X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האונייה הרוסית "ארקטיק סי" נחטפה ביולי האחרון על-פי הדיווח, נשאה על סיפונה טילים שנועדו לסוריה או לאירן
▪  ▪  ▪
ארקטיק סי [צילום: אי אף פי]

המגזין האמריקני "טיים" מצטט הבוקר את האחראי באיחוד האירופי על פיראטיות, ורמטכ"ל צבא אסטוניה - אדמירל טרמל קהוטס, שאומר כי ישראל עומדת מאחורי חטיפת האונייה "ארקטיק סי" (Arctic Sea), בסוף חודש יולי האחרון. האונייה, שנחטפה בנסיבות מסתוריות, נתפסה על-ידי חיל הים הרוסי באמצע אוגוסט.
על-פי הדיווח, האוניה נתפסה כיוון שנשאה על סיפונה טילים שנועדו לסוריה או לאירן. על-פי הדיווח במגזין, הסבריה של רוסיה להיעלמותה המוזרה של האוניה אינם סבירים. "מהסבריה עולה הרעיון שהיו טילים על האוניה, אף אחד לא יכול להסביר את הסיטואציה הזו בדרך אחרת", אמר הבכיר ל"טיים".
היעלמות האוניה בחודש יולי מהווה תעלומה כלל עולמית. האוניה הייתה בדרכה לאלג'יר והייתה אמורה להגיע לשם ב-4 באוגוסט. ב-24 ביולי, 15 אנשי צוות של האוניה דיווחו כי נלכדו והוכו על-ידי קבוצה של עשרה גברים שעלו על האוניה באי אולנד שבשבדיה. הגברים עטו מסיכה והזדהו כאנשי משטרה. משטרת שבדיה אמרה לאחר מכן כי לא שלחה שוטרים לפקח על הספינות באזור, ודיווחה כי אנשי הצוות אמרו שהגברים עזבו את האוניה 12 שעות לאחר מכן בסירה מתנפחת.
הסברה שישראל עומדת מאחורי חטיפת האוניה כבר נשמעה ברוסיה, אך הראיון ב"טיימס" מהווה את הפעם הראשונה שגורמים רשמיים טוענים בגלוי כי ישראל קשורה להיעלמה של האוניה. "ההסבר הכי סביר הוא שישראל הפריעה להעברת המטען, שהיה מיועד לסוריה או לאירן ושהיא תשתמש בתקרית הזו כעת ככלי מיקוח עם רוסיה על מאזן הנשק באזור", כך אמרה בראיון ל"טיימס" יוליה לטינינה, פרשנית פוליטית ממוסקבה.

אז מה קרה שם בדיוק?

בשבועות הראשונים של יולי הייתה העבודה בעיצומה. בנמל המובלעת הבלטית קלינינגרד הכינו פועלים את אוניית המשא הרוסית "ארקטיק סי" להפלגה. מובלעת קלינינגרד הינה טריטוריה רוסית הנמצאת בלב הארצות הבלטיות השייכות לאיחוד האירופי. ב-21 ביולי עזבה האוניה את הנמל ושייטה לכיוון פינלנד הסמוכה על-מנת להעמיס משלוח עץ שנועד לאלג'יריה. ב-23 ליולי עזבה האוניה את פינלנד כשבביטנה מטען בשווי מוצהר של 2 מיליון דולר המיועד לאלג'יר. משלוח העצים תפס רק חלק זעיר מהקיבולת של האוניה אך זו יצאה לדרכה.
ב-24 ביולי כפי שמסתבר, עלו על סיפון האוניה אי שם באזור הבלטי קבוצה גדולה של אנשים כשעל פניהם מסיכות, שטענו שהם כוח שיטור למלחמה בסמים. ב-25 ביולי, יזמה האוניה קשר שגרתי עם משמר החופים הבריטי בעודה משייטת לכיוון התעלה האנגלית במסלול שנקבע לה מראש. ב-30 ביולי האוניה ביצעה בדיקת אות רדיו מול חופיה המערביים של צרפת. וכאן מתחיל הסיפור המוזר:
במקום לשוט לכיוון מיצרי גיברלטר, עשתה האוניה את דרכה לאזור נידח של האוקינוס לכיוון איי קייפ ורדה, וגם כיבתה את משדר הרדיו המצוי על כל אוניית סחר בדומה לזה המצוי במטוסים ומדווח כל העת על מיקום האוניה. ב-3 באוגוסט, האינטרפול, לפי בקשה עלומה כלשהיא, מוציא אתראה ראשונית. ב-12 באוגוסט בפגישה חריגה ביותר, נותן נשיא רוסיה הוראה לשר ההגנה הרוסי, לנקוט בכל האמצעים הדרושים למצוא את האוניה.
צי של כוח ימי שככל הנראה הוכן מראש עוזב בבהילות את נמל סבסטופול בים השחור, לרבות ספינה לגילוי צוללות, ומפליג לכיוון אפריקה. ב-17 באוגוסט מודיע הצי הרוסי כי איתר את האוניה, 483 ק"מ מערבית לאי ורדה ועצר את הפיראטים שחטפו אותה. הצוות והפיראטים מוטסים למוסקבה ועל כל הפרשה מוטל איפול מוחלט.
עד כאן נראה כי מדובר בשוד ימי רגיל, אולם, כאמור, היום יצא בגרסה משלו לאירועים האחראי באיחוד האירופי על פיראטיות, ורמטכ"ל צבא אסטוניה - אדמירל טרמל קהוטס. בראיון לעיתון ה"טיימס", טען האדמירל, כי מטען טילים יכול להסביר את התנהגותה של מוסקבה.

תאריך:  02/09/2009   |   עודכן:  02/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ישראל עומדת מאחורי חטיפת האוניה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אופס... נעלם המשך הכתבה
zoomarch  |  2/09/09 10:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחקרים שנעשו בארצות מפותחות הראו שמצב כלכלי לאומי יציב וטוב יותר אינו ערובה לבריאות טובה יותר של האזרחים
מאיה שני
22 ניצולים שהיו ילדים בזמן השואה וקרוביהם ערכו מסע בעקבות עברם - נסיעת רכבת מפראג ללונדון שהצילה את חייהם / נכדתה של חנה סלום, ניצולת שואה, מילדות ניקולאס ווינטון, מצלמת את סבתה ליד הרכבת לפני הנסיעה [צילום: AP]
מאיה שני
נשיא דרום אפריקה זומה נשא נאום בפני מנהיגים יהודים וקרא לאזרחים יהודים לשעבר לחזור למולדתם    התייחס לסכסוך הישראלי-פלשתיני ואמר כי הוא מצדד בפתרון של שתי מדינות
רותי אברהם
בכיר לשעבר בעיריית תל אביב עתר לחקור את השופטת שרה פריש בחשד זה    "השתמשה ב'אבק כוכבים' לטובת אינטרסים שלה"
מאיה שני
בן אנד ג'ריס הקדישה את אחד מטעמיה לזוגות חד-מיניים לרגל החוק החדש שהעבירה מדינת ורמונט, מקום מושבה של אימפריית הגלידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il