X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אין פטורים מתרומה למדינה

לבני: "גם ערבי חייב בשירות"

גיבוי לשר החינוך: יו"ר האופוזיציה תוקפת ראשי הציבור הערבי בעקבות קריאותיהם למרד בשל הוצאת הנכבה מספרי הלימוד
▪  ▪  ▪
לבני. שירות לכולם [צילום: דוברות קדימה]

יושב-ראש האופוזיציה, ציפי לבני, תוקפת את ועדת המעקב לחינוך הערבי, ששלל את הוצאת ה"נכּבה" מספרי הלימוד והחלפתו במונח טרגדיה. במהלך דבריה בפני תלמידי בי"ס "ראשית" בתל אביב התייחסה להנהגה הערבית בישראל, ואמרה: "לא מקובלת עלי כל קריאה למרד כזה או אחר. חובת ההנהגה הערבית בישראל ליצור קירוב ולא בידול. תהליכי בידול יובילו אולי לקבלת עוד מנדטים, אך הן מעמיקות את המתח הקיים בין הציבור הערבי והיהודי בישראל".
לדברי ראש קדימה, "ברגע שעושים את ההכרעה המדינית, לא יכולות להיות שום דרישות לאומיות ממדינת ישראל, וההנהגה הערבית צריכה להבין זאת. וגם אמרתי להם את זה. אי-אפשר לומר שמצד אחד תומכים בפתרון שתי מדינות לשני עמים, ומצד שני קיימת בעיה עם הדגל, ההמנון והסמלים היהודיים".
בהתייחסה לחשיבות השירות הצבאי אמרה: "כל אזרח צריך לשרת בצבא - או שירות צבאי, או שירות לאומי, או שירות אזרחי. זו חובתו של כל אזרח בלי קשר לקבוצה בה הוא חי - זה נכון לגבי כולם".
במהלך הרצאה בפני תלמידי י"א-י"ב בבי"ס "שבח מופת" בתל אביב, התייחסה למצב בעזה ולחמאס אמרה: "כאשר יש טרור צריך להגיב בכוח. אמרתי כבר לפני, בזמן וגם אחרי מבצע "עופרת יצוקה" - כאשר יורים עלינו יש להגיב בכוח, לפחות בירי אם לא במבצעים רחבים יותר. חמאס הבין לאחר מבצע "עופרת יצוקה" שישראל לא תקבל מציאות בה אזרחיה מאויימים ומותקפים באופן יומיומי. אני מתנגדת לכל דיאלוג עם חמאס, לא מאמינה בהודנות בהסכמים עימם ולא חושבת שמהם יצמח השלום".
"היה ויש לי ויכוח עם שר הביטחון דאז והיום שמאמין בהודנות ובהסכמים עם החמאס, אני מתנגדת לכך. עמדה שכזו תחליש את טענותיה של ישראל בפני העולם שיחתור גם הוא להשגת אותם הסכמים עם ארגון טרור".
בהתייחסה לתהליכים משפטיים כנגד נבחרי ציבור אמרה: "דווקא ביום הזה, 1 בספטמבר, בו חוזרים התלמידים לספסלי הלימודים אנו עדים לתהליכים משפטיים, כתבי אישום וכניסה לכלא של שרים לשעבר - אני חושבת שחוסננו כחברה תלוי בין השאר ביכולת שלנו לאפשר למערכת המשפט לפעול ולעשות את שעליה לעשות. ראינו במהלך השנים האחרונות את השחיתות שחדרה למערכות השונות במדינת ישראל ואני חושבת שהתהליך שאנו רואים היום חשוב, הכרחי ומעיד על חוזקה של הדמוקרטיה הישראלית. יש כאן תועלת חברתית גדולה מאוד לחברה הישראלית".
בהתייחסה לגלעד שליט אמרה: "מדובר על נושא שמכאיב לכל אזרח בישראל. זה הנושא היחיד סביבו צריך להתנהל מו"מ עם החמאס. מחויבותינו להחזירו הביתה, אך עלינו להבין שבצד השני קיים ארגון טרור רצחני וקיצוני שמנצל את דאגתנו הכנה לשלומו ובהקשר זה, דווקא התבטאויוות של פוליטיקאים שמדברים על תשלום מחרים והתבטאויות אחרות מנוצלות על-ידי החמאס, במיוחד בתקופה הרגישה מאוד בה אנו מצויים, ומזיקות לעניין עצמו".
בהתייחסה לגל האלימות של השבועות האחרונים ולחשיבות החינוך אמרה: "במהלך המלחמה הפיזית על קיומה של ישראל הערכים המשותפים לנו הולכים ונשחקים. כיום, אנו חיים בחברה אלימה ולא עובר יום בו אנו לא נתקלים בסיפור על מציאת גופה, על אדם שהותקף על חוף הים, על התפרעויות של חרדים בירושלים ועוד. אנו לא יכולים להרשות לעצמנו זאת כי אנחנו עדיין נלחמים על קיומינו. התפוררות פנימית הינה הדבר הראשון שמסמל חולשה כלפי אוייבינו מבחוץ, שמחפשים ומחכים לאותה התפורררות פנימית, וחושבים שהזמן עובד לטובתם ושבמהלכו החברה הישראלית תאבד את ערכיה וגם את הרוב היהודי בה".

תאריך:  01/09/2009   |   עודכן:  02/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבני: "גם ערבי חייב בשירות"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
שהערבים ילמדו נכבה למה לא? ואז
יהודי לייט  |  1/09/09 15:31
 
- התנהגות הערבים הישראלים
בני בנקר  |  1/09/09 16:20
2
לא מדובשם ולא מעוקצם
ארז עוז  |  1/09/09 15:46
3
מי רופא השיניים שלה...?! ל"ת
הרשלה  |  1/09/09 15:58
4
הפלשתינים בעיני עצמם=למה נכבה
noternotar  |  11/07/10 18:30
5
הפלשתינים בעיני עצמם=למה נכבה
noternotar  |  11/07/10 18:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בית המשפט העליון דחה את טענותיו של האברך הירושלמי על הרשעתו ועל חומרת עונשו    "המערער היה מודע לתוצאה הקטלנית האפשרית של מעשיו... בית המשפט מצווה להגיב ביד קשה בעיקר כדי להרתיע את הרבים"
גלית יצחק
הדר מאור מקווה לפגוש באופן אישי את מדונה במהלך סבב ההופעות שלה בישראל ולהציע לה שני שירים בעלי מוטיבים מהקבלה שתורגמו במיוחד עבורה
עופר וולפסון
החברה המפתחת מכשור רפואי לטיפול במערכת ההחזר הקיבתי-וושטי, תגייס 12 מיליון ש"ח באמצעות תשקיף מדף
אלעזר לוין
העלתה מחירים ב-4% לאור המכירות הטובות
אלעזר לוין
נמכרו שתי דירות בירושלים ואף דירה בצפון תל אביב    עד היום נמכרו רק 22 דירות ב"משכנות האומה"    הרווח ירד ב-55% ל-950 אלף שקל    סך המכירות בכל האתרים גדלו ב-54% ל-128 דירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il