X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדונה בפארק הירקון [צילום: AP]
הקרקס של מדונה כבש את ישראל
מדונה ביצעה 23 שירים בפארק הירקון, ולא חרגה אפילו לשנייה מהתבנית הקבועה של סיבוב ההופעות שלה, שכלל ריקוד וירטואלי עם ג'סטין טימברלייק ולא מעט פרובוקציות

זה קצת לא נעים לפתוח ביקורת על הופעה של מדונה בז'אן בודריאר, אבל לפעמים אין ברירה. יכול מאוד להיות שהפילוסוף הצרפתי לא ראה מימיו הופעה של מלכת הפופ, אבל הוא בהחלט ידע דבר או שניים על התופעה שהיא מייצגת כאשר הוא טבע את המושג "סימולקרה" - שכפול אינסופי של דבר מה שמקורו אבד או מעולם לא היה קיים. ההופעה של מדונה, שהתקיימה אתמול בפארק הירקון בנוכחות 60 אלף צופים, לא הייתה חוויה מוזיקלית; היא הייתה מבול אינסופי של גירויים ודימויים נטולי הקשר ורצף, החל מציטוטים מהתנ"ך, עבור בילדים אפריקניים פצועים שחייכו אל הצופים מבעד למסכי ענק וכלה בצלב קרס, נאום של מחמוד אחמדינג'אד ופינוי גופות מאזור אסון. וולגרי? חסר טעם? אולי, אבל אין ספק שמבול הדימויים המרצדים והצבעוניים הוא חלק מסוד קסמו של אחד מסיבובי ההופעות הרווחיים והמצליחים בעולם.
לא היו הפתעות במופע של מדונה. היא לבשה את אותם בגדי עור חשופים ופרובוקטייבים שהיא לובשת בכל הופעה בסיבוב הנוכחי, התמזמזה עם רקדן וגם עם רקדנית, קפצה בחבל, הרימה רגליים לאוויר, רקדה ריקוד דמוי סטריפטיז על עמוד, העבירה את המיקרופון לקהל, נסעה במכונית פתוחה על הבמה - וזו רק רשימה חלקית. באופן כללי, היא נראתה והתנהגה כמו ילדה בת 17 על אקסטזי, ואין ספק שמדובר בהישג מרשים לאשה בת יותר מ-50 שבילתה את רוב חייה על הבמה.
גם העובדה שג'סטין טימברלייק לא הגיע לארץ הקודש כדי להופיע עם המלכה אסתר לא אמורה לאכזב את מעריציה. דמותו של טימברלייק הוקרנה על גבי ארבעה מסכי ענק זזים, ומדונה הקפידה לדלג בין מסך אחד לשני ולהפנות לעברם תנועות מגונות. בהתחשב בכך שחלק מהשירים נוגנו כקליפים (כשמדונה כלל לא הייתה על במה), ההבדל בין טימברלייק האמיתי לסימולציה הווירטואלית שלו הוא קטן מכפי שאפשר היה לחשוב.
אבל למבול הדימויים שהומטר על הקהל יש גם צד חיובי, שסייע לרוב הצופים לצאת מההופעה עם חיוך. מעטות ההופעה שמענקות לצופיהן חוויה טוטאלית ומושקעת כל-כך, שכוללת רקדנים, תפאורה מתפרקת ומתחלפת, תאורה, מסכי ענק ואפקטים מיוחדים. הביצוע של "Spanish Lesson", למשל, היה סוחף ומלא תשוקה וכלל ריקוד ספרדי משעשע ומחיאות כפיים שסייעו לקהל להכנס לקצב.
הבעיה הייתה שבין הרקדנים, המכוניות, העמודים, המבנה דמוי החללית שהוצב מעל לבמה והמניירות של מדונה - המוזיקה קצת הלכה לאיבוד. הסאונד הגרוע של פארק הירקון והעובדה שהבאסים בקרבת הבמה היו גבוהים וטישטשו את קולה של מדונה העניקה את התחושה שבהופעה הזו רק ה"שואו" חשוב, ולא הצלילים. אפילו להיטים כמו "Frozen" ו-"Like a Prayer" נשמעו מונוטוניים ודמו מדי זה לזה, ואם הרקדנים לא היו מחליפים גרדרובה בין שיר לשיר ספק אם היה ניתן להבחין ביניהם.
