף "שלו", והבהיר לו כי "יהיו בעיות" אם לא יציית להוראתו. בשעה מאוחרת יותר, כאשר הבחין שפריינטה לא עזב את המקום, החל לדפוק על הדופן האחורית של רכבו, והזעיק את הרוש למקום. כשהרוש הגיע לחוף, החל מרצל פריץ לקלל את פריינטה, ואיים ש-"יזיין אותו", והניף לכיוון פניו מברג בצורה מאיימת. הרוש התקרב לפריינטה ואמר לו בתקיפות: "הוא אמר לך לעוף מפה, ולא הבנת את זה".
במועד השני הגיע יניב פריץ לחוף ודרש מפריינטה שיעזוב את המקום, ולאחר זמן קצר, משהבחין כי זה עדיין שוהה במקום, אמר לו "לעוף מהמקום", וכי אביו ודודו אמרו לו "לא לבוא לפה". הרוש הגיע אף הוא למקום, פנה לפריינטה וחזר על כך ש"החוף שלהם", וכי נאמר לפריינטה שלא להגיע למקום. יניב פריץ היכה ברכב באמצעות מוט שאחז בידו.
המדינה: להענישם במאסר ממשי
שלושת הנאשמים הודו בעובדות אלה במסגרת כתב אישום שתוקן, והורשעו בבית משפט המחוזי בבאר-שבע על-פי הודאתם, בעבירה של סחיטה באיומים. הרוש הורשע בנוסף, בעבירה של סיוע לסחיטה באיומים, הנוגעת לאירוע הראשון. שלושת הנאשמים היו נתונים במעצר בין ה-4.9.08-18.8.08. לאחר מכן שוחררו בתנאים מגבילים.
המדינה ביקשה להטיל עליהם מאסר ממשי, מאסר מותנה, ועונש כספי. "חומרת העבירות, מחייבת הטלת עונשים מרתיעים, ואין מקום לקבל את עמדת שירות המבחן לעניין הימנעות מהרשעתו של יניב פריץ. חיים הרוש לא נקט באלימות, אולם חיזק את ידם של הנאשמים האחרים, ולחובתו עומד גם עברו הפלילי".
סניגורם של הנאשמים טען שהם פעלו לטובת קרובת משפחתם והמשטרה פעלה בדרך פרובוקטיבית, וגרמה לתגובה רגשית מצדם. "הנאשמים לא פעלו בדרך של אלימות, והאיומים שהושמעו לא היו חריפים, וקודם להם התבקש השוטר ב'דרך יפה' לעזוב את המקום. המברג הוחזק בידיו של מרצל פריץ באקראי, לאחר שעסק בתיקון רכבו והמוט שאחז יניב פריץ, היה עשוי מפלסטיק. בסופו של דבר לא צלחו מעשי הסחיטה, ומאז האירוע הנאשמים לא עוסקים במכירת גלידות".
"אין עסקינן בעבריינים מובהקים"
השופט יורם צלקובניק גזר על כל אחד מהנאשמים 18 חודשי מאסר, מהם 6 חודשים לריצוי בפועל. היתרה מותנית למשך שנתיים, והתנאי הוא שלא יעברו עבירה בה הורשעו, או כל עבירה של איומים או אלימות כנגד הזולת. "ניתן לרצות את עונש המאסר בדרך של עבודות שירות אם יימצאו הנאשמים מתאימים לנשיאת עבודות שירות, על-פי חוות דעת הממונה". כמו-כן על כל אחד מהנאשמים הוטל קנס בסך של 8,000 שקל או 7 חודשי מאסר תמורתו.
"מעשי סחיטה הנועדים להלך אימים על הזולת ולכפותו להיענות לדרישות עברייניות המופנות אליו, מצדיקים בדרך כלל הטלת ענישה מחמירה, והדברים ידועים. חומרת מעשיהם של הנאשמים אינה מבוטלת, נוכח האיומים שהושמעו על ידם והשימוש שעשו מרצל פריץ ויניב פריץ במברג ובמוט, כדי להרתיע את פריינטה, ועירובו של הרוש בשני המקרים. נוכח סוג עבירה חמור זה, החשיבות הציבורית העליונה בשירוש תופעות מעין אלה, ולנוכח השימוש הכוחני שעשה יניב פריץ, שחבט ברכבו של פריינטה לאחר השמעת איומים, אין מקום להימנעות מהרשעה בעניינו של נאשם זה, כפי שהוצע על-ידי שירות המבחן, והשיקולים הקשורים במקום עבודתו של הנאשם, אינם יכולים לגבור על השיקולים הנוגדים.
"עם זאת, אין עסקינן בעבריינים מובהקים, בעלי אגרוף, שפעלו במסגרת התופעות החמורות המוכרות של סחיטת דמי חסות, השתלטות בריונית על עסקי הזולת, או נקיטה בדרכים אלימות או מאיימות חריגות... הנאשמים שהפעילו במשך תקופה לא מבוטלת 'עסק צדדי' של מכירת מוצרי גלידה בחוף הים, הגיבו אומנם בדרך מאיימת, שנועדה להרתיע אחרים לפלוש לטריטוריה המסחרית בה קנו 'חזקה' במשך שנים, ואולם כפי שעלה מכתב האישום, נראה כי היה מדובר באקטים ספונטאניים נוכח ה'התגרות העסקית' הפתאומית בחודשי הקיץ בה מצויה הייתה הפעילות בשיאה. הנאשמים השמיעו איומים אולם בסופו של דבר, נראה כי לא הייתה כוונת מימוש בצידם, והאמצעים הפסולים שנקטו לא היו מצויים במדרג חומרה גבוה", דברי השופט.

