X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תת-אלוף (מיל.) איליה היה מפקד יק"ל, ואחר-כך איש עסקים במערב אפריקה חברת נץ בונדס, שהוא מבעליה, רכשה מעדי קייזמן את אסים ב-13 מיליון שקל קייזמן מפסיד 28 מיליון שקל משקיעים נוספים בקבוצת הרוכשים: חברת הרלינגטון, משה דמרי ומיכאל לוי
▪  ▪  ▪
מונה לאחד משבעת הדירקטורים [פלאש 90]
הקריירה החדשה של שלמה איליה
אלעזר לוין
בגיל 67 נכנס הקצין הבכיר בעבר ואיש העסקים בהווה לפעילות חדשה: הוא מראשי קבוצת משקיעים, שקנתה חברת נדל"ן מפסידה, הפעילה בבולגריה וברומניה * האם יצא נשק לניגריה? * הקזינו שלא נבנה בחיפה * מלון שולמית * יעוץ בתקשורת לווינים
לרשימה המלאה

תת-אלוף (מיל.) שלמה איליה, לשעבר קצין בכיר בצה"ל, הוא מראשי חברת נץ בונדס, שרכשה אתמול (ד', 26.8.09) את השליטה בחברת הנדל"ן אסים. נץ בונדס שילמה למוכר, עדי קייזמן, 13 מיליון שקל, בעסקה שהניבה לו הפסד של 28 מיליון שקל.
תא"ל איליה, 67, היה עד 1987 מפקד יק"ל, יחידת הקישור ללבנון. לאחר פרישתו הפך לאיש עסקים הפעיל במערב אפריקה, בעיקר בניגריה, בין היתר בייעוץ בתחומי תקשורת לווינים וחקלאות. איליה הוא גם מבעלי מלון "שולמית" הוותיק בחיפה.
[ראה כתבה נפרדת על איליה ועסקיו]
איליה הוא בעל 25% בחברת נץ ה.א.ד.ר., שהיא בעלת השליטה בנץ בונדס (איליה אמר ל-News1, כי הוא בעל 12.5% בלבד, משום שיש לו שותף בחלקו). 25% נוספים נמצאים בבעלות איש העסקים משה דמרי. 50% הנותרים בחברת נץ ה.א.ד.ר. נמצאים בבעלות החברה הזרה הרלינגטון, המיוצגת בארץ בידי אברהם עזרן.
נראה כי "ה.א.ד.ר." הם ראשי תיבות של הרלינגטון, איליה, דמרי ומשקיע רביעי ששמו לא אותר לפי שעה.
הבעלות על נץ בונדס בנויה כך: נץ ה.א.ד.ר. 50%, בית ההשקעות אלטשולר-שחם 8.5%, מיכאל לוי 6.6%, שמואל ולטר 6.5%, רואה החשבון צבי איציק (המנכ"ל) 3.3%, ועוד כמה משקיעים קטנים. מנתונים אלו עולה, כי נץ ה.א.ד.ר., בראשות איליה והרלינגטון, היא הרוח החיה בעסקה לרכישת אסים, ותהיה בעלת השליטה המעשית בחברה.
איליה מונה אתמול לאחד משבעת הדירקטורים החדשים של אסים. דירקטורים אחרים שמונו, עם העברת הבעלות, הם אברהם עזרן, עו"ד ריצ'ארד נמיר (ממשרד גרנות, המייצג את החברה), עורכי הדין אריאל נדלר ומושיק פלדמן, רואה החשבון צבי איציק (מנכ"ל נץ בונדס) ואיש העסקים ניב אהרוני ממושב נוה ירק.

קייזמן הפסיד 28 מיליון שקל - ואולי פחות

עדי קייזמן (בעלה של עפרה שטראוס) רכש את השליטה באסים ביוני אשתקד, ב-41.4 מיליון שקל. הוא מכר את חלקו, 50.4%, לנץ בונדס, ב-13 מיליון שקל, לאחר מו"מ מהיר בן 48 שעות. מכאן, שקייזמן הפסיד לכאורה כ-28 מיליון שקל על קניית ומכירת אסים.
המחיר של 13 מיליון שקל נקבע על-פי ההון העצמי של החברה: ההון נכון ל-31 במרס עמד על 39.7 מיליון שקל, אולם נראה כי לצדדים יש הערכה לגבי גובה ההון כיום, שהוא נמוך יותר.
החוזה קובע, כי ב-30 ביוני 2012 יותאם המחיר הסופי שישולם לקייזמן: אם יתברר שההון העצמי גבוה יותר מההון העצמי ל-30 ביוני השנה, יקבל קייזמן 20% מההפרש. למשל, אם ההון העצמי עומד כיום על 30 מיליון שקל, ובעוד שלוש שנים יגיע ל-50 מיליון שקל, יקבל קייזמן עוד 4 מיליוני שקלים. ברור, שלקייזמן יש אינטרס ברור שאסים תעשה עסקים טובים בשנים הבאות, תרוויח יפה ותגדיל את ההון העצמי שלה.
לעומת זאת, אם ההון ביוני 2012 יהיה נמוך מההון העצמי כיום, יהיה על קייזמן להחזיר לנץ בונדס 50% מההפרש בין ההון היום להון בעוד 3 שנים, אך לא יותר מ-8 מיליון שקל.
נץ בונדס משלמת כיום לקייזמן רק 4 מיליון שקל. את היתרה תשלם בהדרגה בשלוש השנים הבאות. ביוני 2012 יהיה עליה לשלם 4 מיליון שקל.
עו"ד ישראל שמעוני ואיש העסקים אביחי סטולרו, שהם כיום בעלי 8% באסים, קיבלו אופציה למכור את מניותיהם לנץ בונדס, במחיר מתואם, כלומר כ-2.5 מיליון שקל.

תאריך:  27/08/2009   |   עודכן:  27/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלעדי: שלמה איליה - בראש קבוצת רוכשי אסים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רכישת אסים
משקיעון   |  27/08/09 15:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי בסוק
"בבנק ישראל צריכים להיות כללים שונים מבשאר המגזר הציבורי", כך אומר חזי כאלו בעניין המחלוקת עם האוצר על העסקת עובדים בחוזים אישיים    "האוצר מתקשה למתוח קו עבה על העבר"    "אי-אפשר להשאיר אותנו על תקן של עבריינים פוטנציאליים"
נועה קושרק
תושבים טוענים כי חברת המדידה החיצונית שנשכרה על-ידי העירייה טועה בחישובי גודל הבתים
עופר וולפסון
הפסידה כ-157 מיליון דולר ברבעון השני לעומת רווח של כ-268 מיליון דולר ברבעון המקביל    מרבית ההפסדים - תוצאה של המשבר הכבד בחברת הספנות צים    כי"ל לא הצליחה לכסות על ההפסדים
אבי בר-אלי
במכתב לראשי חברת החשמל כתב בא-כוחה של ים תטיס, עו"ד קלגסבלד: "נזכירכם כי אתם עלולים להימצא אחראים אישית לכל הנזקים שייגרמו למרשותי כתוצאה מההחלטה לשפר את תנאי EMG"    ים תטיס, ספקית הגז של תשובה, האשימה את EMG של מימן בסחיטה של חברת החשמל
עופר וולפסון
הרווח הנקי הסתכם בכ-140 מיליון ש"ח    הלימות ההון של הבנק עברה בנדיבות את יעד בנק ישראל, והסתכמה בכ-13.95%    ההפשרה לחובות מסופקים עלתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il