ואם הדימויים שהוקרנו על מסכי הענק לא הספיקו, מדונה דאגה לתבל את המעברים בין השירים בנאומים שלא היו מביישים את שרי אריסון: "עברו 16 שנים מאז שהופעתי כאן ואני מבטיחה לכם שלא תצטרכו לחכות כל-כך הרבה זמן שוב", אמרה לקהל הנרגש. "בכל פעם שאני כאן, אני נטענת בכל-כך הרבה אנרגיה ואני מאמינה שישראל היא מרכז האנרגיה של העולם. אנחנו צריכים ללמוד לחיות יחד בשלום והרמוניה", הוסיפה, ומיד אחר כך הקרינה על מסכי ענק את המילים "לא תשנא" בעברית ובערבית. הקריאה לשלום אזורי הייתה משכנעת בערך כמו המחווה למייקל ג'קסון, שכללה רקדן שעשה "הליכת ירח" ופנייה לקהל "תל אביב - אוהבים את מייקל ג'קסון? אני רוצה לשמוע אתכם".
בסופו של דבר, אחרי קצת פחות משעתיים ו-23 שירים, היה ברור שמדונה לא מתכוונת להעלות להדרן. אחרי הכל, היא לא כאן בשביל האינטרקציה עם הקהל הישראלי או כדי לאתגר את עצמה בביצועים חדשים לשירים. היא כאן כדי לקדם "שלום", כדי להזכר ב"מייקל ג'קסון", כדי לעשות "מוזיקה", כדי לרקוד עם "ג'סטין טימברלייק" ו"בריטני ספירס", כדי להתעטף בפיסת בד שהיא "דגל ישראל" וכדי לפתות את הרקדנים ב"תנועות סקסיות" שהן חיקוי מוקצן וגרוטסקי של ארוטיקה זולה. במילים אחרות, אתמול בפארק הירקון מדונה הוכיחה לישראלים שהיא כאן כדי לשכפל שוב - בפעם המי יודע כמה - את הסימולקרה שנקראת "מדונה", דימוי שהמקור שלו, אם אי-פעם היה קיים, כבר הלך מזמן לאיבוד.

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  02/09/2009   |   עודכן:  02/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקרקס של מדונה כבש את ישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תאר לך מה היה קורה לאום כולתום
רק פרענקים  |  2/09/09 11:45
2
Possibly the most
ClearVision  |  2/09/09 16:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מעל 450 מיליון בני אדם מושפעים ישירות מהפרעות או מנכויות מנטליות    דיכאון שכיח הרבה יותר מאיידס או סרטן    כ-800,000 בני אדם מבצעים התאבדות בכל שנה
מחלקה ראשונה
בשביתה מושבתת כלל הפעילות של העירייה לרבות שירותי התברואה, החינוך והפיקוח העירוני    הסיבה: מבוי סתום במו"מ בין ההסתדרות להנהלת העירייה באשר להעסקת עובדים במסגרת מיקור חוץ
עופר וולפסון
ע"פ החלטת רשות החשמל, צרכנים יוכלו להגיש כתב התחייבות בלתי חוזרת להעברת התמורה המגיעה להם בגין יצור חשמל לחשבון יעודי    יו"ר הרשות: "נחזה כעת בהאצת הקמת מתקני חשמל פרטיים"
יפעת גדות
צעדי הריקוד המורכבים מסייעים בשיפור הזכרון של חולי אלצהיימר    האמון הדרוש לחיבוק האמיץ של הטנגו ולהליכה אחורנית משמשים לטיפול בבעיות בחיי הנישואים
מחלקה ראשונה
האונייה הרוסית "ארקטיק סי" נחטפה ביולי האחרון    על-פי הדיווח, נשאה על סיפונה טילים שנועדו לסוריה או לאירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il