X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לטענת מנכ"ל החברה, עמוס לסקר, אספקת הגז ממספר מקורות היא תנאי הכרחי לייצור חשמל מ-40% מקורות גז טבעי יו"ר החברה אמר כי סל הדלקים החדש יאפשר הוזלת עלויות
▪  ▪  ▪
אישררה ההסכם עם מצרים. חברת החשמל

דירקטוריון חברת החשמל, בראשות היושב-ראש מוטי פרידמן, אישר (יום ה', 27.8.09) כניסה למו"מ לשינוי ההסכם שנחתם בין חברת החשמל לבין חברת EMG המצרית, לייקור הגז שיסופק לישראל ממצרים.
הדירקטוריון החליט עוד לפנות לממשלה ולבקש את עמדתה תוך שבועיים בנושא זה, ואם לא תתקבל תגובתה - לכנס אסיפה כללית שבה תידרש הממשלה לקבוע את עמדתה בסוגיה זו. הנחת הדירקטוריון היא: הואיל ומדובר בחברה ממשלתית, ומאחר וייקור הגז עלול לעלות לחברה מאות מליוני שקלים בשנה, לפחות, צריכה הממשלה ליתן דעתה בנושא זה ולקבל החלטות.
לטענת החברה, אספקה זו תבטיח שחברת החשמל תוכל לעמוד במדיניות שקבע משרד התשתיות הלאומיות, לפיה 40% מסך ייצור החשמל ייוצר באמצעות גז טבעי.
חברת החשמל חתמה בחודש אוגוסט 2005 על הסכם לרכישת גז טבעי מחברת EMG (הרוכשת את הגז מחברות הגז המצריות EGPC/EGAS) לתקופה של 20 שנה, וזאת לאחר שנחתם מזכר הבנות בין ממשלת מצרים לבין ממשלת ישראל, לפיו ממשלת מצרים ערבה לאספקת גז טבעי למדינת ישראל. כתוצאה ממחסור כללי של גז במצרים, שנבע מפיגור בהכנסת שדות הפקה חדשים שהגבילו את היקפי האספקה, ומביקושים גבוהים במיוחד של גז במצרים, חלו עיכובים בהזרמת הגז לחברת החשמל.
לאור השינויים בשוק הדלק העולמי בכלל ובמחירי הפקת הגז במצרים בפרט, ובעקבות הלחץ הפוליטי במצרים והרגישות לגבי ייצוא גז מצרי לישראל בכלל, ובמחיר נמוך בפרט, שינו חברות הגז המצריות את מחיר הגז המיועד לייצוא.
מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, אמר כי אספקת גז ממספר מקורות היא תנאי הכרחי למעבר להיקף ייצור של 40% בגז, מהיבט של אמינות ושרידות מערכת ייצור החשמל. לדבריו, התבססות על מקור אחד מגבילה היקף זה לכ-25% בלבד.
יושב-ראש דירקטוריון החברה, מוטי פרידמן, אמר שסל הדלקים החדש יאפשר הוזלה של עלויות ייצור החשמל ויביא להפחתה משמעותית של פליטות המזהמים הכרוכות בייצור החשמל.
דירקטוריון חברת החשמל ציין כי החליט על האספקה המצרית של הגז לאחר ששקל את כל האופציות העומדות בפניו, ולאחר התייעצות עם יועצים בינלאומיים ועם יועצים בארץ, הן בהיבט המסחרי והן בהיבט המשפטי, לשינוי הסכם רכישת הגז עם חברת EMG הכולל שינוי מחיר מחד-גיסא, ומאידך-גיסא הקטנת כמות הבסיס וצעדים נוספים להבטחת האספקה.
שינוי ההסכם, אומרים בחברת החשמל, מכין את התשתית החוזית להגדלת רכישות הגז בעתיד, עם פיתוח תגליות הגז בישראל.

תאריך:  27/08/2009   |   עודכן:  27/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסי מימן / Yossi Miman
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת החשמל אישרה כניסה למו"מ לייקור אספקת הגז מ-EMG
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סיון בראימן
מונה לתפקיד מטעם נט אפיקי תקשורת המפעילה את האתר    מביא עימו ניסיון ניהולי רב מתחום השיווק
רותי אברהם
בכירים בשמאל ביקשו מבית המשפט לא לשלוח את פעיל השמאל עזרא נאווי לכלא בגין תקיפת שוטרים    חלק מעדי האופי - יודעים שהורשע במעשה סדום בקטין אבל "זה היה מזמן"
ענבל בר-און
לפי הצעת החוק של ח"כ רונית תירוש וח"כ אנסטסיה מיכאלי, בתי הספר יחויבו להשאיל ספרי לימוד לתלמידים    כיום הורים מוציאים קרוב ל-2,000 שקלים טרם פתיחת שנת הלימודים    [חשבון בזמן אמת מהכיס של מיכאלי / צילום: פלאש 90]
עופר וולפסון
ציינו כי סימני ההתאוששות של הכלכלה הישראלית הינם עדות לגמישותה ולחוסנה    הגבילו הדירוג כלפי מעלה, בשל המצב הביטחוני    שר האוצר: "גיבוי נוסף לכלכלת ישראל"
אלעזר לוין
אולם ההפסדים בחצי שנה גדלו ב-35% ל-195 מיליון שקל    הגרעון בהון החוזר זינק ל-2.4 מיליארד שקל, אך חברתו של פישמן מאמינה שתוכל לעמוד בכל התחייבויותיה    התפוסה ירדה ב-29 אלף מ"ר    פיגורים בתשלום דמי שכירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il