X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המתווך טען שעל הנתבעים לשלם לו דמי תיווך לאחר שחתמו איתו על הסכם בלעדיות הנתבעים השיבו שהבית נמכר במסגרת הליכי כינוס וחויבו בתשלום
▪  ▪  ▪
ההסכם נכרת; התשלום מחויב! [צילום אילוסטרציה: AP]

שמעון גלעד תבע את רחל ובנימין קידר בבית משפט לתביעות קטנות באשדוד בסכום של 13,520 שקל לאחר שלא שילמו לו דמי תיווך. מכתב התביעה עלה שביום 29.7.07 חתם הזוג קידר על "טופס בלעדיות" שתוקפו למשך 90 יום, ובמסגרתו מסרו את הטיפול הבלעדי במכירת דירה בסכום של 115,000 דולר לגלעד.
בהסכם התחייבו לשלם לגלעד דמי תיווך בשווי 2% + מע"מ מסכום המכירה אם הדירה תימכר בתקופת הבלעדיות, וגם אם הקונים יגיעו שלא באמצעותו. הצדדים הסכימו שהדירה נמכרה בתוך תקופת הבלעדיות לקונה שהגיע באמצעות מתווך אחר.
לטענת גלעד, לאחר חתימת ההסכם, הוא נקט שורה של פעולות אינטנסיביות והשקיע מכספו על-מנת לקדם את מכירת הדירה, ובכלל זה פרסום בעיתונים מקומיים והצגת הדירה לקונים פוטנציאליים. "מצאתי לקוחות שהסכימו לרכוש את הדירה במחיר המבוקש - 115,000 דולר. כשביקשתי להפגיש את אחד הקונים עם הנתבעים, הם התחמקו ממני, ולבסוף, הודו שמכרו את הדירה באמצעות מתווך אחר".
הנתבעים לא הגישו כתב הגנה, אולם הנתבעת התייצבה לדיון בפני השופטת גילת שלו, והציגה את טיעוניה בעל-פה. לטענתה, ביום 10.7.07, לפני חתימת ההסכם, ניתן צו כינוס נכסים על הדירה, ולאחר חתימת ההסכם, הודיע לה כונס הנכסים שההסכם בינה לבין גלעד לא מחייב אותו. "לפני החתימה על ההסכם, הודעתי לתובע שהדירה בכינוס נכסים, והוא אמר לי שזה בסדר, והזהיר אותי שלא אדווח על כך לקונים. גם לאחר מכן, עדכנתי את התובע בדבר פעולות הכונס, והודעתי לו על רצונו למכור את הדירה במכרז, ועל כך שלדבריו, ההסכם בינינו לא מחייב אותו, שהדירה אינה בבעלותי ושאני לא יכולה לעשות בה פעולות".
הנתבעת הוסיפה שהכונס פרסם את הדירה במשרדי תיווך, לפני הוצאתה למכרז פומבי, ואיפשר לה למכור אותה באופן עצמאי בסכום שיאושר על ידו. "לאחר שהכונס אמר לי שההסכם אינו תקף, מכרתי את הדירה באמצעות משרד תיווך אחר בסכום של 478,900 שקל". הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה.
גלעד השיב שהזוג קידר אמר לו שהוא מצוי בחובות, ועומד בפני כינוס נכסים, "אך אם היו אומרים לי שהדירה כבר בכינוס נכסים, לא הייתי מתקשר עמם בהסכם".
השופטת קיבלה את התביעה וחייבה את הזוג קידר לשלם לגלעד סך של 12,262 שקל. "ההסכם שנכרת בין הצדדים, הינו הסכם לכל דבר. כלומר, הנתבעים התחייבו התחייבות חוזית כספית כלפי התובע, והשאלה האם הייתה להם זכות חוקית לבצע עסקות בקשר לדירה במועד החתימה על ההסכם, כמו גם העובדה שההסכם עליו חתמו לא חייב את כונס הנכסים, אינה משפיעה על התחייבותם כלפי התובע. הנתבעים התחייבו להעניק לתובע בלעדיות בטיפול במכירת הדירה, והתחייבו לשלם לו דמי תיווך גם אם הדירה תימכר באמצעות אדם אחר. הנתבעים לא סייגו בהסכם עסקות שיבוצעו ע"י כונס הנכסים... במצב דברים זה, אין להם להלין אלא על עצמם".

ת.ק. 272/08 אשדוד
תאריך:  03/09/2009   |   עודכן:  03/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית המשפט חייב מוכרים בתשלום דמי תיווך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
אלי דורון, עו"ד - יפעת גוטמן, משפטנית
השופט מנחם (מריו) קליין מבית המשפט השלום בת"א קבע, כי מתווך חב חובת נאמנות למוכר ולרוכש    הסכם נסתר ולפיו עמלת התיווך תעלה ככל שמחיר הדירה יעלה הינו בניגוד לחובת הנאמנות לרוכש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il