תאריך:  27/08/2009   |   עודכן:  27/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איימו על "סמוי" שמכר גלידות בחוף הים ונאסרו
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
שופט מפגר
לוי  |  27/08/09 20:36
 
- השופט רוצה להגיע לעליון
בוטן  |  27/08/09 21:40
2
על פקידון ממשלתי כזה נאמר!
גימי-יהודי מיהודה  |  28/08/09 18:32
3
מרחם על אכזרים-מתאכזר לרחמנים ל"ת
הניה  |  28/08/09 19:01
4
איפוא ערעור המדינה על השופט? ל"ת
שופט? בדיחה מרה  |  28/08/09 21:26
5
לעקור את הבריונות ל"ת
גל חברוני  |  29/08/09 00:10
6
ועוד מכנים אותם "כבוד השופט"
סחטן של תפוזים  |  29/08/09 10:34
 
- חחח,הרגת אותי מצחוק!!!!!!!!!!!
זהבה ושלושת הדובי  |  29/08/09 12:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
לדברי התובע, הכסאות פגומים ועל הנתבעת להחליפם    הנתבעת השיבה שהכיסאות תוקנו כעבור שנתיים לשביעות רצון התובע    התביעה נדחתה לאחר שלא הוכחה
רותי אברהם
בית משפט דחה בקשת קוראת בקפה ובקלפים סנא קומע להסיר צו עיקול מנכסיה    הרשם: "עמימות עסקיה והיקף פעילותה הבלתי ידוע מצדיקים הותרת צו עיקול    התובע טען: קומע "נוכלת סדרתית"
ניר צליק
דאו ג'ונס הוסיף 0.04% וסגר רצף של שבעה ימי עליות    נאסד"ק הוסיף 0.01%; טבע איבדה 1.7%    צ'קפוינט נחלשה ב-0.4%
שרון שפורר
דירקטוריון החברה לישראל החליט לאשר הזרמה מיידית של 60 מיליון דולר לצים
עמר בנוביץ
בורשטיין וגרין זכו למנוחה והנבחרת סחבה מחצית אחת לפני שהתפרקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il